Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč

vloženo

IAA 2015: Automobilka Ford dnes na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem zveřejnila jízdní výkony nového Focusu RS. Zrychlení 0–100 km/h je pro tento model otázkou 4,7 s, což jej pasuje na nejrychleji akcelerující Ford RS všech dob. Focus RS vyvine nejvyšší rychlost 266 km/h. Je poháněn speciálně naladěnou verzí motoru 2.3 EcoBoost, která v tomto modelu dosahuje maximálního výkonu 257 kW (350 k).

Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Ford dnes zároveň oznámil, že cena nového Focusu RS na českém trhu bude 915 900 Kč.

K efektivní akceleraci z místa pomáhá novému Focusu RS funkce Launch Control, již dostal jako vůbec první vůz z řady Ford RS. Novinkou je rovněž systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu.

Po boku nového Focusu RS je ve Frankfurtu k vidění kompletní modelová řada Ford Performance pro Evropu. Patří do ní nový supersportovní model Ford GT, Focus ST (nabízený jako pětidveřový hatchback i jako kombi) a také oceňovaná Fiesta ST.

Focus RS dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,7 s – a zhruba tak dlouho po usednutí za volant bude trvat zákazníkům, než si uvědomí, že ho chtějí,“ řekl Jürgen Gagstatter, šéfkonstruktér programu Focus RS. „Tento vůz přináší převratnou techniku v kombinaci se strhující ovladatelností a dynamikou, to vše za cenu, která našim prémiovým konkurentům způsobí nejednu bezesnou noc.



Funkce Launch Control nastaví podvozkové a hnací systémy vozu tak, aby nový Focus RS za daných adhezních podmínek dosáhl co nejrychlejšího rozjezdu z místa. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu palubního počítače, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne naplno plyn a uvolní spojku. Řídicí jednotka se pak postará o distribuci hnací síly na všechna kola nejvhodnějším způsobem. Současně se pomocí dočasného zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla (tzv. overboost) zvýší točivý moment na maximum. Požadavku na nejefektivnější možné zrychlení se podřídí i systém regulace prokluzu kol a tlumiče pérování.

Nejvhodnější okamžik k zařazení vyššího rychlostního stupně, který nastává při 5 900 ot./min., signalizuje řidiči sportovní indikátor řazení v přístrojovém štítu. Pokud se motor přiblíží k hranici 6 800 ot./min., kdy zasahuje omezovač, indikátor varovně zabliká.

Nový sportovní model Ford Focus RS se pyšní systémem Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Dvojice elektronicky ovládaných spojkových sad na zadní nápravě řídí přesun hnacích sil mezi předními a zadními koly a určuje také jejich rozdělení na zadní nápravě. Výsledkem je takzvané „vektorování“ točivého momentu se zásadním vlivem na ovladatelnost a stabilitu při průjezdu zatáček.



Řídicí jednotka pohonu zadních kol plynule mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu a mezi jednotlivá kola zadní nápravy s ohledem na momentální situaci. Vstupy z mnoha senzorů po celém voze vyhodnocuje 100krát za sekundu. Systém Ford Performance AWD byl kalibrován spolu s elektronickým stabilizačním systémem, jehož součástí je i funkce vektorování točivého momentu pomocí brzdové soustavy. Ta ve Focusu RS pracuje paralelně se systémem popsaným výše.

Nový Focus RS disponuje čtyřmi přepínatelnými jízdními režimy: Normal, Sport, Track a speciálním Drift Mode určeným pro jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace. V závislosti na zvoleném režimu se změní reakce pohonu všech kol, tlumičů pérování, elektronického stabilizačního systému, řízení i motoru.



Nový motor 2.3 EcoBoost vychází z celohliníkového čtyřválce v novém Mustangu, pro Focus RS byl však důkladně přepracován a dosahuje zde o 10 procent vyššího výkonu. Má nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem, upravené sání a sportovní výfukovou soustavu.

V rozpětí 2 000–4 500 ot./min. poskytuje motor točivý moment 440 Nm. Při akceleraci na plný plyn ale řídicí jednotka dočasně (po dobu max. 15 sekund) navýší plnicí tlak turbodmychadla a maximum točivého momentu tak vzroste až na 470 Nm.

Nový Focus RS je třetí generací modelu tohoto jména. Předchozí dvě přišly na trh v letech 2002 a 2009. Na jeho vývoji pracovali odborníci Fordu z Evropy i Spojených států.

Oddělení Ford Performance, které je pod novým Focusem RS podepsané, slouží jako inovační laboratoř a zároveň zkušebna nových sportovních modelů, náhradních dílů, příslušenství a doplňkových programů. Ve Ford Performance se hledají a zkoušejí řešení v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky, hnacích agregátů atd., jež by bylo možné následně uplatnit i v dalších modelech značky Ford.

Focus RS, již 30. vůz značky Ford s legendárním označením RS, se bude vyrábět v německém Saarlouis. Patří mezi 12 nových sportovních modelů, které chce Ford do roku 2020 uvést na světové trhy. V ČR bude objednávání zahájeno ještě před koncem září. Ford předpokládá, že první kusy dodá zákazníkům začátkem roku 2016.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh