Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč

vloženo

IAA 2015: Automobilka Ford dnes na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem zveřejnila jízdní výkony nového Focusu RS. Zrychlení 0–100 km/h je pro tento model otázkou 4,7 s, což jej pasuje na nejrychleji akcelerující Ford RS všech dob. Focus RS vyvine nejvyšší rychlost 266 km/h. Je poháněn speciálně naladěnou verzí motoru 2.3 EcoBoost, která v tomto modelu dosahuje maximálního výkonu 257 kW (350 k).

Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč

Ford dnes zároveň oznámil, že cena nového Focusu RS na českém trhu bude 915 900 Kč.


K efektivní akceleraci z místa pomáhá novému Focusu RS funkce Launch Control, již dostal jako vůbec první vůz z řady Ford RS. Novinkou je rovněž systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu.

Po boku nového Focusu RS je ve Frankfurtu k vidění kompletní modelová řada Ford Performance pro Evropu. Patří do ní nový supersportovní model Ford GT, Focus ST (nabízený jako pětidveřový hatchback i jako kombi) a také oceňovaná Fiesta ST.

Focus RS dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,7 s – a zhruba tak dlouho po usednutí za volant bude trvat zákazníkům, než si uvědomí, že ho chtějí,“ řekl Jürgen Gagstatter, šéfkonstruktér programu Focus RS. „Tento vůz přináší převratnou techniku v kombinaci se strhující ovladatelností a dynamikou, to vše za cenu, která našim prémiovým konkurentům způsobí nejednu bezesnou noc.



Funkce Launch Control nastaví podvozkové a hnací systémy vozu tak, aby nový Focus RS za daných adhezních podmínek dosáhl co nejrychlejšího rozjezdu z místa. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu palubního počítače, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne naplno plyn a uvolní spojku. Řídicí jednotka se pak postará o distribuci hnací síly na všechna kola nejvhodnějším způsobem. Současně se pomocí dočasného zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla (tzv. overboost) zvýší točivý moment na maximum. Požadavku na nejefektivnější možné zrychlení se podřídí i systém regulace prokluzu kol a tlumiče pérování.

Nejvhodnější okamžik k zařazení vyššího rychlostního stupně, který nastává při 5 900 ot./min., signalizuje řidiči sportovní indikátor řazení v přístrojovém štítu. Pokud se motor přiblíží k hranici 6 800 ot./min., kdy zasahuje omezovač, indikátor varovně zabliká.

Nový sportovní model Ford Focus RS se pyšní systémem Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Dvojice elektronicky ovládaných spojkových sad na zadní nápravě řídí přesun hnacích sil mezi předními a zadními koly a určuje také jejich rozdělení na zadní nápravě. Výsledkem je takzvané „vektorování“ točivého momentu se zásadním vlivem na ovladatelnost a stabilitu při průjezdu zatáček.



Řídicí jednotka pohonu zadních kol plynule mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu a mezi jednotlivá kola zadní nápravy s ohledem na momentální situaci. Vstupy z mnoha senzorů po celém voze vyhodnocuje 100krát za sekundu. Systém Ford Performance AWD byl kalibrován spolu s elektronickým stabilizačním systémem, jehož součástí je i funkce vektorování točivého momentu pomocí brzdové soustavy. Ta ve Focusu RS pracuje paralelně se systémem popsaným výše.

Nový Focus RS disponuje čtyřmi přepínatelnými jízdními režimy: Normal, Sport, Track a speciálním Drift Mode určeným pro jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace. V závislosti na zvoleném režimu se změní reakce pohonu všech kol, tlumičů pérování, elektronického stabilizačního systému, řízení i motoru.



Nový motor 2.3 EcoBoost vychází z celohliníkového čtyřválce v novém Mustangu, pro Focus RS byl však důkladně přepracován a dosahuje zde o 10 procent vyššího výkonu. Má nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem, upravené sání a sportovní výfukovou soustavu.

V rozpětí 2 000–4 500 ot./min. poskytuje motor točivý moment 440 Nm. Při akceleraci na plný plyn ale řídicí jednotka dočasně (po dobu max. 15 sekund) navýší plnicí tlak turbodmychadla a maximum točivého momentu tak vzroste až na 470 Nm.

Nový Focus RS je třetí generací modelu tohoto jména. Předchozí dvě přišly na trh v letech 2002 a 2009. Na jeho vývoji pracovali odborníci Fordu z Evropy i Spojených států.

Oddělení Ford Performance, které je pod novým Focusem RS podepsané, slouží jako inovační laboratoř a zároveň zkušebna nových sportovních modelů, náhradních dílů, příslušenství a doplňkových programů. Ve Ford Performance se hledají a zkoušejí řešení v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky, hnacích agregátů atd., jež by bylo možné následně uplatnit i v dalších modelech značky Ford.

Focus RS, již 30. vůz značky Ford s legendárním označením RS, se bude vyrábět v německém Saarlouis. Patří mezi 12 nových sportovních modelů, které chce Ford do roku 2020 uvést na světové trhy. V ČR bude objednávání zahájeno ještě před koncem září. Ford předpokládá, že první kusy dodá zákazníkům začátkem roku 2016.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč Fotografie k článku Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich