Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

vloženo

Dostali jsme do redakce recenzi nového vozu Ford Focus ve verzi kombi. Zajímavá je v tom, že ji napsal uživatel, který absolvoval testovací jízdu a na požádání krátkého feedbacku, napsal tento obsáhlý materiál. Rozhodli jsme se, že recenzi zveřejníme a zároveň vyhlásíme soutěž o nejlepší zaslanou recenzi (informace na konci článku). Nyní již k avizované recenzi od pana Miloše Kundráta.

Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

Počátkem září vyhlásila společnost CARent nabídku možnosti zapůjčení nového vozu Ford Focus Combi. Poněvadž jsem od roku 2009 majitelem vozu Ford Mondeo IV a blíží se okamžik, kdy se budu rozhodovat pro nový vůz, této nabídky jsem nemohl nevyužít. Dne 9. 10. 2015 jsem proto hrdě odjížděl z Bělohorské v Brně ve fungl novém voze ve verzi Titanium s motorizací 1.5 EcoBoost.

Od roku 2000, kdy jsem obdržel svůj řidičský průkaz, jsem vystřídal vozidla různých značek a motorizací. V mé stáji se objevila Škoda 105L, Opel Omega, Citroen C3, Peugeot 307 a 807, Mazda MX-5 a nyní Ford Mondeo IV, měl jsem ale možnost řídit i jedno z větších aut – Hummera H2. Jak je asi zřejmé, nikdy jsem nebyl a nebudu příznivcem jediné značky. Doba, kdy některá ze značek byla výrazně popředu nebo pozadu, je dle mého názoru pryč. 

Při výběru vozu dnes hraje roli hlavně štěstí na ten správný kus a samozřejmě priority, které ovlivňují využití daného vozu. V mém případě to jsou: dostatečně silný motor, prostor pro spolujezdce a komfort při řízení ve městě. Jinými slovy je to motor, který do kopce neskomírá a který má při bezpečném předjíždění vždy navrch, vnitřní prostor, kde se i spolujezdci na zadních sedadlech při delších trasách cítí pohodlně, a nakonec jsou to asistenční prvky, které mi ve městě usnadňují parkování, popojíždění v kolonách a zastavování na semaforech. Tato jednotlivá kritéria (až na trochu menší prostor pro spolujezdce) zapůjčený vůz Ford Focus vesměs splňoval.

Ford Focus Kombi - foto

Focus na mě hned od začátku působil vzhledově velmi příjemně a v kombinaci s rudě červenou barvou si mě doslova získal. Jeho agresivní maska podobná vozům Aston Martin si ve městě vysloužila otočení nejednoho zvědavého chodce. Barva červená Candy k vozu perfektně sedí a mezi všemi barvami vozů na silnici opravdu vyniká. Nejenže působí průbojným dojmem, ale zároveň je přívětivá na oko i pro něžné pohlaví.

Interiér od poslední verze doznal zásadních změn. Velký středový panel jsem při mé výšce 175 cm u pravé nohy vnímal, avšak jeho velikost mě v pohodlí nijak neomezovala. Prostorově výraznějším řidičům však může způsobovat při řízení značná omezení. Zavazadlový prostor je pro rodinné využití dostatečný. Z designového pohledu bych mohl vytknout snad jen lacině působící modře podsvícené ukazatele na palubní desce a plasty. Ty nebudou příliš fixované a brzy začnou na našich silnicích vydávat nepříjemný zvuk, který – s lehkou nadsázkou – utiší snad jen kvalitní sound systém. 

Ač jezdím ve voze s dieselovým motorem a od benzínového motoru mě odrazuje to, že jsem zvyklý na jiný chod, velmi rychle jsem se s benzínovým motorem sžil. Motor je tichý a vozidlo dostatečně živé pro agresivnější styl jízdy. Řízení vozidla je pohodlné a poloměr otáčení volantu je obrovský. S vozidlem se perfektně manévruje. Řazení je přesné a rychlé. Řidič u něj nemusí příliš přemýšlet a okamžitě zapadne ta správná rychlost. Pro některé méně zdatné řidiče či šetřílky může být zajímavá funkce upozornění na vhodnou chvíli pro změnu rychlostního stupně na displeji počítače. 

Zapůjčené vozidlo bylo vybaveno atraktivními technologiemi, které se dnes pomalu stávají standardem. Hlídání jízdních pruhů je opravdu zajímavým a praktickým doplňkem. Nejenže vás tak trošku hlídá, kdyby na vás přišel mikrospánek, ale zároveň připomíná, že používání směrových světel je povinnost. Funkci na dálnici okamžitě pocítíte samovolným pohybem volantu při přejetí dělicí čáry jízdního pruhu bez signalizace směrovými světly. S volantem se ale nepřetahujete, což je pro bezpečnost a plynulost ovládání volantu velmi důležité. 

Co mě velmi vylekalo, byl systém Cross Traffic Alert, který se aktivoval při couvání a o kterém jsem neměl ani tušení. Společně s výrazným zvukovým signálem se na displeji počítače objevila informace, že se po levé straně auta blíží další vozidlo. Úžasné! 

Další přívětivou funkci SYNC uvítá nejeden majitel mobilního telefonu. Spárování vozu s telefonem je rychlé a snadné. Okamžitě máte k dispozici integrované handsfree a také hudbu v telefonu je možné ovládat přímo z volantu. Velmi praktické. 

Funkce Start-Stop je taktéž zajímavá. Řidič ani nepozná, že se motor vypnul. Automatické nastartování je pak vyvoláno sešlápnutím spojkového pedálu, přičemž tento proces je u benzínového motoru velmi rychlý. Čistě teoreticky může funkce s dieselovým motorem při rozjezdu v křižovatkách a při hektických situacích v městském provozu způsobovat časové prodlevy, avšak u benzínového motoru je funkce pohotová a pro životní prostředí určitě prospěšná. 

Velmi jsem uvítal funkci vypínání a zapínání dálkových světel. Je pravda, že v některých momentech jsem si říkal, že už mě musí protijedoucí řidič „vyblikat“, ale ani jednou se tak nestalo a prodleva od zaregistrování protijedoucího vozidla byla vcelku zanedbatelná. 

Co jsem na zapůjčeném voze postrádal, byly parkovací senzory. Bez nich se dnes řidič ve stále menších a menších plochách pro parkování pohybuje velmi obtížně. Do dnešního města bych si již vůz bez parkovacích senzorů nepořídil. 

Ve výbavě vozidla byla také funkce Čtení dopravních značek, která je zajisté zajímavá, ale dle mého názoru opravdu nadstandardní a pro pozorného řidiče nepotřebná. Ocenil jsem, že většina výše uvedených funkcí lze vypnout, a tak i popojíždění v koloně na dálnici nemusí byt pro vozidlo s funkcí Start-Stop trápením a neustálým bojem, zda motor vypnout či nechat běžet. 

Ford Focus Kombi - foto

Ford Focus na mě udělal velmi dobrý dojem. Jako majitel většího vozu jsem doufal, že se verze Combi při mém výběru nového vozu stane velkým konkurentem modelu Mondeo v provedení Sedan. To se ale nestalo a Focus ve verzi Combi pro mě nadále zůstává rodinným vozem pro řidiče průměrného vzrůstu. Verzi Hatchback jistě ocení mladé páry, které tak mají k dispozici živý a moderně vyhlížející vůz.

Hodnocení: vzhled 5* - jízda 4* - kvalita 4* - prostor 4*

autor recenze: Miloš Kundrát

Redakce: Jak se vám líbí tato recenze? Baví vás auta? Napište také recenzi nového nebo ojetého automobilu a pošlete nám ji na e-mail: info@autanet.cz. Nejlepší recenze odměníme.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)