Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

vloženo

Dostali jsme do redakce recenzi nového vozu Ford Focus ve verzi kombi. Zajímavá je v tom, že ji napsal uživatel, který absolvoval testovací jízdu a na požádání krátkého feedbacku, napsal tento obsáhlý materiál. Rozhodli jsme se, že recenzi zveřejníme a zároveň vyhlásíme soutěž o nejlepší zaslanou recenzi (informace na konci článku). Nyní již k avizované recenzi od pana Miloše Kundráta.

Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

Počátkem září vyhlásila společnost CARent nabídku možnosti zapůjčení nového vozu Ford Focus Combi. Poněvadž jsem od roku 2009 majitelem vozu Ford Mondeo IV a blíží se okamžik, kdy se budu rozhodovat pro nový vůz, této nabídky jsem nemohl nevyužít. Dne 9. 10. 2015 jsem proto hrdě odjížděl z Bělohorské v Brně ve fungl novém voze ve verzi Titanium s motorizací 1.5 EcoBoost.


Od roku 2000, kdy jsem obdržel svůj řidičský průkaz, jsem vystřídal vozidla různých značek a motorizací. V mé stáji se objevila Škoda 105L, Opel Omega, Citroen C3, Peugeot 307 a 807, Mazda MX-5 a nyní Ford Mondeo IV, měl jsem ale možnost řídit i jedno z větších aut – Hummera H2. Jak je asi zřejmé, nikdy jsem nebyl a nebudu příznivcem jediné značky. Doba, kdy některá ze značek byla výrazně popředu nebo pozadu, je dle mého názoru pryč. 

Při výběru vozu dnes hraje roli hlavně štěstí na ten správný kus a samozřejmě priority, které ovlivňují využití daného vozu. V mém případě to jsou: dostatečně silný motor, prostor pro spolujezdce a komfort při řízení ve městě. Jinými slovy je to motor, který do kopce neskomírá a který má při bezpečném předjíždění vždy navrch, vnitřní prostor, kde se i spolujezdci na zadních sedadlech při delších trasách cítí pohodlně, a nakonec jsou to asistenční prvky, které mi ve městě usnadňují parkování, popojíždění v kolonách a zastavování na semaforech. Tato jednotlivá kritéria (až na trochu menší prostor pro spolujezdce) zapůjčený vůz Ford Focus vesměs splňoval.

Ford Focus Kombi - foto

Focus na mě hned od začátku působil vzhledově velmi příjemně a v kombinaci s rudě červenou barvou si mě doslova získal. Jeho agresivní maska podobná vozům Aston Martin si ve městě vysloužila otočení nejednoho zvědavého chodce. Barva červená Candy k vozu perfektně sedí a mezi všemi barvami vozů na silnici opravdu vyniká. Nejenže působí průbojným dojmem, ale zároveň je přívětivá na oko i pro něžné pohlaví.

Interiér od poslední verze doznal zásadních změn. Velký středový panel jsem při mé výšce 175 cm u pravé nohy vnímal, avšak jeho velikost mě v pohodlí nijak neomezovala. Prostorově výraznějším řidičům však může způsobovat při řízení značná omezení. Zavazadlový prostor je pro rodinné využití dostatečný. Z designového pohledu bych mohl vytknout snad jen lacině působící modře podsvícené ukazatele na palubní desce a plasty. Ty nebudou příliš fixované a brzy začnou na našich silnicích vydávat nepříjemný zvuk, který – s lehkou nadsázkou – utiší snad jen kvalitní sound systém. 

Ač jezdím ve voze s dieselovým motorem a od benzínového motoru mě odrazuje to, že jsem zvyklý na jiný chod, velmi rychle jsem se s benzínovým motorem sžil. Motor je tichý a vozidlo dostatečně živé pro agresivnější styl jízdy. Řízení vozidla je pohodlné a poloměr otáčení volantu je obrovský. S vozidlem se perfektně manévruje. Řazení je přesné a rychlé. Řidič u něj nemusí příliš přemýšlet a okamžitě zapadne ta správná rychlost. Pro některé méně zdatné řidiče či šetřílky může být zajímavá funkce upozornění na vhodnou chvíli pro změnu rychlostního stupně na displeji počítače. 

Zapůjčené vozidlo bylo vybaveno atraktivními technologiemi, které se dnes pomalu stávají standardem. Hlídání jízdních pruhů je opravdu zajímavým a praktickým doplňkem. Nejenže vás tak trošku hlídá, kdyby na vás přišel mikrospánek, ale zároveň připomíná, že používání směrových světel je povinnost. Funkci na dálnici okamžitě pocítíte samovolným pohybem volantu při přejetí dělicí čáry jízdního pruhu bez signalizace směrovými světly. S volantem se ale nepřetahujete, což je pro bezpečnost a plynulost ovládání volantu velmi důležité. 

Co mě velmi vylekalo, byl systém Cross Traffic Alert, který se aktivoval při couvání a o kterém jsem neměl ani tušení. Společně s výrazným zvukovým signálem se na displeji počítače objevila informace, že se po levé straně auta blíží další vozidlo. Úžasné! 

Další přívětivou funkci SYNC uvítá nejeden majitel mobilního telefonu. Spárování vozu s telefonem je rychlé a snadné. Okamžitě máte k dispozici integrované handsfree a také hudbu v telefonu je možné ovládat přímo z volantu. Velmi praktické. 

Funkce Start-Stop je taktéž zajímavá. Řidič ani nepozná, že se motor vypnul. Automatické nastartování je pak vyvoláno sešlápnutím spojkového pedálu, přičemž tento proces je u benzínového motoru velmi rychlý. Čistě teoreticky může funkce s dieselovým motorem při rozjezdu v křižovatkách a při hektických situacích v městském provozu způsobovat časové prodlevy, avšak u benzínového motoru je funkce pohotová a pro životní prostředí určitě prospěšná. 

Velmi jsem uvítal funkci vypínání a zapínání dálkových světel. Je pravda, že v některých momentech jsem si říkal, že už mě musí protijedoucí řidič „vyblikat“, ale ani jednou se tak nestalo a prodleva od zaregistrování protijedoucího vozidla byla vcelku zanedbatelná. 

Co jsem na zapůjčeném voze postrádal, byly parkovací senzory. Bez nich se dnes řidič ve stále menších a menších plochách pro parkování pohybuje velmi obtížně. Do dnešního města bych si již vůz bez parkovacích senzorů nepořídil. 

Ve výbavě vozidla byla také funkce Čtení dopravních značek, která je zajisté zajímavá, ale dle mého názoru opravdu nadstandardní a pro pozorného řidiče nepotřebná. Ocenil jsem, že většina výše uvedených funkcí lze vypnout, a tak i popojíždění v koloně na dálnici nemusí byt pro vozidlo s funkcí Start-Stop trápením a neustálým bojem, zda motor vypnout či nechat běžet. 

Ford Focus Kombi - foto

Ford Focus na mě udělal velmi dobrý dojem. Jako majitel většího vozu jsem doufal, že se verze Combi při mém výběru nového vozu stane velkým konkurentem modelu Mondeo v provedení Sedan. To se ale nestalo a Focus ve verzi Combi pro mě nadále zůstává rodinným vozem pro řidiče průměrného vzrůstu. Verzi Hatchback jistě ocení mladé páry, které tak mají k dispozici živý a moderně vyhlížející vůz.

Hodnocení: vzhled 5* - jízda 4* - kvalita 4* - prostor 4*

autor recenze: Miloš Kundrát

Redakce: Jak se vám líbí tato recenze? Baví vás auta? Napište také recenzi nového nebo ojetého automobilu a pošlete nám ji na e-mail: info@autanet.cz. Nejlepší recenze odměníme.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel