Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

vloženo

Dostali jsme do redakce recenzi nového vozu Ford Focus ve verzi kombi. Zajímavá je v tom, že ji napsal uživatel, který absolvoval testovací jízdu a na požádání krátkého feedbacku, napsal tento obsáhlý materiál. Rozhodli jsme se, že recenzi zveřejníme a zároveň vyhlásíme soutěž o nejlepší zaslanou recenzi (informace na konci článku). Nyní již k avizované recenzi od pana Miloše Kundráta.

Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze

Počátkem září vyhlásila společnost CARent nabídku možnosti zapůjčení nového vozu Ford Focus Combi. Poněvadž jsem od roku 2009 majitelem vozu Ford Mondeo IV a blíží se okamžik, kdy se budu rozhodovat pro nový vůz, této nabídky jsem nemohl nevyužít. Dne 9. 10. 2015 jsem proto hrdě odjížděl z Bělohorské v Brně ve fungl novém voze ve verzi Titanium s motorizací 1.5 EcoBoost.

Od roku 2000, kdy jsem obdržel svůj řidičský průkaz, jsem vystřídal vozidla různých značek a motorizací. V mé stáji se objevila Škoda 105L, Opel Omega, Citroen C3, Peugeot 307 a 807, Mazda MX-5 a nyní Ford Mondeo IV, měl jsem ale možnost řídit i jedno z větších aut – Hummera H2. Jak je asi zřejmé, nikdy jsem nebyl a nebudu příznivcem jediné značky. Doba, kdy některá ze značek byla výrazně popředu nebo pozadu, je dle mého názoru pryč. 

Při výběru vozu dnes hraje roli hlavně štěstí na ten správný kus a samozřejmě priority, které ovlivňují využití daného vozu. V mém případě to jsou: dostatečně silný motor, prostor pro spolujezdce a komfort při řízení ve městě. Jinými slovy je to motor, který do kopce neskomírá a který má při bezpečném předjíždění vždy navrch, vnitřní prostor, kde se i spolujezdci na zadních sedadlech při delších trasách cítí pohodlně, a nakonec jsou to asistenční prvky, které mi ve městě usnadňují parkování, popojíždění v kolonách a zastavování na semaforech. Tato jednotlivá kritéria (až na trochu menší prostor pro spolujezdce) zapůjčený vůz Ford Focus vesměs splňoval.

Ford Focus Kombi - foto

Focus na mě hned od začátku působil vzhledově velmi příjemně a v kombinaci s rudě červenou barvou si mě doslova získal. Jeho agresivní maska podobná vozům Aston Martin si ve městě vysloužila otočení nejednoho zvědavého chodce. Barva červená Candy k vozu perfektně sedí a mezi všemi barvami vozů na silnici opravdu vyniká. Nejenže působí průbojným dojmem, ale zároveň je přívětivá na oko i pro něžné pohlaví.

Interiér od poslední verze doznal zásadních změn. Velký středový panel jsem při mé výšce 175 cm u pravé nohy vnímal, avšak jeho velikost mě v pohodlí nijak neomezovala. Prostorově výraznějším řidičům však může způsobovat při řízení značná omezení. Zavazadlový prostor je pro rodinné využití dostatečný. Z designového pohledu bych mohl vytknout snad jen lacině působící modře podsvícené ukazatele na palubní desce a plasty. Ty nebudou příliš fixované a brzy začnou na našich silnicích vydávat nepříjemný zvuk, který – s lehkou nadsázkou – utiší snad jen kvalitní sound systém. 

Ač jezdím ve voze s dieselovým motorem a od benzínového motoru mě odrazuje to, že jsem zvyklý na jiný chod, velmi rychle jsem se s benzínovým motorem sžil. Motor je tichý a vozidlo dostatečně živé pro agresivnější styl jízdy. Řízení vozidla je pohodlné a poloměr otáčení volantu je obrovský. S vozidlem se perfektně manévruje. Řazení je přesné a rychlé. Řidič u něj nemusí příliš přemýšlet a okamžitě zapadne ta správná rychlost. Pro některé méně zdatné řidiče či šetřílky může být zajímavá funkce upozornění na vhodnou chvíli pro změnu rychlostního stupně na displeji počítače. 

Zapůjčené vozidlo bylo vybaveno atraktivními technologiemi, které se dnes pomalu stávají standardem. Hlídání jízdních pruhů je opravdu zajímavým a praktickým doplňkem. Nejenže vás tak trošku hlídá, kdyby na vás přišel mikrospánek, ale zároveň připomíná, že používání směrových světel je povinnost. Funkci na dálnici okamžitě pocítíte samovolným pohybem volantu při přejetí dělicí čáry jízdního pruhu bez signalizace směrovými světly. S volantem se ale nepřetahujete, což je pro bezpečnost a plynulost ovládání volantu velmi důležité. 

Co mě velmi vylekalo, byl systém Cross Traffic Alert, který se aktivoval při couvání a o kterém jsem neměl ani tušení. Společně s výrazným zvukovým signálem se na displeji počítače objevila informace, že se po levé straně auta blíží další vozidlo. Úžasné! 

Další přívětivou funkci SYNC uvítá nejeden majitel mobilního telefonu. Spárování vozu s telefonem je rychlé a snadné. Okamžitě máte k dispozici integrované handsfree a také hudbu v telefonu je možné ovládat přímo z volantu. Velmi praktické. 

Funkce Start-Stop je taktéž zajímavá. Řidič ani nepozná, že se motor vypnul. Automatické nastartování je pak vyvoláno sešlápnutím spojkového pedálu, přičemž tento proces je u benzínového motoru velmi rychlý. Čistě teoreticky může funkce s dieselovým motorem při rozjezdu v křižovatkách a při hektických situacích v městském provozu způsobovat časové prodlevy, avšak u benzínového motoru je funkce pohotová a pro životní prostředí určitě prospěšná. 

Velmi jsem uvítal funkci vypínání a zapínání dálkových světel. Je pravda, že v některých momentech jsem si říkal, že už mě musí protijedoucí řidič „vyblikat“, ale ani jednou se tak nestalo a prodleva od zaregistrování protijedoucího vozidla byla vcelku zanedbatelná. 

Co jsem na zapůjčeném voze postrádal, byly parkovací senzory. Bez nich se dnes řidič ve stále menších a menších plochách pro parkování pohybuje velmi obtížně. Do dnešního města bych si již vůz bez parkovacích senzorů nepořídil. 

Ve výbavě vozidla byla také funkce Čtení dopravních značek, která je zajisté zajímavá, ale dle mého názoru opravdu nadstandardní a pro pozorného řidiče nepotřebná. Ocenil jsem, že většina výše uvedených funkcí lze vypnout, a tak i popojíždění v koloně na dálnici nemusí byt pro vozidlo s funkcí Start-Stop trápením a neustálým bojem, zda motor vypnout či nechat běžet. 

Ford Focus Kombi - foto

Ford Focus na mě udělal velmi dobrý dojem. Jako majitel většího vozu jsem doufal, že se verze Combi při mém výběru nového vozu stane velkým konkurentem modelu Mondeo v provedení Sedan. To se ale nestalo a Focus ve verzi Combi pro mě nadále zůstává rodinným vozem pro řidiče průměrného vzrůstu. Verzi Hatchback jistě ocení mladé páry, které tak mají k dispozici živý a moderně vyhlížející vůz.

Hodnocení: vzhled 5* - jízda 4* - kvalita 4* - prostor 4*

autor recenze: Miloš Kundrát

Redakce: Jak se vám líbí tato recenze? Baví vás auta? Napište také recenzi nového nebo ojetého automobilu a pošlete nám ji na e-mail: info@autanet.cz. Nejlepší recenze odměníme.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze Fotografie k článku Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost (2015) - uživatelská recenze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN