Ford Focus Electric jako safety cars v NASCAR

vloženo

Electrický Focus se o uplynulém víkendu jako historicky první elektromobil ujal prestižní role zaváděcího vozu v americké sérii NASCAR. Stalo se tak v rámci závodu Capital City 400 na dráze Richmond International Raceway ve Virginii.

Ford Focus Electric jako safety cars v NASCAR Ford Focus Electric jako safety cars v NASCAR

Dva elektrické Focusy upravené jako zaváděcí vozy představili ještě před samotným závodem Eric Kuehn, šéfkonstruktér modelové řady z divize Ford Global Electrified Programs, Mike Lynch, výkonný ředitel programu NASCAR Green Innovation, a viceguvernér státu Virginie Bill Bolling.


Během slavnostního ceremoniálu projely oba vozy ulicemi Richmondu až na závodní dráhu, kde je převzal prezident Richmond International Raceway Dennis Bickmeier. „V sobotu večer to bude výjimečný okamžik pro fanoušky NASCAR z celé země, obyvatele Virginie i příznivce Fordu, až Focus Electric dokončí první kolo jako oficiální zaváděcí vůz závodu Capital City 400,“ řekl před závodem Kuehn. „Kromě toho, že se Ford a NASCAR zapíší do historie prvním elektrickým zaváděcím vozem, předvedeme také tisícům diváků na místě a milionům dalších u televizních obrazovek, že dynamika a hospodárnost se nevylučují.

Není to poprvé, kdy Ford píše historii série NASCAR. Jako první výrobce nasadil v roce 1998 do závodu čtyřdveřový sedan a byl také prvním, kdo odstartoval podnik série NASCAR s hybridním automobilem. Došlo k tomu v závodě Ford 400 na dráze Homestead-Miami Speedway v roce 2008, kdy se úlohy zaváděcího vozu ujal model Fusion Hybrid. Focus Electric je v současné době nejúspornějším pětimístným automobilem prodávaným na severoamerickém trhu. Od prosince 2011 se vyrábí v michiganském Wayne a do konce letošního roku bude k dostání v devatenácti zemích Spojených států. Později hodlá Ford uvést tento převratný model rovněž na evropský trh.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte