Ford Focus Electric jako safety cars v NASCAR

vloženo

Electrický Focus se o uplynulém víkendu jako historicky první elektromobil ujal prestižní role zaváděcího vozu v americké sérii NASCAR. Stalo se tak v rámci závodu Capital City 400 na dráze Richmond International Raceway ve Virginii.

Ford Focus Electric jako safety cars v NASCAR Dva elektrické Focusy upravené jako zaváděcí vozy představili ještě před samotným závodem Eric Kuehn, šéfkonstruktér modelové řady z divize Ford Global Electrified Programs, Mike Lynch, výkonný ředitel programu NASCAR Green Innovation, a viceguvernér státu Virginie Bill Bolling.

Během slavnostního ceremoniálu projely oba vozy ulicemi Richmondu až na závodní dráhu, kde je převzal prezident Richmond International Raceway Dennis Bickmeier. „V sobotu večer to bude výjimečný okamžik pro fanoušky NASCAR z celé země, obyvatele Virginie i příznivce Fordu, až Focus Electric dokončí první kolo jako oficiální zaváděcí vůz závodu Capital City 400,“ řekl před závodem Kuehn. „Kromě toho, že se Ford a NASCAR zapíší do historie prvním elektrickým zaváděcím vozem, předvedeme také tisícům diváků na místě a milionům dalších u televizních obrazovek, že dynamika a hospodárnost se nevylučují.

Není to poprvé, kdy Ford píše historii série NASCAR. Jako první výrobce nasadil v roce 1998 do závodu čtyřdveřový sedan a byl také prvním, kdo odstartoval podnik série NASCAR s hybridním automobilem. Došlo k tomu v závodě Ford 400 na dráze Homestead-Miami Speedway v roce 2008, kdy se úlohy zaváděcího vozu ujal model Fusion Hybrid. Focus Electric je v současné době nejúspornějším pětimístným automobilem prodávaným na severoamerickém trhu. Od prosince 2011 se vyrábí v michiganském Wayne a do konce letošního roku bude k dostání v devatenácti zemích Spojených států. Později hodlá Ford uvést tento převratný model rovněž na evropský trh.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!