Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž
Včera jsme informovali o skvělém výsledku v soutěži Škoda Economy Run a dnes tu máme další rekord ve spotřebě paliva. Ford Focus poháněný motorem 1.0 EcoBoost dokázal ujet více než 1.600 km na jedinou nádrž paliva. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.
Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost (92 kW) trasu o délce 1.619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek. Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.
„Ti dva posunuli hranice možného a předvedli, co motor 1.0 EcoBoost dokáže,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Jejich výsledek ukazuje, jaký vliv může mít technologie EcoBoost na každodenní životy našich zákazníků.“
Wilthil a Borchgrevink zahájili svoji jízdu ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo. V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22°C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.
„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji,“ řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost.“
Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Díky přímému vstřikování paliva, proměnnému časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem nabízí nižší spotřebu bez kompromisů v dynamice. O jeho přednostech svědčí i dvojnásobné vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) z let 2012 a 2013.
Focus s motorem 1.0 EcoBoost (92 kW) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 74 kW, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Příští rok uvede Ford na trh novou verzi Focusu 1.0 EcoBoost, která bude mít jako první nehybridní rodinný vůz se zážehovým motorem prodávaný v Evropě emise CO2 do 99 g/km.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelFord Focus ST 2.0i navigace, serviska
Ford Focus ACTIVE-1.5TDCi-88KW-8°AUT-DPH-
Ford Focus VIGNALE LED ACC BO HUD AUTOMAT
Mohlo by vás zajímat
Omlazený Ford Focus dostal obří obrazovku. Kombi ani ostré ST chybět nebudou
Po faceliftu se jednotlivé výbavové stupně od sebe odlišují. Modernizace přinesla nové asistenční systémy a změnu pohonn ...
Elektrifikovaný Ford Focus umí jezdit levně a aktuálně ho koupíte s pořádnou slevou
Modrý ovál rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Focus o elektrifikovaný EcoBoost Hybrid s 48V mild-hybridní ...
Nejnovější články
Jaká auta budou vozit sportovce na olympiádě v Paříži?
Letošní olympijské a paralympijské hry budou mimo jiné také přehlídkou inovativních a udržitelných způsobů dopravy. Toyo ...
Nový Citroën Berlingo má zpět benzínové a vznětové motory
Nový Citroën Berlingo je již k objednání v České republice, a to se spalovacím i elektrickým motorem. Mezi dostupné moto ...
Cenově dostupný elektromobil od Škody? Již brzy realita díky modelu Epiq
Designově zajímavý elektromobil bude stát něco málo přes 600 tisíc korun. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Audi A6
Rok výroby 2017
BMW Řada 3
Rok výroby 2006
Nissan Navara
Rok výroby 2018
Škoda Superb
Rok výroby 2018