Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž

vloženo

Včera jsme informovali o skvělém výsledku v soutěži Škoda Economy Run a dnes tu máme další rekord ve spotřebě paliva. Ford Focus poháněný motorem 1.0 EcoBoost dokázal ujet více než 1.600 km na jedinou nádrž paliva. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž

Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost (92 kW) trasu o délce 1.619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek. Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.


Ti dva posunuli hranice možného a předvedli, co motor 1.0 EcoBoost dokáže,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Jejich výsledek ukazuje, jaký vliv může mít technologie EcoBoost na každodenní životy našich zákazníků.

Wilthil a Borchgrevink zahájili svoji jízdu ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo. V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22°C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.

„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji,“ řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost.

Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Díky přímému vstřikování paliva, proměnnému časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem nabízí nižší spotřebu bez kompromisů v dynamice. O jeho přednostech svědčí i dvojnásobné vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) z let 2012 a 2013.

Focus s motorem 1.0 EcoBoost (92 kW) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 74 kW, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Příští rok uvede Ford na trh novou verzi Focusu 1.0 EcoBoost, která bude mít jako první nehybridní rodinný vůz se zážehovým motorem prodávaný v Evropě emise CO2 do 99 g/km.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob