Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž

vloženo

Včera jsme informovali o skvělém výsledku v soutěži Škoda Economy Run a dnes tu máme další rekord ve spotřebě paliva. Ford Focus poháněný motorem 1.0 EcoBoost dokázal ujet více než 1.600 km na jedinou nádrž paliva. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž Ford Focus 1.0 EcoBoost ujede 1619 km na nádrž

Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost (92 kW) trasu o délce 1.619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek. Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.


Ti dva posunuli hranice možného a předvedli, co motor 1.0 EcoBoost dokáže,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Jejich výsledek ukazuje, jaký vliv může mít technologie EcoBoost na každodenní životy našich zákazníků.

Wilthil a Borchgrevink zahájili svoji jízdu ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo. V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22°C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.

„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji,“ řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost.

Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Díky přímému vstřikování paliva, proměnnému časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem nabízí nižší spotřebu bez kompromisů v dynamice. O jeho přednostech svědčí i dvojnásobné vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) z let 2012 a 2013.

Focus s motorem 1.0 EcoBoost (92 kW) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 74 kW, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Příští rok uvede Ford na trh novou verzi Focusu 1.0 EcoBoost, která bude mít jako první nehybridní rodinný vůz se zážehovým motorem prodávaný v Evropě emise CO2 do 99 g/km.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou