Ford Focus 1.0 EcoBoost - 16 světových rekordů

vloženo

Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost se začal prodávat teprve před několika měsíci, ale díky své hospodárnosti si již získal zástupy příznivců. Minulý týden Focus EcoBoost 92 kW prokázal také svoje dynamické schopnosti, když překonal 16 rekordů Mezinárodní automobilové federace FIA.

Ford Focus 1.0 EcoBoost - 16 světových rekordů Ford Focus 1.0 EcoBoost - 16 světových rekordů

Ford Focus EcoBoost 92 kW překonal 16 rekordů Mezinárodní automobilové federace (Fédération Internationale de l’Automobile, FIA) na trasách od 1 km do 4 104,7 km. Soutěžní jezdec Jari-Matti Latvala a osm novinářů z Francie a USA po dva dny jezdili na zkušební trati CERAM ve francouzském Mortefontaine třemi identickými vozy Focus 1.0 EcoBoost v sériovém provedení. „Tento motůrek klame tělem, pokud jde o dynamiku,“ řekl Latvala, který obvykle v práci jezdí soutěžním speciálem Ford Fiesta RS WRC o výkonu 224 kW. „Dosažené rekordy prokázaly, že 1.0 EcoBoost dokáže být stejně zábavný jako úsporný.


Každý ze zúčastněných vozů bylo nutné před rekordním pokusem zajet pod dohledem oficiálního komisaře FFSA (Fédération Française du Sport Automobile). Automobily byly předtím vybrány ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis. Tři vozy 1.0 EcoBoost stanovily světové rekordy v kategorii „pod jeden litr“ na trasách jeden kilometr a jedna míle s pevným i letmým startem; dále dosáhly rekordní průměrné rychlosti na úsecích od 10 km do 4.104,7 km a nejvyšší průměrné rychlosti po měřenou dobu šesti, dvanácti a čtyřiadvaceti hodin.

Nejvyšší průměrná rychlost byla 191,056 km/h a bylo jí dosaženo při pokusu o překonání světového rekordu v nejvyšší průměrné rychlosti po dobu jedné hodiny. Focus EcoBoost 92 kW zvládne akceleraci 0 - 100 km/h za 11,3 s a vyvine nejvyšší rychlost 193 km/h; jeho kombinovaná spotřeba činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km. Verze 74 kW pak má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě – pouhé 4,8 l/100 km (emise CO2 109 g/km).


Přehled dosažených rekordů:
Rekord Průměrná rychlost
Kilometr s pevným startem 113,522 km/h
Míle s pevným startem 79,402 mph
Kilometr s letmým startem 176,168 km/h
Míle s letmým startem 108,548 mph
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 100 km 187,579 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 500 km 186,793 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 10 mil 110,237 mph
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 100 mil 118,412 mph
Nejvyšší průměrná rychlost po dobu 1 hodiny 191,056 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 1000 km 164,361 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 500 mil 102,656 mph
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 1000 mil 103,357 mph
Nejvyšší průměrná rychlost po dobu 6 hodin 165,555 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost po dobu 12 hodin 166,784 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost po dobu 24 hodin 171,029 km/h
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 10 km 172,053 mph

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus 1.0 EcoBoost - 16 světových rekordů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet