Ford Fiesta - více stylu a tříválec 1.0 EcoBoost

vloženo

Ford včera představil dynamickou novou verzi svého nejprodávanějšího modelu. Modernizovaná Fiesta má odvážnější design a exkluzivní funkční výbavu včetně systémů SYNC, Active City Stop a MyKey. Novinkou je také zážehový motor 1.0 EcoBoost.

Ford Fiesta - více stylu a tříválec 1.0 EcoBoost Poprvé se nová Fiesta ukáže dnes na speciální akci „Go Further“ v Amsterodamu, které se zúčastní 2.500 prodejců Fordu a na níž vystoupí i prezident a generální ředitel Ford Motor Company Alan Mulally.  Nová Fiesta přichází s paletou nejmodernějších technologií včetně systémů SYNC, Active City Stop a MyKey, z nichž se poslední zmíněný v Evropě objevuje zcela poprvé. Nabídku motorizací rozšíří oceňovaný zážehový motor 1.0 EcoBoost, se kterým by se Fiesta měla stát nejúspornějším vozem svého druhu.

Již pět desetiletí patří Fiesta k nejpopulárnějším malým automobilům na světě a svěží sportovní kouzlo poslední generace Fiesty pomohlo její oblibu mezi zákazníky z celého světa ještě upevnit,“ řekl Martin Smith, výkonný ředitel designu ve Ford of Europe. „Tuto životně důležitou stránku Fiesty jsme museli zachovat, ale zároveň jsme jí chtěli udělit vyspělejší vzhled.

Nová Fiesta otevírá zatím poslední kapitolu v kariéře tohoto populárního malého vozu. První Fiestu představil Ford již v roce 1976 a od té doby prodal po celém světě více než 15 milionů automobilů tohoto jména. Nová Fiesta nese designové znaky inspirované aktuálním globálním designem značky Ford a některými koncepčními studiemi Ford z nedávné doby. Tváři Fiesty dominuje lichoběžníková maska orámovaná ostře řezanými světlomety, které využívají pro funkci denního svícení LED technologii. Na kapotě se objevuje výrazný prolis a vůz má také harmoničtější a ergonomicky optimalizovaný interiér. I Fiesta následuje trend „demokratizace moderní techniky“ prosazovaný Fordem. Myšlenka nabízet vyspělé technologie stále širšímu okruhu motoristů je v tomto případě reprezentována mimo jiné systémem Active City Stop, který pomáhá předcházet nehodám v nízkých rychlostech.

Palubní systém Ford SYNC nabízí bezprecedentní možnosti konektivity a umožňuje hlasem ovládat mobilní telefon či hudební přehrávač připojený přes USB nebo bezdrátově přes Bluetooth. Součástí systému SYNC je i „Systém nouzové asistence“, který v případě nehody vyrozumí v místním jazyce nejbližší pracoviště záchranných složek a přesně určí, kde se vůz nachází.

Evropskou premiéru absolvuje v novém Fordu Fiesta systém MyKey, jenž pomůže zejména rodičům přimět teenagery k bezpečnější jízdě a omezit jejich vystavování se riziku. Majitel totiž může prostřednictvím MyKey nakonfigurovat nejvyšší rychlost vozu nebo maximální hlasitost audio aparatury. Systém také dokáže ztlumit audio, dokud si posádka nezapne bezpečnostní pásy, a znemožní deaktivaci klíčových asistenčních a bezpečnostních systémů řidičem.

Motor 1.0 EcoBoost, který byl nedávno vyhlášen „Motorem roku 2012“, by měl Fiestě zajistit nejnižší spotřebu paliva ze všech zážehovým motorem poháněných automobilů nižší třídy na evropském trhu. Další podrobnosti o nové Fiestě zveřejní Ford na pařížském autosalonu v září 2012.

Ford Motor Company

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Fiesta - více stylu a tříválec 1.0 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing