Ford Fiesta ST již koncem léta

vloženo

Ford ve svém montážním závodu v německém Kolíně nad Rýnem zahájil výrobu nového modelu Ford Fiesta ST. Jedná se o první sériovou Fiestu, která zvládne akceleraci 0–100 km/h za méně než sedm sekund a dokáže jet až 220 km/h. O pohon se postará přeplňovaná zážehová 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW.

Ford Fiesta ST již koncem léta Ford Fiesta ST již koncem léta

Vývoj nové Fiesty ST probíhal v režii oddělení Ford Team RS, které je evropskou odnoží skupiny Global Performance Vehicle v rámci Ford Motor Company. Evropskou verzi nové Fiesty ST pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm. Vůz s ním dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a vyvinout nejvyšší rychlost 220 km/h. Přitom má kombinovanou spotřebu jen 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km.


Pro model ST Ford osadil vyhlášený globální podvozek nové Fiesty novým řízením, odpružením a tlumením i brzdami. Zdokonalený systém stranového přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC) přispívají k opojnému, ale současně bezpečnému zážitku z jízdy.

Nová Fiesta ST je velmi moderní sportovní automobil, který staví na více než třicetileté tradici rychlých Fiest a globálním vývojovém procesu,“ řekl Juergen Gagstatter, šéfkonstruktér programu sportovních vozů ve Ford of Europe. „Tento vůz je významným krokem vpřed z hlediska jak naší hrdé tradice výkonných motorů a dynamických podvozků, tak snižování spotřeby paliva a emisí.“

Nová sportovní Fiesta ST kráčí ve stopách legendárních modelů Fiesta XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a ST první generace; díky vyspělému motoru s přeplňováním, přímým vstřikováním a proměnným časováním má lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost než Ford Focus ST170 z roku 2002. Ford počítá s uvedením Fiesty ST druhé generace rovněž na trhy v Severní Americe, Asii a Tichomoří.

Nový model v evropské specifikaci se odlišuje od jiných Fiest mřížkou chladiče se vzorem včelích pláství, dramaticky tvarovaným zadním nárazníkem se stylizovaným difuzorem a také sedadly Recaro, která budou dodávána v rámci sériové výbavy.

Ve výbavě nové Fiesty ST nechybí systém MyKey, což je exkluzivní technologie značky Ford podporující bezpečnější způsob jízdy a omezující prostor k riskantnímu chování za volantem, a SYNC s hlasovým ovládáním a automatickým tísňovým voláním. Tato funkce v případě nehody zprostředkuje posádce vozu spojení s místním dispečinkem záchranného systému.

V ČR se nový Ford Fiesta ST představí na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2013.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Fiesta ST již koncem léta
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka