Ford Fiesta ST již koncem léta

vloženo

Ford ve svém montážním závodu v německém Kolíně nad Rýnem zahájil výrobu nového modelu Ford Fiesta ST. Jedná se o první sériovou Fiestu, která zvládne akceleraci 0–100 km/h za méně než sedm sekund a dokáže jet až 220 km/h. O pohon se postará přeplňovaná zážehová 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW.

Ford Fiesta ST již koncem léta Ford Fiesta ST již koncem léta

Vývoj nové Fiesty ST probíhal v režii oddělení Ford Team RS, které je evropskou odnoží skupiny Global Performance Vehicle v rámci Ford Motor Company. Evropskou verzi nové Fiesty ST pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm. Vůz s ním dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a vyvinout nejvyšší rychlost 220 km/h. Přitom má kombinovanou spotřebu jen 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km.


Pro model ST Ford osadil vyhlášený globální podvozek nové Fiesty novým řízením, odpružením a tlumením i brzdami. Zdokonalený systém stranového přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC) přispívají k opojnému, ale současně bezpečnému zážitku z jízdy.

Nová Fiesta ST je velmi moderní sportovní automobil, který staví na více než třicetileté tradici rychlých Fiest a globálním vývojovém procesu,“ řekl Juergen Gagstatter, šéfkonstruktér programu sportovních vozů ve Ford of Europe. „Tento vůz je významným krokem vpřed z hlediska jak naší hrdé tradice výkonných motorů a dynamických podvozků, tak snižování spotřeby paliva a emisí.“

Nová sportovní Fiesta ST kráčí ve stopách legendárních modelů Fiesta XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a ST první generace; díky vyspělému motoru s přeplňováním, přímým vstřikováním a proměnným časováním má lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost než Ford Focus ST170 z roku 2002. Ford počítá s uvedením Fiesty ST druhé generace rovněž na trhy v Severní Americe, Asii a Tichomoří.

Nový model v evropské specifikaci se odlišuje od jiných Fiest mřížkou chladiče se vzorem včelích pláství, dramaticky tvarovaným zadním nárazníkem se stylizovaným difuzorem a také sedadly Recaro, která budou dodávána v rámci sériové výbavy.

Ve výbavě nové Fiesty ST nechybí systém MyKey, což je exkluzivní technologie značky Ford podporující bezpečnější způsob jízdy a omezující prostor k riskantnímu chování za volantem, a SYNC s hlasovým ovládáním a automatickým tísňovým voláním. Tato funkce v případě nehody zprostředkuje posádce vozu spojení s místním dispečinkem záchranného systému.

V ČR se nový Ford Fiesta ST představí na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2013.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Fiesta ST již koncem léta

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..