Ford Fiesta ST již koncem léta

vloženo

Ford ve svém montážním závodu v německém Kolíně nad Rýnem zahájil výrobu nového modelu Ford Fiesta ST. Jedná se o první sériovou Fiestu, která zvládne akceleraci 0–100 km/h za méně než sedm sekund a dokáže jet až 220 km/h. O pohon se postará přeplňovaná zážehová 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW.

Ford Fiesta ST již koncem léta Ford Fiesta ST již koncem léta

Vývoj nové Fiesty ST probíhal v režii oddělení Ford Team RS, které je evropskou odnoží skupiny Global Performance Vehicle v rámci Ford Motor Company. Evropskou verzi nové Fiesty ST pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm. Vůz s ním dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a vyvinout nejvyšší rychlost 220 km/h. Přitom má kombinovanou spotřebu jen 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km.


Pro model ST Ford osadil vyhlášený globální podvozek nové Fiesty novým řízením, odpružením a tlumením i brzdami. Zdokonalený systém stranového přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC) přispívají k opojnému, ale současně bezpečnému zážitku z jízdy.

Nová Fiesta ST je velmi moderní sportovní automobil, který staví na více než třicetileté tradici rychlých Fiest a globálním vývojovém procesu,“ řekl Juergen Gagstatter, šéfkonstruktér programu sportovních vozů ve Ford of Europe. „Tento vůz je významným krokem vpřed z hlediska jak naší hrdé tradice výkonných motorů a dynamických podvozků, tak snižování spotřeby paliva a emisí.“

Nová sportovní Fiesta ST kráčí ve stopách legendárních modelů Fiesta XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a ST první generace; díky vyspělému motoru s přeplňováním, přímým vstřikováním a proměnným časováním má lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost než Ford Focus ST170 z roku 2002. Ford počítá s uvedením Fiesty ST druhé generace rovněž na trhy v Severní Americe, Asii a Tichomoří.

Nový model v evropské specifikaci se odlišuje od jiných Fiest mřížkou chladiče se vzorem včelích pláství, dramaticky tvarovaným zadním nárazníkem se stylizovaným difuzorem a také sedadly Recaro, která budou dodávána v rámci sériové výbavy.

Ve výbavě nové Fiesty ST nechybí systém MyKey, což je exkluzivní technologie značky Ford podporující bezpečnější způsob jízdy a omezující prostor k riskantnímu chování za volantem, a SYNC s hlasovým ovládáním a automatickým tísňovým voláním. Tato funkce v případě nehody zprostředkuje posádce vozu spojení s místním dispečinkem záchranného systému.

V ČR se nový Ford Fiesta ST představí na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2013.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Fiesta ST již koncem léta
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší