Ford: Co bude v Ženevě?

vloženo

Již za pár hodin se v expozici Ford představí nejen Focus třetí generace, ale také nová řada C-Max a Grand C- Max. Kuga a Mondeo dostanou výkonnější a úspornější vznětové motory Duratorq TDCi i nový automat Ford PowerShift. Pod kapotou Mondea se objeví i přeplňovaný benzín 2,0 EcoBoost s výkonem 149 kW.

Ford: Co bude v Ženevě? Ford: Co bude v Ženevě?

Ford C-MAX
Zcela nové modely Ford C-MAX, které budou patřit k největším hvězdám stánku společnosti Ford na mezinárodním autosalonu v Ženevě, vnášejí do třídy kompaktních víceúčelových vozidel (MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.  Vůbec poprvé si mohou zájemci o kompaktní vůz Ford třídy MAV vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu C-MAX je jim k dispozici rovněž nový sedmimístný Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel. Interiér pětimístné verze bude v Ženevě k vidění vůbec poprvé.
Pětimístný C-MAX na sebe bere podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se směrem dozadu výrazně svažuje, nikoliv však na úkor prostornosti nebo praktické využitelnosti. Sedmimístný model má vyšší stavbu karoserie a subtilnější sloupky, to vše v zájmu vzdušnějšího interiéru a lepšího výhledu pro cestující.
Interiér nové řady C-MAX představuje novou generaci intuitivního ovládání vozu společnosti Ford. Klíčovou částí této technologie je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu, jejichž prostřednictvím řidič ovládá dva hlavní displeje: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Toto intuitivní rozhraní umožňuje řidiči kontrolovat všechny důležité systémy, aniž by se musel nadměrně rozptylovat nebo sundávat ruce z volantu.


V paletě hospodárných pohonných jednotek pro nový C-MAX se spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Ford Duratorq TDCi 1,6 l a 2,0 l objevuje zcela nový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1,6 l.

Představení nové řady C-MAX je velmi důležité a ukazuje zákazníkům po celém světě, že v rámci naší nové globální rodiny kompaktních modelů mohou očekávat skutečně atraktivní novinky,“ říká John Fleming, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nový C-MAX je pouze začátek – brzy bude následovat Focus nové generace a my se již těšíme, že v nedaleké budoucnosti budeme moci prozradit další pokračování tohoto příběhu.“

Ford Kuga
Stylový crossover Ford Kuga potvrzuje vedoucí postavení ve své třídě nabídkou nových motorů s vyšším výkonem, menší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2.
Inovovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l je nově k dispozici také ve verzi o výkonu 120 kW. V modelu AWD s manuální převodovkou produkuje pouze 159 gramů CO2 na kilometr jízdy, tedy o šest procent menší než u dřívějšího agregátu 2.0 TDCi 100 kW. Díky vysoké efektivitě nové převodovky Ford Powershift je Kuga příkladně šetrná také v provedení se samočinným řazením – Kuga 2.0 TDCi AWD Powershift má emise CO2 jen 179 g/km, což je nejméně v dané kategorii.

Zvýšení výkonu o 20 procent se pochopitelně výrazně promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

Ford Mondeo
Všestranný Ford Mondeo nabídne ještě oslnivější dynamiku a hospodárnější provoz díky zavedení nových přeplňovaných motorů Ford EcoBoost a Duratorq TDCi. Tytéž moderní pohonné jednotky jsou již k dispozici pro modely S-MAX a Galaxy.
Chloubou Fordu je zcela nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost o zdvihovém objemu 2,0 l, který vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní). V nabídce figuruje i důkladně přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 85 kW (115 koní), 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní).

Spolu s novými motory se pod kapotu Mondea dostává rovněž samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni; k motoru EcoBoost bude dodávána sériově, pro agregáty Duratorq TDCi 103 a 120 kW na přání.

-MO-/TZ Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina