Ford: Co bude v Ženevě?

vloženo

Již za pár hodin se v expozici Ford představí nejen Focus třetí generace, ale také nová řada C-Max a Grand C- Max. Kuga a Mondeo dostanou výkonnější a úspornější vznětové motory Duratorq TDCi i nový automat Ford PowerShift. Pod kapotou Mondea se objeví i přeplňovaný benzín 2,0 EcoBoost s výkonem 149 kW.

Ford: Co bude v Ženevě? Ford: Co bude v Ženevě?

Ford C-MAX
Zcela nové modely Ford C-MAX, které budou patřit k největším hvězdám stánku společnosti Ford na mezinárodním autosalonu v Ženevě, vnášejí do třídy kompaktních víceúčelových vozidel (MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.  Vůbec poprvé si mohou zájemci o kompaktní vůz Ford třídy MAV vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu C-MAX je jim k dispozici rovněž nový sedmimístný Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel. Interiér pětimístné verze bude v Ženevě k vidění vůbec poprvé.
Pětimístný C-MAX na sebe bere podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se směrem dozadu výrazně svažuje, nikoliv však na úkor prostornosti nebo praktické využitelnosti. Sedmimístný model má vyšší stavbu karoserie a subtilnější sloupky, to vše v zájmu vzdušnějšího interiéru a lepšího výhledu pro cestující.
Interiér nové řady C-MAX představuje novou generaci intuitivního ovládání vozu společnosti Ford. Klíčovou částí této technologie je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu, jejichž prostřednictvím řidič ovládá dva hlavní displeje: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Toto intuitivní rozhraní umožňuje řidiči kontrolovat všechny důležité systémy, aniž by se musel nadměrně rozptylovat nebo sundávat ruce z volantu.


V paletě hospodárných pohonných jednotek pro nový C-MAX se spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Ford Duratorq TDCi 1,6 l a 2,0 l objevuje zcela nový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1,6 l.

Představení nové řady C-MAX je velmi důležité a ukazuje zákazníkům po celém světě, že v rámci naší nové globální rodiny kompaktních modelů mohou očekávat skutečně atraktivní novinky,“ říká John Fleming, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nový C-MAX je pouze začátek – brzy bude následovat Focus nové generace a my se již těšíme, že v nedaleké budoucnosti budeme moci prozradit další pokračování tohoto příběhu.“

Ford Kuga
Stylový crossover Ford Kuga potvrzuje vedoucí postavení ve své třídě nabídkou nových motorů s vyšším výkonem, menší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2.
Inovovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l je nově k dispozici také ve verzi o výkonu 120 kW. V modelu AWD s manuální převodovkou produkuje pouze 159 gramů CO2 na kilometr jízdy, tedy o šest procent menší než u dřívějšího agregátu 2.0 TDCi 100 kW. Díky vysoké efektivitě nové převodovky Ford Powershift je Kuga příkladně šetrná také v provedení se samočinným řazením – Kuga 2.0 TDCi AWD Powershift má emise CO2 jen 179 g/km, což je nejméně v dané kategorii.

Zvýšení výkonu o 20 procent se pochopitelně výrazně promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

Ford Mondeo
Všestranný Ford Mondeo nabídne ještě oslnivější dynamiku a hospodárnější provoz díky zavedení nových přeplňovaných motorů Ford EcoBoost a Duratorq TDCi. Tytéž moderní pohonné jednotky jsou již k dispozici pro modely S-MAX a Galaxy.
Chloubou Fordu je zcela nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost o zdvihovém objemu 2,0 l, který vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní). V nabídce figuruje i důkladně přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 85 kW (115 koní), 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní).

Spolu s novými motory se pod kapotu Mondea dostává rovněž samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni; k motoru EcoBoost bude dodávána sériově, pro agregáty Duratorq TDCi 103 a 120 kW na přání.

-MO-/TZ Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech