Ford: Co bude v Ženevě?

vloženo

Již za pár hodin se v expozici Ford představí nejen Focus třetí generace, ale také nová řada C-Max a Grand C- Max. Kuga a Mondeo dostanou výkonnější a úspornější vznětové motory Duratorq TDCi i nový automat Ford PowerShift. Pod kapotou Mondea se objeví i přeplňovaný benzín 2,0 EcoBoost s výkonem 149 kW.

Ford: Co bude v Ženevě? Ford C-MAX
Zcela nové modely Ford C-MAX, které budou patřit k největším hvězdám stánku společnosti Ford na mezinárodním autosalonu v Ženevě, vnášejí do třídy kompaktních víceúčelových vozidel (MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.  Vůbec poprvé si mohou zájemci o kompaktní vůz Ford třídy MAV vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu C-MAX je jim k dispozici rovněž nový sedmimístný Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel. Interiér pětimístné verze bude v Ženevě k vidění vůbec poprvé.
Pětimístný C-MAX na sebe bere podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se směrem dozadu výrazně svažuje, nikoliv však na úkor prostornosti nebo praktické využitelnosti. Sedmimístný model má vyšší stavbu karoserie a subtilnější sloupky, to vše v zájmu vzdušnějšího interiéru a lepšího výhledu pro cestující.
Interiér nové řady C-MAX představuje novou generaci intuitivního ovládání vozu společnosti Ford. Klíčovou částí této technologie je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu, jejichž prostřednictvím řidič ovládá dva hlavní displeje: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Toto intuitivní rozhraní umožňuje řidiči kontrolovat všechny důležité systémy, aniž by se musel nadměrně rozptylovat nebo sundávat ruce z volantu.

V paletě hospodárných pohonných jednotek pro nový C-MAX se spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Ford Duratorq TDCi 1,6 l a 2,0 l objevuje zcela nový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1,6 l.

Představení nové řady C-MAX je velmi důležité a ukazuje zákazníkům po celém světě, že v rámci naší nové globální rodiny kompaktních modelů mohou očekávat skutečně atraktivní novinky,“ říká John Fleming, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nový C-MAX je pouze začátek – brzy bude následovat Focus nové generace a my se již těšíme, že v nedaleké budoucnosti budeme moci prozradit další pokračování tohoto příběhu.“

Ford Kuga
Stylový crossover Ford Kuga potvrzuje vedoucí postavení ve své třídě nabídkou nových motorů s vyšším výkonem, menší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2.
Inovovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l je nově k dispozici také ve verzi o výkonu 120 kW. V modelu AWD s manuální převodovkou produkuje pouze 159 gramů CO2 na kilometr jízdy, tedy o šest procent menší než u dřívějšího agregátu 2.0 TDCi 100 kW. Díky vysoké efektivitě nové převodovky Ford Powershift je Kuga příkladně šetrná také v provedení se samočinným řazením – Kuga 2.0 TDCi AWD Powershift má emise CO2 jen 179 g/km, což je nejméně v dané kategorii.

Zvýšení výkonu o 20 procent se pochopitelně výrazně promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

Ford Mondeo
Všestranný Ford Mondeo nabídne ještě oslnivější dynamiku a hospodárnější provoz díky zavedení nových přeplňovaných motorů Ford EcoBoost a Duratorq TDCi. Tytéž moderní pohonné jednotky jsou již k dispozici pro modely S-MAX a Galaxy.
Chloubou Fordu je zcela nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost o zdvihovém objemu 2,0 l, který vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní). V nabídce figuruje i důkladně přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 85 kW (115 koní), 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní).

Spolu s novými motory se pod kapotu Mondea dostává rovněž samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni; k motoru EcoBoost bude dodávána sériově, pro agregáty Duratorq TDCi 103 a 120 kW na přání.

-MO-/TZ Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě? Fotografie k článku Ford: Co bude v Ženevě?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi