Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte

vloženo

Kromě úprav interiéru a vylepšeného vzhledu karoserie přináší verze Sport černě lakovanou střechu nebo zpětná zrctácka. Hlavní novinkou je ovšem přítomnost litrového tříválce EcoBoost s technologií deaktivace jednoho válce. Díky tomu umí benzínový C-Max jezdit za 5,6 l/100 km.

Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte

Ford odhalil novou speciální edici C-MAX Sport, která kombinuje dynamické pojetí s praktickou koncepcí pětimístného víceúčelového vozu (MAV). Aktivní rodiny ocení spojení sportovního vzhledu s vylepšeným interiérem a pokročilými technologiemi.


Nový C-MAX Sport se vyznačuje černě lakovanými detaily exteriéru, charakteristickým světelným podpisem, specifickým vzhledem litých kol a sportovními detaily na karoserii i uvnitř vozu. Sériově se dodávají technologie zvyšující komfort při jízdě ve tmě nebo v dešti a také startování bez použití klíče. Výhodou pro rodinné rozpočty je modernizovaná řada zážehových motorů EcoBoost. Oceňovaný motor 1.0 EcoBoost přichází s inovacemi, které dále snižují spotřebu paliva.

Pětimístný Compact C-MAX i sedmimístný Grand C-MAX (provedení Sport je dostupné pouze ve verzi Compact) se vyznačují vysokou úrovní dílenského zpracování, zaměřením na praktické využití a řidičsky atraktivním charakterem. V nabídce asistenčních a komfortních technologií figuruje aktivní parkovací asistent pro podélné a příčné parkování, který po stisknutí tlačítka sám vmanévruje vůz na volné parkovací místo. Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje naložit náklad do zavazadlového prostoru, i když má člověk plné ruce; stačí pohyb nohou pod zadním nárazníkem. K dispozici je rovněž komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 s možností ovládání audiosystému, navigace a připojeného mobilního telefonu pomocí intuitivních hlasových pokynů.

Výrazně stylizovaná speciální edice C-MAX Sport podtrhuje moderní vzhled tohoto pětimístného modelu. Je doplněna o rozměrný zadní spoiler a unikátní, sportovně tvarovaná 17palcová kola z lehké slitiny. Na přání jsou k dispozici i kola o průměru 18 palců. Vnější design kombinuje černě lakovanou střechu a zpětná zrcátka s nárazníky i nástavci bočních prahů v barvě karoserie. Součástí hlavních světlometů je LED denní svícení s charakteristickým světelným podpisem. Uvnitř si řidič a spolujezdec užívají výraznějšího bočního vedení sportovně tvarovaných sedadel. Všech pět sedadel je potaženo odolným a snadno omyvatelným textilem s šedým kontrastním prošíváním. C‑MAX Sport je vybaven středovou loketní opěrkou a odkládací schránkou mezi předními sedadly. Kůží potažená hlavice řadicí páky doplňuje kožený volant, který je standardní výbavou všech verzí.

C-MAX Sport má ve standardní výbavě startovací tlačítko, které nevyžaduje používání klíče; elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pro rychlé odmlžení během mrazivých rán, světlomety s automatickou aktivací za snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, reagující na vlhkost na čelním skle a zadní parkovací senzory, pro jistotu při couvání.

Nová speciální edice se nabízí s zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který je v zájmu snížení emisí CO2 a spotřeby paliva poprvé vybaven technologií deaktivace válce. Tato technologie automaticky přerušuje dodávku paliva a otevírání ventilů na jednom z válců. K tomu dochází v situacích, kdy není potřeba využívat celý zdvihový objem motoru, například při jízdě setrvačností nebo ustálenou rychlostí s malým požadavkem na výkon. Systém dokáže odpojit nebo znovu aktivovat válec během 14 milisekund – to je 20krát rychleji, než trvá mrknutí oka. Díky pokročilým postupům potlačování vibrací si řidič nevšimne změny chování motoru. Při opětovném zapojení třetího válce pak nedochází ani k nepříjemnému skokovému nárůstu výkonu.

Základní provedení 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (100 k) má spotřebu paliva 5,6 l/100 km, 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dosahuje hodnoty 5,7 l/100 km. Obě varianty se standardně dodávají s filtrem pevných částic a se šestistupňovou manuální převodovkou. V nabídce je také zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost 110 kW (150 k) s možností výběru mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jeho spotřeba paliva činí 6,1 l/100 km. Existuje také výkonnější provedení o výkonu 132 kW (180 k), které se dodává sériově se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba této motorizace činí 6,5 l/100 km.

Vznětové pohonné jednotky zastupuje agregát 1.5 TDCi ve verzích 70 a 88 kW (95 a 120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva začínají na 4,7 l/100 km a obě jsou vybaveny novým systémem následné selektivní katalytické redukce, který přispívá ke snížení emisí NOX. Motor Ford 2.0 TDCi 110 kW (150 k) má spotřebu 5,2 l/100 km. Ve variantě o výkonu 125 kW (170 k) je to 5,1 l/100 km. Všechny čtyři vznětové motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Novou speciální edici C-MAX Sport je možné na evropských trzích, včetně toho českého, objednávat už nyní.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte Fotografie k článku Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)