Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte

Kromě úprav interiéru a vylepšeného vzhledu karoserie přináší verze Sport černě lakovanou střechu nebo zpětná zrctácka. Hlavní novinkou je ovšem přítomnost litrového tříválce EcoBoost s technologií deaktivace jednoho válce. Díky tomu umí benzínový C-Max jezdit za 5,6 l/100 km.

Ford odhalil novou speciální edici C-MAX Sport, která kombinuje dynamické pojetí s praktickou koncepcí pětimístného víceúčelového vozu (MAV). Aktivní rodiny ocení spojení sportovního vzhledu s vylepšeným interiérem a pokročilými technologiemi.


Nový C-MAX Sport se vyznačuje černě lakovanými detaily exteriéru, charakteristickým světelným podpisem, specifickým vzhledem litých kol a sportovními detaily na karoserii i uvnitř vozu. Sériově se dodávají technologie zvyšující komfort při jízdě ve tmě nebo v dešti a také startování bez použití klíče. Výhodou pro rodinné rozpočty je modernizovaná řada zážehových motorů EcoBoost. Oceňovaný motor 1.0 EcoBoost přichází s inovacemi, které dále snižují spotřebu paliva.

Pětimístný Compact C-MAX i sedmimístný Grand C-MAX (provedení Sport je dostupné pouze ve verzi Compact) se vyznačují vysokou úrovní dílenského zpracování, zaměřením na praktické využití a řidičsky atraktivním charakterem. V nabídce asistenčních a komfortních technologií figuruje aktivní parkovací asistent pro podélné a příčné parkování, který po stisknutí tlačítka sám vmanévruje vůz na volné parkovací místo. Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje naložit náklad do zavazadlového prostoru, i když má člověk plné ruce; stačí pohyb nohou pod zadním nárazníkem. K dispozici je rovněž komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 s možností ovládání audiosystému, navigace a připojeného mobilního telefonu pomocí intuitivních hlasových pokynů.

Výrazně stylizovaná speciální edice C-MAX Sport podtrhuje moderní vzhled tohoto pětimístného modelu. Je doplněna o rozměrný zadní spoiler a unikátní, sportovně tvarovaná 17palcová kola z lehké slitiny. Na přání jsou k dispozici i kola o průměru 18 palců. Vnější design kombinuje černě lakovanou střechu a zpětná zrcátka s nárazníky i nástavci bočních prahů v barvě karoserie. Součástí hlavních světlometů je LED denní svícení s charakteristickým světelným podpisem. Uvnitř si řidič a spolujezdec užívají výraznějšího bočního vedení sportovně tvarovaných sedadel. Všech pět sedadel je potaženo odolným a snadno omyvatelným textilem s šedým kontrastním prošíváním. C‑MAX Sport je vybaven středovou loketní opěrkou a odkládací schránkou mezi předními sedadly. Kůží potažená hlavice řadicí páky doplňuje kožený volant, který je standardní výbavou všech verzí.

C-MAX Sport má ve standardní výbavě startovací tlačítko, které nevyžaduje používání klíče; elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pro rychlé odmlžení během mrazivých rán, světlomety s automatickou aktivací za snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, reagující na vlhkost na čelním skle a zadní parkovací senzory, pro jistotu při couvání.

Nová speciální edice se nabízí s zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který je v zájmu snížení emisí CO2 a spotřeby paliva poprvé vybaven technologií deaktivace válce. Tato technologie automaticky přerušuje dodávku paliva a otevírání ventilů na jednom z válců. K tomu dochází v situacích, kdy není potřeba využívat celý zdvihový objem motoru, například při jízdě setrvačností nebo ustálenou rychlostí s malým požadavkem na výkon. Systém dokáže odpojit nebo znovu aktivovat válec během 14 milisekund – to je 20krát rychleji, než trvá mrknutí oka. Díky pokročilým postupům potlačování vibrací si řidič nevšimne změny chování motoru. Při opětovném zapojení třetího válce pak nedochází ani k nepříjemnému skokovému nárůstu výkonu.

Základní provedení 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (100 k) má spotřebu paliva 5,6 l/100 km, 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dosahuje hodnoty 5,7 l/100 km. Obě varianty se standardně dodávají s filtrem pevných částic a se šestistupňovou manuální převodovkou. V nabídce je také zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost 110 kW (150 k) s možností výběru mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jeho spotřeba paliva činí 6,1 l/100 km. Existuje také výkonnější provedení o výkonu 132 kW (180 k), které se dodává sériově se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba této motorizace činí 6,5 l/100 km.

Vznětové pohonné jednotky zastupuje agregát 1.5 TDCi ve verzích 70 a 88 kW (95 a 120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva začínají na 4,7 l/100 km a obě jsou vybaveny novým systémem následné selektivní katalytické redukce, který přispívá ke snížení emisí NOX. Motor Ford 2.0 TDCi 110 kW (150 k) má spotřebu 5,2 l/100 km. Ve variantě o výkonu 125 kW (170 k) je to 5,1 l/100 km. Všechny čtyři vznětové motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Novou speciální edici C-MAX Sport je možné na evropských trzích, včetně toho českého, objednávat už nyní.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč