Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost

vloženo

Od října začne automobilka Ford do svých modelů C-MAX a Grand C-MAX montovat oceňovaný motor 1.0 EcoBoost. Díky tomu C-MAX dosáhne kombinované spotřeby 5,1 l/100 km, resp. 5,2 l/100 km u Grand C-MAXe.

Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost

Společnost Ford of Europe začne v říjnu letošního roku nabízet modely C-MAX a Grand C-MAX také s motorem 1.0 EcoBoost. Populární velkoprostorový automobil s oceňovanou pohonnou jednotkou by měl podle předpokladů mít nejnižší spotřebu paliva a emise CO2 ve své kategorii. Zájemci o C-MAX či Grand C-MAX dostanou na výběr obě varianty (74 a 92 kW) převratného motoru, který nedávno zvítězil v prestižní anketě International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012.


Očekávané hodnoty spotřeby a emisí CO2 pro C-MAX 1.0 EcoBoost v obou variantách výkonu činí 5,1 l/100 km, respektive 117 g/km, v případě Grand C-MAXu je to 5,2 l/100 km a 119 g/km. „Lidé si jízdu s novým motorem užívají a zároveň oceňují jeho vysokou hospodárnost,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „V novém Focusu je tento agregát velmi populární, proto dává smysl nabídnout ho co nejdříve rovněž v C-MAXu a Grand C-MAXu.“ Od uvedení aktuálních verzí tohoto modelu na trh v roce 2010 prodal Ford v Evropě již 200.000 vozů C-MAX a Grand C-MAX. V segmentu kompaktních velkoprostorových automobilů zaujímá tato dvojice nejvyšší tržní podíl od roku 2003, kdy Ford začal prodávat první generaci C-MAXu.

Tříválcový motor 1.0 EcoBoost poskytuje díky kombinaci přeplňování, přímého vstřikování a proměnného časování dynamiku odpovídající většímu motoru, přitom je však velmi úsporný. Vyrábí se v motorárnách Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově. Za první měsíc prodeje v Evropě si Focus s motorem 1.0 EcoBoost objednalo více než 4.700 zákazníků – to je přibližně jedna čtvrtina všech zájemců o Focus. Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina v Evropě vyráběných vozů této značky poháněna některým z motorů EcoBoost.

C-MAX i Grand C-MAX budou vybaveny systémem SYNC s funkcí automatického nouzového volání a také sadou vyspělých asistenčních systémů, zahrnujících Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu, asistent dálkových světel, sledování bdělosti řidiče a rozpoznávání dopravních značek. Zákazníci si budou moci objednat i systém hlídání mrtvých úhlů, elektrické ovládání výklopné zadní stěny nebo stylový nový odstín karoserie s názvem Burnished Glow.

Všechny vozy Ford C-MAX a Grand C-MAX určené pro evropské zákazníky se vyrábějí v montážním závodě společnosti Ford ve španělské Valencii. V České republice bude možné oba modely s motorem 1.0 EcoBoost objednávat od konce srpna, k dispozici pak budou na konci října letošního roku.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte