Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost

vloženo

Od října začne automobilka Ford do svých modelů C-MAX a Grand C-MAX montovat oceňovaný motor 1.0 EcoBoost. Díky tomu C-MAX dosáhne kombinované spotřeby 5,1 l/100 km, resp. 5,2 l/100 km u Grand C-MAXe.

Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost Společnost Ford of Europe začne v říjnu letošního roku nabízet modely C-MAX a Grand C-MAX také s motorem 1.0 EcoBoost. Populární velkoprostorový automobil s oceňovanou pohonnou jednotkou by měl podle předpokladů mít nejnižší spotřebu paliva a emise CO2 ve své kategorii. Zájemci o C-MAX či Grand C-MAX dostanou na výběr obě varianty (74 a 92 kW) převratného motoru, který nedávno zvítězil v prestižní anketě International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012.

Očekávané hodnoty spotřeby a emisí CO2 pro C-MAX 1.0 EcoBoost v obou variantách výkonu činí 5,1 l/100 km, respektive 117 g/km, v případě Grand C-MAXu je to 5,2 l/100 km a 119 g/km. „Lidé si jízdu s novým motorem užívají a zároveň oceňují jeho vysokou hospodárnost,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „V novém Focusu je tento agregát velmi populární, proto dává smysl nabídnout ho co nejdříve rovněž v C-MAXu a Grand C-MAXu.“ Od uvedení aktuálních verzí tohoto modelu na trh v roce 2010 prodal Ford v Evropě již 200.000 vozů C-MAX a Grand C-MAX. V segmentu kompaktních velkoprostorových automobilů zaujímá tato dvojice nejvyšší tržní podíl od roku 2003, kdy Ford začal prodávat první generaci C-MAXu.

Tříválcový motor 1.0 EcoBoost poskytuje díky kombinaci přeplňování, přímého vstřikování a proměnného časování dynamiku odpovídající většímu motoru, přitom je však velmi úsporný. Vyrábí se v motorárnách Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově. Za první měsíc prodeje v Evropě si Focus s motorem 1.0 EcoBoost objednalo více než 4.700 zákazníků – to je přibližně jedna čtvrtina všech zájemců o Focus. Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina v Evropě vyráběných vozů této značky poháněna některým z motorů EcoBoost.

C-MAX i Grand C-MAX budou vybaveny systémem SYNC s funkcí automatického nouzového volání a také sadou vyspělých asistenčních systémů, zahrnujících Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu, asistent dálkových světel, sledování bdělosti řidiče a rozpoznávání dopravních značek. Zákazníci si budou moci objednat i systém hlídání mrtvých úhlů, elektrické ovládání výklopné zadní stěny nebo stylový nový odstín karoserie s názvem Burnished Glow.

Všechny vozy Ford C-MAX a Grand C-MAX určené pro evropské zákazníky se vyrábějí v montážním závodě společnosti Ford ve španělské Valencii. V České republice bude možné oba modely s motorem 1.0 EcoBoost objednávat od konce srpna, k dispozici pak budou na konci října letošního roku.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-MAX dostane motor 1.0 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi