Ford C-Max (2003-2010)

vloženo

MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější. Model C-Max uvedla automobilka Ford pod názvem Focus C-Max v roce 2003. Využila tak již zavedeného jména jednoho ze svých úspěšných modelů. Vůz se dostal na trh s dvojicí zážehových a dvojicí vznětový motorů.

Ford C-Max (2003-2010) O dva roky později se počet nabízených pohonných jednotek rozrostl, což se dělo i v roce 2006. Následující rok byl model přejmenován na Ford C-Max.

Na podzim 2009 byl představen nástupce – C-Max druhé generace a to i v prodlouženém provedení. K prvním zákazníkům se však dostane až ve druhé polovině roku 2010. Do té doby zůstane v prodeji automobil první řady.

Ten absolvoval bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2003 a za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdy z pěti možných. Stejným počtem hvězdiček byla hodnocena i bezpečnost dětí v autosedačkách a za ohleduplnost při střetu s chodcem vůz dostal dvě hvězdy z maximálních čtyř.

Za volantem
Palubní deska automobilu je tvarově zdařilá a tvoří ji měkčený plast s dobrou povrchovou úpravou. Řadicí páka je umístěna výš na středovém panelu, takže ji má řidič blíž k ruce.

Sedadla vozu poskytují dobrou oporu tělu v zatáčkách, sedák i opěradlo vynikají pohodlím. Ne každému ale může vyhovovat více dopředu vystrčená hlavová opěrka. Zadní sedačky lze samostatně posouvat. Po sklopení střední části lze boční sedadla posunout dozadu a doprostřed. V tomto čtyřmístném uspořádání mají všichni cestující velmi mnoho místa. Avšak ani při klasickém nastavení v pěti se zle cítit nebudete.

C-Max nabídne zavazadelník o objemu 460 litrů, v interiéru najdete i několik dalších odkládacích míst – například v podlaze. Tolik jako má například konkurenční Renault Scénic ale nečekejte.

Z motorů můžeme doporučit zážehové šestnáctistovky, nebo turbodiesel 1.8 TDCi/85 kW. Dvoulitrové vznětové agregáty častěji trápí technické problémy a totéž platí i pro motor 1.6 TDCi vyvíjený ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën.

Jízdní vlastnosti vozu jsou vzhledem k jeho stavbě solidní. Mezi stejně starými automobily Ford je ale podvozek C-Maxu nejslabší. To však neplatí, pokud je vůz vybaven sportovním podvozkem. S ním MPV opravdu mile překvapí, když umožní průjezdy zatáček nečekaným tempem.

TIP: Prodej Ford C-MAX r.v. 2003-2010

Časté závady

Z poruch jmenujme problémy se vstřikováním u turbodieselů 2.0 TDCi a 1.6 TDCi. Druhý jmenovaný agregát se potýká i s úniky oleje a zradit může i turbodmychadlo.

Nezřídka se lze setkat s opotřebenými ložisky kol, vůlemi na přední i zadní nápravě či zasekávajícím se zámkem kapoty.

Motorizace
Benzinové motory:
1.6 16V/74 kW
1.6 Ti-VTC/85 kW
1.8 16V/88 a 92 kW
2.0 16V/107 kW

Dieselové motory:
1.6 TDCi/66 a 80 kW
1.8 TDCi/85 kW
2.0 TDCi/100 kW

KLADY
  • variabilita interiéru
  • spolehlivost
  • příznivé ceny originálních dílů
  • kvalitní materiály v interiéru

ZÁPORY
  • menší nabídka ojetin
  • kratší životnost spojky
  • malý odpor pojistky zpátečky

 

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AAA Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?