Ford C-Max (2003-2010)

vloženo

MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější. Model C-Max uvedla automobilka Ford pod názvem Focus C-Max v roce 2003. Využila tak již zavedeného jména jednoho ze svých úspěšných modelů. Vůz se dostal na trh s dvojicí zážehových a dvojicí vznětový motorů.

Ford C-Max (2003-2010) O dva roky později se počet nabízených pohonných jednotek rozrostl, což se dělo i v roce 2006. Následující rok byl model přejmenován na Ford C-Max.

Na podzim 2009 byl představen nástupce – C-Max druhé generace a to i v prodlouženém provedení. K prvním zákazníkům se však dostane až ve druhé polovině roku 2010. Do té doby zůstane v prodeji automobil první řady.

Ten absolvoval bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2003 a za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdy z pěti možných. Stejným počtem hvězdiček byla hodnocena i bezpečnost dětí v autosedačkách a za ohleduplnost při střetu s chodcem vůz dostal dvě hvězdy z maximálních čtyř.

Za volantem
Palubní deska automobilu je tvarově zdařilá a tvoří ji měkčený plast s dobrou povrchovou úpravou. Řadicí páka je umístěna výš na středovém panelu, takže ji má řidič blíž k ruce.

Sedadla vozu poskytují dobrou oporu tělu v zatáčkách, sedák i opěradlo vynikají pohodlím. Ne každému ale může vyhovovat více dopředu vystrčená hlavová opěrka. Zadní sedačky lze samostatně posouvat. Po sklopení střední části lze boční sedadla posunout dozadu a doprostřed. V tomto čtyřmístném uspořádání mají všichni cestující velmi mnoho místa. Avšak ani při klasickém nastavení v pěti se zle cítit nebudete.

C-Max nabídne zavazadelník o objemu 460 litrů, v interiéru najdete i několik dalších odkládacích míst – například v podlaze. Tolik jako má například konkurenční Renault Scénic ale nečekejte.

Z motorů můžeme doporučit zážehové šestnáctistovky, nebo turbodiesel 1.8 TDCi/85 kW. Dvoulitrové vznětové agregáty častěji trápí technické problémy a totéž platí i pro motor 1.6 TDCi vyvíjený ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën.

Jízdní vlastnosti vozu jsou vzhledem k jeho stavbě solidní. Mezi stejně starými automobily Ford je ale podvozek C-Maxu nejslabší. To však neplatí, pokud je vůz vybaven sportovním podvozkem. S ním MPV opravdu mile překvapí, když umožní průjezdy zatáček nečekaným tempem.

TIP: Prodej Ford C-MAX r.v. 2003-2010

Časté závady

Z poruch jmenujme problémy se vstřikováním u turbodieselů 2.0 TDCi a 1.6 TDCi. Druhý jmenovaný agregát se potýká i s úniky oleje a zradit může i turbodmychadlo.

Nezřídka se lze setkat s opotřebenými ložisky kol, vůlemi na přední i zadní nápravě či zasekávajícím se zámkem kapoty.

Motorizace
Benzinové motory:
1.6 16V/74 kW
1.6 Ti-VTC/85 kW
1.8 16V/88 a 92 kW
2.0 16V/107 kW

Dieselové motory:
1.6 TDCi/66 a 80 kW
1.8 TDCi/85 kW
2.0 TDCi/100 kW

KLADY
  • variabilita interiéru
  • spolehlivost
  • příznivé ceny originálních dílů
  • kvalitní materiály v interiéru

ZÁPORY
  • menší nabídka ojetin
  • kratší životnost spojky
  • malý odpor pojistky zpátečky

 

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AAA Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun