Ford C-Max (2003-2010)

vloženo

MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější. Model C-Max uvedla automobilka Ford pod názvem Focus C-Max v roce 2003. Využila tak již zavedeného jména jednoho ze svých úspěšných modelů. Vůz se dostal na trh s dvojicí zážehových a dvojicí vznětový motorů.

Ford C-Max (2003-2010) O dva roky později se počet nabízených pohonných jednotek rozrostl, což se dělo i v roce 2006. Následující rok byl model přejmenován na Ford C-Max.

Na podzim 2009 byl představen nástupce – C-Max druhé generace a to i v prodlouženém provedení. K prvním zákazníkům se však dostane až ve druhé polovině roku 2010. Do té doby zůstane v prodeji automobil první řady.

Ten absolvoval bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2003 a za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdy z pěti možných. Stejným počtem hvězdiček byla hodnocena i bezpečnost dětí v autosedačkách a za ohleduplnost při střetu s chodcem vůz dostal dvě hvězdy z maximálních čtyř.

Za volantem
Palubní deska automobilu je tvarově zdařilá a tvoří ji měkčený plast s dobrou povrchovou úpravou. Řadicí páka je umístěna výš na středovém panelu, takže ji má řidič blíž k ruce.

Sedadla vozu poskytují dobrou oporu tělu v zatáčkách, sedák i opěradlo vynikají pohodlím. Ne každému ale může vyhovovat více dopředu vystrčená hlavová opěrka. Zadní sedačky lze samostatně posouvat. Po sklopení střední části lze boční sedadla posunout dozadu a doprostřed. V tomto čtyřmístném uspořádání mají všichni cestující velmi mnoho místa. Avšak ani při klasickém nastavení v pěti se zle cítit nebudete.

C-Max nabídne zavazadelník o objemu 460 litrů, v interiéru najdete i několik dalších odkládacích míst – například v podlaze. Tolik jako má například konkurenční Renault Scénic ale nečekejte.

Z motorů můžeme doporučit zážehové šestnáctistovky, nebo turbodiesel 1.8 TDCi/85 kW. Dvoulitrové vznětové agregáty častěji trápí technické problémy a totéž platí i pro motor 1.6 TDCi vyvíjený ve spolupráci s PSA Peugeot Citroën.

Jízdní vlastnosti vozu jsou vzhledem k jeho stavbě solidní. Mezi stejně starými automobily Ford je ale podvozek C-Maxu nejslabší. To však neplatí, pokud je vůz vybaven sportovním podvozkem. S ním MPV opravdu mile překvapí, když umožní průjezdy zatáček nečekaným tempem.

TIP: Prodej Ford C-MAX r.v. 2003-2010

Časté závady

Z poruch jmenujme problémy se vstřikováním u turbodieselů 2.0 TDCi a 1.6 TDCi. Druhý jmenovaný agregát se potýká i s úniky oleje a zradit může i turbodmychadlo.

Nezřídka se lze setkat s opotřebenými ložisky kol, vůlemi na přední i zadní nápravě či zasekávajícím se zámkem kapoty.

Motorizace
Benzinové motory:
1.6 16V/74 kW
1.6 Ti-VTC/85 kW
1.8 16V/88 a 92 kW
2.0 16V/107 kW

Dieselové motory:
1.6 TDCi/66 a 80 kW
1.8 TDCi/85 kW
2.0 TDCi/100 kW

KLADY
  • variabilita interiéru
  • spolehlivost
  • příznivé ceny originálních dílů
  • kvalitní materiály v interiéru

ZÁPORY
  • menší nabídka ojetin
  • kratší životnost spojky
  • malý odpor pojistky zpátečky

 

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AAA Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010) Fotografie k článku Ford C-Max (2003-2010)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze