Ford a Peugeot Citroën také spolupracují

vloženo

Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce obou skupin. Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosahují významné úspory výrobních nákladů.

Ilustrační foto k článku Ford a Peugeot Citroën také spolupracují Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se špičkovou technologií Common Rail.

Poptávka po dieselových motorech neustále roste
Úspěch této spolupráce vede k takovému zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve Skövde. Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této spolupráce. Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly zatím zveřejněny.

Partnerství ve vývoji

Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 a skupiny motorů pro LUV. Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba partnery. Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení