Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

vloženo

Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

Jedná se o poslední fázi úspěšné spolupráce, v jejímž rámci oba koncerny společně vyvinuly několik řad vznětových motorů s vyspělou technologií, určených pro osobní a užitková vozidla jejich značek.


Tyto motory jsou s úspěchem montovány do vozidel s různými podlahovými plošinami, od malých kompaktů, přes užitkové vozy, až po luxusní sedany. Motory vzešlé z této spolupráce jsou montovány do vozidel různých značek, patřících oběma koncernům: Ford, Mazda, Volvo, Jaguar a Land Rover koncernu Ford Motor Company a Peugeot a Citroën koncernu PSA Peugeot Citroën.

Od zahájení programu v roce 1998 byly vyrobeny více než čtyři miliony vznětových motorů; koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën se tak společně staly největším světovým výrobcem vznětových motorů.

Investice
Čtvrtá fáze kooperace představuje společnou investici 332 milionů eur, věnovaných na vývoj těchto dvou nových motorů. Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii.

PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě. V Dagenhamu bude Ford Motor Company vyrábět vznětové motory pro lehká a střední užitková vozidla v počtu 200 000 kusů za rok. V Trémery bude PSA Peugeot Citroën vyrábět motor určený pro vyšší třídu osobních vozidel, rovněž v počtu 200 000 kusů ročně.

Fáze 4 spolupráce byla dnes zahájena panem L.W.K. Boothem, generálním ředitelem Premier Automotive Group a Ford Europe, a panem Jean-Martin Folzem, prezidentem koncernu PSA Peugeot Citroën. Pánové Booth a Folz označili vzájemnou spolupráci za « jednu z nejúspěšnějších kooperací v oblasti výroby motorů v automobilovém průmyslu současnosti. »

A dodali: « Rádi bychom zdůraznili, že se jedná nepochybně o ty nejlepší vznětové motory provozované v dnešní době, montované do vozidel všech segmentů, luxusních či nikoli. A tato bohatá řada se dnes rozšiřuje o jeden nový motor pro užitková vozidla a o nový čtyřválec pro vyšší třídu vozů, který původně nebyl do 4. fáze zahrnut. Celkově se jedná o skutečný úspěch, který svědčí o vynikající spolupráci mezi oběma koncerny a o naší schopnosti pracovat společně. »

Oba vznětové motory "common rail" zahrnují velký počtet technologických inovací. Nový vznětový motor 2,2 litru, specificky vyvinutý pro lehká a střední užitková vozidla, je vybaven inteligentní technologií, která umožňuje vyrovnávat energetickou účinnost v průběhu doby jeho životnosti.

Nový vznětový motor 2,2 l pro vyšší třídu osobních vozidel je opatřen spalovacími prostory ECCS, které umožňují snížit emise škodlivin u zdroje, při současném zlepšení výkonových parametrů a akustického komfortu.

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné