Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

vloženo

Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

Jedná se o poslední fázi úspěšné spolupráce, v jejímž rámci oba koncerny společně vyvinuly několik řad vznětových motorů s vyspělou technologií, určených pro osobní a užitková vozidla jejich značek.


Tyto motory jsou s úspěchem montovány do vozidel s různými podlahovými plošinami, od malých kompaktů, přes užitkové vozy, až po luxusní sedany. Motory vzešlé z této spolupráce jsou montovány do vozidel různých značek, patřících oběma koncernům: Ford, Mazda, Volvo, Jaguar a Land Rover koncernu Ford Motor Company a Peugeot a Citroën koncernu PSA Peugeot Citroën.

Od zahájení programu v roce 1998 byly vyrobeny více než čtyři miliony vznětových motorů; koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën se tak společně staly největším světovým výrobcem vznětových motorů.

Investice
Čtvrtá fáze kooperace představuje společnou investici 332 milionů eur, věnovaných na vývoj těchto dvou nových motorů. Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii.

PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě. V Dagenhamu bude Ford Motor Company vyrábět vznětové motory pro lehká a střední užitková vozidla v počtu 200 000 kusů za rok. V Trémery bude PSA Peugeot Citroën vyrábět motor určený pro vyšší třídu osobních vozidel, rovněž v počtu 200 000 kusů ročně.

Fáze 4 spolupráce byla dnes zahájena panem L.W.K. Boothem, generálním ředitelem Premier Automotive Group a Ford Europe, a panem Jean-Martin Folzem, prezidentem koncernu PSA Peugeot Citroën. Pánové Booth a Folz označili vzájemnou spolupráci za « jednu z nejúspěšnějších kooperací v oblasti výroby motorů v automobilovém průmyslu současnosti. »

A dodali: « Rádi bychom zdůraznili, že se jedná nepochybně o ty nejlepší vznětové motory provozované v dnešní době, montované do vozidel všech segmentů, luxusních či nikoli. A tato bohatá řada se dnes rozšiřuje o jeden nový motor pro užitková vozidla a o nový čtyřválec pro vyšší třídu vozů, který původně nebyl do 4. fáze zahrnut. Celkově se jedná o skutečný úspěch, který svědčí o vynikající spolupráci mezi oběma koncerny a o naší schopnosti pracovat společně. »

Oba vznětové motory "common rail" zahrnují velký počtet technologických inovací. Nový vznětový motor 2,2 litru, specificky vyvinutý pro lehká a střední užitková vozidla, je vybaven inteligentní technologií, která umožňuje vyrovnávat energetickou účinnost v průběhu doby jeho životnosti.

Nový vznětový motor 2,2 l pro vyšší třídu osobních vozidel je opatřen spalovacími prostory ECCS, které umožňují snížit emise škodlivin u zdroje, při současném zlepšení výkonových parametrů a akustického komfortu.

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up