Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

vloženo

Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů Jedná se o poslední fázi úspěšné spolupráce, v jejímž rámci oba koncerny společně vyvinuly několik řad vznětových motorů s vyspělou technologií, určených pro osobní a užitková vozidla jejich značek.

Tyto motory jsou s úspěchem montovány do vozidel s různými podlahovými plošinami, od malých kompaktů, přes užitkové vozy, až po luxusní sedany. Motory vzešlé z této spolupráce jsou montovány do vozidel různých značek, patřících oběma koncernům: Ford, Mazda, Volvo, Jaguar a Land Rover koncernu Ford Motor Company a Peugeot a Citroën koncernu PSA Peugeot Citroën.

Od zahájení programu v roce 1998 byly vyrobeny více než čtyři miliony vznětových motorů; koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën se tak společně staly největším světovým výrobcem vznětových motorů.

Investice
Čtvrtá fáze kooperace představuje společnou investici 332 milionů eur, věnovaných na vývoj těchto dvou nových motorů. Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii.

PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě. V Dagenhamu bude Ford Motor Company vyrábět vznětové motory pro lehká a střední užitková vozidla v počtu 200 000 kusů za rok. V Trémery bude PSA Peugeot Citroën vyrábět motor určený pro vyšší třídu osobních vozidel, rovněž v počtu 200 000 kusů ročně.

Fáze 4 spolupráce byla dnes zahájena panem L.W.K. Boothem, generálním ředitelem Premier Automotive Group a Ford Europe, a panem Jean-Martin Folzem, prezidentem koncernu PSA Peugeot Citroën. Pánové Booth a Folz označili vzájemnou spolupráci za « jednu z nejúspěšnějších kooperací v oblasti výroby motorů v automobilovém průmyslu současnosti. »

A dodali: « Rádi bychom zdůraznili, že se jedná nepochybně o ty nejlepší vznětové motory provozované v dnešní době, montované do vozidel všech segmentů, luxusních či nikoli. A tato bohatá řada se dnes rozšiřuje o jeden nový motor pro užitková vozidla a o nový čtyřválec pro vyšší třídu vozů, který původně nebyl do 4. fáze zahrnut. Celkově se jedná o skutečný úspěch, který svědčí o vynikající spolupráci mezi oběma koncerny a o naší schopnosti pracovat společně. »

Oba vznětové motory "common rail" zahrnují velký počtet technologických inovací. Nový vznětový motor 2,2 litru, specificky vyvinutý pro lehká a střední užitková vozidla, je vybaven inteligentní technologií, která umožňuje vyrovnávat energetickou účinnost v průběhu doby jeho životnosti.

Nový vznětový motor 2,2 l pro vyšší třídu osobních vozidel je opatřen spalovacími prostory ECCS, které umožňují snížit emise škodlivin u zdroje, při současném zlepšení výkonových parametrů a akustického komfortu.

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě