Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

vloženo

Koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën oznamují začátek čtvrté fáze své spolupráce v oblasti výroby vznětových motorů, která se nese ve znamení zahájení produkce dvou řad lehkých, ekologických a energeticky účinných motorů, určených pro jejich řady užitkových a osobních vozidel vyšší třídy.

Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů Ford a Peugeot Citroën dále spolupracují v oblasti výroby vznětových motorů

Jedná se o poslední fázi úspěšné spolupráce, v jejímž rámci oba koncerny společně vyvinuly několik řad vznětových motorů s vyspělou technologií, určených pro osobní a užitková vozidla jejich značek.


Tyto motory jsou s úspěchem montovány do vozidel s různými podlahovými plošinami, od malých kompaktů, přes užitkové vozy, až po luxusní sedany. Motory vzešlé z této spolupráce jsou montovány do vozidel různých značek, patřících oběma koncernům: Ford, Mazda, Volvo, Jaguar a Land Rover koncernu Ford Motor Company a Peugeot a Citroën koncernu PSA Peugeot Citroën.

Od zahájení programu v roce 1998 byly vyrobeny více než čtyři miliony vznětových motorů; koncerny Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën se tak společně staly největším světovým výrobcem vznětových motorů.

Investice
Čtvrtá fáze kooperace představuje společnou investici 332 milionů eur, věnovaných na vývoj těchto dvou nových motorů. Ford Motor Company bude vyrábět vznětový motor 2,2 l, nabízející uživatelům velkou spolehlivost a robustnost. Budou jím vybavovány vozy Ford Transit a nová lehká užitková vozidla PSA Peugeot Citroën, výrobu bude zajišťovat specializovaný závod pro vznětové motory v Dagenhamu (Essex) v Anglii.

PSA Peugeot Citroën bude vyrábět špičkový, vysoce energeticky účinný motor 2,2 l, kterým budou vybavovány modely vyšší střední a vyšší třídy obou koncernů. Produkci bude zajišťovat továrna v Trémery, Moselle, která je největším výrobním závodem vznětových motorů na světě. V Dagenhamu bude Ford Motor Company vyrábět vznětové motory pro lehká a střední užitková vozidla v počtu 200 000 kusů za rok. V Trémery bude PSA Peugeot Citroën vyrábět motor určený pro vyšší třídu osobních vozidel, rovněž v počtu 200 000 kusů ročně.

Fáze 4 spolupráce byla dnes zahájena panem L.W.K. Boothem, generálním ředitelem Premier Automotive Group a Ford Europe, a panem Jean-Martin Folzem, prezidentem koncernu PSA Peugeot Citroën. Pánové Booth a Folz označili vzájemnou spolupráci za « jednu z nejúspěšnějších kooperací v oblasti výroby motorů v automobilovém průmyslu současnosti. »

A dodali: « Rádi bychom zdůraznili, že se jedná nepochybně o ty nejlepší vznětové motory provozované v dnešní době, montované do vozidel všech segmentů, luxusních či nikoli. A tato bohatá řada se dnes rozšiřuje o jeden nový motor pro užitková vozidla a o nový čtyřválec pro vyšší třídu vozů, který původně nebyl do 4. fáze zahrnut. Celkově se jedná o skutečný úspěch, který svědčí o vynikající spolupráci mezi oběma koncerny a o naší schopnosti pracovat společně. »

Oba vznětové motory "common rail" zahrnují velký počtet technologických inovací. Nový vznětový motor 2,2 litru, specificky vyvinutý pro lehká a střední užitková vozidla, je vybaven inteligentní technologií, která umožňuje vyrovnávat energetickou účinnost v průběhu doby jeho životnosti.

Nový vznětový motor 2,2 l pro vyšší třídu osobních vozidel je opatřen spalovacími prostory ECCS, které umožňují snížit emise škodlivin u zdroje, při současném zlepšení výkonových parametrů a akustického komfortu.

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč