Filtru pevných částic se ve Fordech nebojte

vloženo

V Česku jezdí bez filtru pevných částic (DPF) více než 75 000 Fordů s odstraněným filtrem pevných částic (DPF), díky čemuž je zbytečně zatěžována příroda a řidičům hrozí zejména za hranicema tučná pokuta. Ford jako první pochopil, že pro majitelé dieselů je pořízení nového DPF velkou finanční zátěží a přispěchal s přijatelným řešením.

Filtru pevných částic se ve Fordech nebojte Filtru pevných částic se ve Fordech nebojte

Automobilka Ford je v poslední době znepokojena některými obchodními nabídkami na odstraňování DPF filtrů pevných částic z vozů vybavených dieselovými motory. Takové úpravy jsou nelegální a významně zatěžují životní prostředí. Český Ford má však pro motoristy lepší řešení: levné a ekologické!


Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům – a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ uvedl Martin Sládek, servisní ředitel českého Fordu.

Je proto zarážející, že se na trhu prezentuje několik desítek firem, které nezakrytě nabízejí majitelům (nejen) vozů Ford odstranění DPF filtrů a přeprogramování továrního nastavení řídící jednotky. Po takovém neodborném zásahu ovšem automobil nesplňuje podmínky nutné pro homologaci – a bez toho nesmí být provozován na veřejných komunikacích.

Přesto však toto nelegální počínání zatím nevzbudilo dostatečnou pozornost státní správy. „To je skutečně paradoxní,“ komentuje situaci Josef Förster, velkoobchodní specialista FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. „Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na druhé jsou však odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává Förster.

Značnému riziku se pak provozovatel vozidla s odstraněným filtrem vystavuje např. v sousedním Německu či Rakousku. Tam totiž policie přítomnost filtrů DPF ve voze pravidelně kontroluje – a hříšníka v případě jejich absence čeká trest ve formě pokuty 1000 Euro, spojený se zákazem další jízdy. A můžeme očekávat, že od 1. 1. 2016 příslušné sankce výrazně přitvrdí i u nás.

Aby společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. pomohla vzniklou situaci alespoň částečně řešit, přichází v těchto dnech se speciální servisní nabídkou pro všechny české motoristy. Její součástí je:
  •  Kontrola přítomnosti/účinnosti filtru DPF ve voze
  • Odborná regenerace zaneseného DPF filtru
  • Opětné namontování DPF filtru, pokud byl neodborně odstraněn
Tato servisní nabídka platí ve všech autorizovaných servisech Ford v ČR a pro vozy starší 5 let se na potřebné díly vztahuje sleva 20 procent, přičemž na všechny nutné servisní práce platí speciální snížené sazby.

Český Ford nabízí motoristům samozřejmě i originální DPF filtry jako náhradní díly – a to znovu za výjimečně výhodných podmínek. DPF filtr pro Mondeo 2.0 TDCi po slevě tak přijde přibližně na 11 482 Kč s DPH (9 488 Kč bez DPH). Výměna nebo opětné namontování filtru bude v tomto případě stát necelých 12 000 Kč i s DPH.

Neodborné vymontovávání DPF filtrů je velmi vážným problémem s negativními ekologickými dopady – a český Ford se ve spolupráci s ostatními importéry bude v rámci Svazu dovozců automobilů snažit intenzivně působit na orgány státní správy, abychom toto změnili,“ dodal Jan Laube, generální ředitel českého Fordu.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Filtru pevných částic se ve Fordech nebojte

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu