Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

vloženo

Špionážní snímky reinkarnovaného Fiatu Uno se na internetu objevily již před časem, avšak teprve nyní výrobce uvolnil oficiální fotografie a s nimi i podrobnější informace. Už z počátku bylo jasné, že nové Uno nebude kráčet přesně ve šlépějích legendární první generace (titul Auto Roku 1984), ale bude směřovat do třídy levných, jednoduchých a přesto robustních lidových vozů

Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

Nový Fiat Uno (někdy též označovaný jako Fiat Novo Uno) se bude vyrábět v Brazílii, ovšem Fiat jím hodlá zásobit i Evropu. Ačkoliv má Novo Uno větší rozměry než Fiat Panda- konkrétně 3770x1636x1480 mm (DxŠxV), cenou by jí údajně měl nebezpečně konkurovat.


 Vzhledem k zoufalé kvalitě silnic jihoamerického venkova má Uno o něco vyšší světlou výšku podvozku, než na jakou jsme zde na sterém kontinentu zvyklí (konkrétně 165 mm). Lze však očekávat, že i v našich podmínkách se jistě najdou uživatelé, kteří více než rafinovanou kinematiku náprav ocení právě jednoduchou robustní konstrukci s principielně vyšší životností a nižšími nároky na servis.
Na provoz po cestách necestách bude ještě lépe připravena verze Uno Way s ještě vyšší světlou výškou a ochranným (ale i módním) oplastováním. Ačkoliv tato verze vypadá téměř jako opravdový mini-offroad, musí se (narozdíl třeba od Pandy 4x4 Cross) spokojit pouze s předním pohonem. Důvodem je samozřejmě co nejnižší výrobní a následně i prodejní cena. Právě důraz na cenu by se Fiatu mohl vyplatit i mimo nuzné latinskoamerické trhy, jak dokazuje třeba fenomenální úspěch rumunské Dacie s levným robustním Loganem či novějším Sanderem.

Motiv svaté prostoty vládne i v interiéru- hlavně na přístrojovém štítu, který však obsahuje překvapivě i otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny (ten druhý je pravda levný digitální, ale hodně neporovnatelně dražších aut dnes nemá ani ten). Zatímco úplně základní verze Vivace (v této podobě určená spíše pro latinskoamerické trhy) je po stránce výbavy holátko non plus ultra, náročnější zákazník může využít lepší výbavy Atractive či mnoha příplatkových prvků a zvýhodněných výbavových paketů k dovybavení vozu.
Patří sem nejen jinde standardní posilovač řízení, ABS/EBD, airbagy pro spolujezdce, centrální zamykání, víko kufru a uzávěr nádrže otevíratelné zevnitř, el. okna atd., ale i takové prvky jako jsou klimatizace, rádio s CD / MP3, bez Bluetooth, hands-free a USB port...
U zadních sedadel lze měnit sklon opěradel (ve dvou polohách), při jejich kolmější poloze se tak zvětší základní objem zavazadelníku z 280 na 290 litrů, o údaji při sklopených sedadlech výrobce mlčí. .

Nové Uno bude zpočátku k dispozici s dvojicí čtyřválců – budou mít objem 1,0 a 1,4 litru a jsou velkou evolucí známých motorů řady Fire. Oba jsou schopné spalovat benzín či bioetanol (v zemi výrobce poměrně rozšířené palivo), a to i libovolném vzájemném poměru.

Menší 1,0 Evo Flex dává výkon 54 kW při 6250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 94 N.m při 3850/min. Litrové Uno dosahuje největší rychlosti 151 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 14,7 s. Spotřebu paliva udává výrobce v opačném poměru, než je zde zvykem- tedy v ujetých kilometrech na jeden litr: mimo město to dělá 20,1 km/litr, ve městě pak 15,6 km/litr- čemuž v uvedeném pořadí zhruba odpovídají nám srozumitelnější hodnoty 4,9 l/100 km a 6,4 l/100 km. Hodnoty platí pro provoz na benzín, v případě provozu na líh se hodnoty spotřeby zhoršují přibližně o 30 až 35%.

Větší 1,4 Evo Flex dává výkon 62 kW při 5750/min a slušný točivý moment 122 N.m při 3500/min. Uno 1,4 dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 11,1 s. Spotřeba je 14,7 km/l (město) a 19,4 km/l (mimo město)- tedy 6,8 l/100 km a 5,1 l/100 km ve stejné pořadí.

Převodovky jsou výhradně manuální pětistupňové.

Servisní interval je sice zvolen na poměrně rozumných 15 tisíc kilometrů nebo jeden rok, ale pro vstup na evropské trhy Fiat bude muset podstatně zvýšit záruku na nový vůz, která pro latinskoamerické trhy platí jen po dobu jediného roku (není však omezená kilometry).
O dalším osudu nového Fiatu budeme průběžně informovat.

Marek Oborník, foto Fiat

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň prvním SUV se sportovním vzhledem a jízdními vlastnostmi N Line. Nový model kombinuje ikonickou..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..