Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

vloženo

Špionážní snímky reinkarnovaného Fiatu Uno se na internetu objevily již před časem, avšak teprve nyní výrobce uvolnil oficiální fotografie a s nimi i podrobnější informace. Už z počátku bylo jasné, že nové Uno nebude kráčet přesně ve šlépějích legendární první generace (titul Auto Roku 1984), ale bude směřovat do třídy levných, jednoduchých a přesto robustních lidových vozů

Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

Nový Fiat Uno (někdy též označovaný jako Fiat Novo Uno) se bude vyrábět v Brazílii, ovšem Fiat jím hodlá zásobit i Evropu. Ačkoliv má Novo Uno větší rozměry než Fiat Panda- konkrétně 3770x1636x1480 mm (DxŠxV), cenou by jí údajně měl nebezpečně konkurovat.


 Vzhledem k zoufalé kvalitě silnic jihoamerického venkova má Uno o něco vyšší světlou výšku podvozku, než na jakou jsme zde na sterém kontinentu zvyklí (konkrétně 165 mm). Lze však očekávat, že i v našich podmínkách se jistě najdou uživatelé, kteří více než rafinovanou kinematiku náprav ocení právě jednoduchou robustní konstrukci s principielně vyšší životností a nižšími nároky na servis.
Na provoz po cestách necestách bude ještě lépe připravena verze Uno Way s ještě vyšší světlou výškou a ochranným (ale i módním) oplastováním. Ačkoliv tato verze vypadá téměř jako opravdový mini-offroad, musí se (narozdíl třeba od Pandy 4x4 Cross) spokojit pouze s předním pohonem. Důvodem je samozřejmě co nejnižší výrobní a následně i prodejní cena. Právě důraz na cenu by se Fiatu mohl vyplatit i mimo nuzné latinskoamerické trhy, jak dokazuje třeba fenomenální úspěch rumunské Dacie s levným robustním Loganem či novějším Sanderem.

Motiv svaté prostoty vládne i v interiéru- hlavně na přístrojovém štítu, který však obsahuje překvapivě i otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny (ten druhý je pravda levný digitální, ale hodně neporovnatelně dražších aut dnes nemá ani ten). Zatímco úplně základní verze Vivace (v této podobě určená spíše pro latinskoamerické trhy) je po stránce výbavy holátko non plus ultra, náročnější zákazník může využít lepší výbavy Atractive či mnoha příplatkových prvků a zvýhodněných výbavových paketů k dovybavení vozu.
Patří sem nejen jinde standardní posilovač řízení, ABS/EBD, airbagy pro spolujezdce, centrální zamykání, víko kufru a uzávěr nádrže otevíratelné zevnitř, el. okna atd., ale i takové prvky jako jsou klimatizace, rádio s CD / MP3, bez Bluetooth, hands-free a USB port...
U zadních sedadel lze měnit sklon opěradel (ve dvou polohách), při jejich kolmější poloze se tak zvětší základní objem zavazadelníku z 280 na 290 litrů, o údaji při sklopených sedadlech výrobce mlčí. .

Nové Uno bude zpočátku k dispozici s dvojicí čtyřválců – budou mít objem 1,0 a 1,4 litru a jsou velkou evolucí známých motorů řady Fire. Oba jsou schopné spalovat benzín či bioetanol (v zemi výrobce poměrně rozšířené palivo), a to i libovolném vzájemném poměru.

Menší 1,0 Evo Flex dává výkon 54 kW při 6250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 94 N.m při 3850/min. Litrové Uno dosahuje největší rychlosti 151 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 14,7 s. Spotřebu paliva udává výrobce v opačném poměru, než je zde zvykem- tedy v ujetých kilometrech na jeden litr: mimo město to dělá 20,1 km/litr, ve městě pak 15,6 km/litr- čemuž v uvedeném pořadí zhruba odpovídají nám srozumitelnější hodnoty 4,9 l/100 km a 6,4 l/100 km. Hodnoty platí pro provoz na benzín, v případě provozu na líh se hodnoty spotřeby zhoršují přibližně o 30 až 35%.

Větší 1,4 Evo Flex dává výkon 62 kW při 5750/min a slušný točivý moment 122 N.m při 3500/min. Uno 1,4 dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 11,1 s. Spotřeba je 14,7 km/l (město) a 19,4 km/l (mimo město)- tedy 6,8 l/100 km a 5,1 l/100 km ve stejné pořadí.

Převodovky jsou výhradně manuální pětistupňové.

Servisní interval je sice zvolen na poměrně rozumných 15 tisíc kilometrů nebo jeden rok, ale pro vstup na evropské trhy Fiat bude muset podstatně zvýšit záruku na nový vůz, která pro latinskoamerické trhy platí jen po dobu jediného roku (není však omezená kilometry).
O dalším osudu nového Fiatu budeme průběžně informovat.

Marek Oborník, foto Fiat

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up