Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“

vloženo

Špionážní snímky reinkarnovaného Fiatu Uno se na internetu objevily již před časem, avšak teprve nyní výrobce uvolnil oficiální fotografie a s nimi i podrobnější informace. Už z počátku bylo jasné, že nové Uno nebude kráčet přesně ve šlépějích legendární první generace (titul Auto Roku 1984), ale bude směřovat do třídy levných, jednoduchých a přesto robustních lidových vozů

Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Nový Fiat Uno (někdy též označovaný jako Fiat Novo Uno) se bude vyrábět v Brazílii, ovšem Fiat jím hodlá zásobit i Evropu. Ačkoliv má Novo Uno větší rozměry než Fiat Panda- konkrétně 3770x1636x1480 mm (DxŠxV), cenou by jí údajně měl nebezpečně konkurovat.

 Vzhledem k zoufalé kvalitě silnic jihoamerického venkova má Uno o něco vyšší světlou výšku podvozku, než na jakou jsme zde na sterém kontinentu zvyklí (konkrétně 165 mm). Lze však očekávat, že i v našich podmínkách se jistě najdou uživatelé, kteří více než rafinovanou kinematiku náprav ocení právě jednoduchou robustní konstrukci s principielně vyšší životností a nižšími nároky na servis.
Na provoz po cestách necestách bude ještě lépe připravena verze Uno Way s ještě vyšší světlou výškou a ochranným (ale i módním) oplastováním. Ačkoliv tato verze vypadá téměř jako opravdový mini-offroad, musí se (narozdíl třeba od Pandy 4x4 Cross) spokojit pouze s předním pohonem. Důvodem je samozřejmě co nejnižší výrobní a následně i prodejní cena. Právě důraz na cenu by se Fiatu mohl vyplatit i mimo nuzné latinskoamerické trhy, jak dokazuje třeba fenomenální úspěch rumunské Dacie s levným robustním Loganem či novějším Sanderem.

Motiv svaté prostoty vládne i v interiéru- hlavně na přístrojovém štítu, který však obsahuje překvapivě i otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny (ten druhý je pravda levný digitální, ale hodně neporovnatelně dražších aut dnes nemá ani ten). Zatímco úplně základní verze Vivace (v této podobě určená spíše pro latinskoamerické trhy) je po stránce výbavy holátko non plus ultra, náročnější zákazník může využít lepší výbavy Atractive či mnoha příplatkových prvků a zvýhodněných výbavových paketů k dovybavení vozu.
Patří sem nejen jinde standardní posilovač řízení, ABS/EBD, airbagy pro spolujezdce, centrální zamykání, víko kufru a uzávěr nádrže otevíratelné zevnitř, el. okna atd., ale i takové prvky jako jsou klimatizace, rádio s CD / MP3, bez Bluetooth, hands-free a USB port...
U zadních sedadel lze měnit sklon opěradel (ve dvou polohách), při jejich kolmější poloze se tak zvětší základní objem zavazadelníku z 280 na 290 litrů, o údaji při sklopených sedadlech výrobce mlčí. .

Nové Uno bude zpočátku k dispozici s dvojicí čtyřválců – budou mít objem 1,0 a 1,4 litru a jsou velkou evolucí známých motorů řady Fire. Oba jsou schopné spalovat benzín či bioetanol (v zemi výrobce poměrně rozšířené palivo), a to i libovolném vzájemném poměru.

Menší 1,0 Evo Flex dává výkon 54 kW při 6250/min a točivý moment vrcholí hodnotou 94 N.m při 3850/min. Litrové Uno dosahuje největší rychlosti 151 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 14,7 s. Spotřebu paliva udává výrobce v opačném poměru, než je zde zvykem- tedy v ujetých kilometrech na jeden litr: mimo město to dělá 20,1 km/litr, ve městě pak 15,6 km/litr- čemuž v uvedeném pořadí zhruba odpovídají nám srozumitelnější hodnoty 4,9 l/100 km a 6,4 l/100 km. Hodnoty platí pro provoz na benzín, v případě provozu na líh se hodnoty spotřeby zhoršují přibližně o 30 až 35%.

Větší 1,4 Evo Flex dává výkon 62 kW při 5750/min a slušný točivý moment 122 N.m při 3500/min. Uno 1,4 dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlí z 0-100 km/h za 11,1 s. Spotřeba je 14,7 km/l (město) a 19,4 km/l (mimo město)- tedy 6,8 l/100 km a 5,1 l/100 km ve stejné pořadí.

Převodovky jsou výhradně manuální pětistupňové.

Servisní interval je sice zvolen na poměrně rozumných 15 tisíc kilometrů nebo jeden rok, ale pro vstup na evropské trhy Fiat bude muset podstatně zvýšit záruku na nový vůz, která pro latinskoamerické trhy platí jen po dobu jediného roku (není však omezená kilometry).
O dalším osudu nového Fiatu budeme průběžně informovat.

Marek Oborník, foto Fiat

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“ Fotografie k článku Fiat Uno se vrací! Cíl: „Logan-Klasse“
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré