Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas

vloženo

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, Mustafa V. Koç, president Koç Holding & Tofas a Diego Avesani, generální ředitel společnosti Tofas, podepsali včera dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů určených pro evropský trh.

Jedná se o nejmenší vůz každé značky v její modelové řadě LUV. Nový vůz doplní modelové řady všech tří značek Fiatu, Peugeotu a Citroenu. Uvedení na trh je plánováno na rok 2008. PSA Peugeot Citroën, Fiat a Tofas se v reakci na očekávaný rozvoj v segmentu malých užitkových vozů v Evropě rozhodli uvést na trh novátorský kocept malých vozů, které doplní stávající modelou řadu LUV. Všichni tři partneři mají za cíl vytvořit malý kompaktní užitkový vůz, který bude ekonomický a multifunkční. Má být moderní, robustní a zároveň má splňovat i estetická měřítka.


Vozy budou osazeny obzvláště úspornými motory. Spolupracující partneři budou též schopni nabídnout nové vozy za velmi atraktivní ceny. Pokud jde o životní prostředí a mobilitu, vozy by měly přinést své výhody zejména profesním uživatelům ve velkých městech, ale zároveň nabídnout i výtečné jízdní vlastnosti. Při aktivní účasti obou skupin PSA Peugeot Citroën a Fiat, společnost Tofas bude mít za úkol koordinaci vývoje a výroby budoucích modelů, které budou vystavěny na nové platformě.

Tyto vozy se budou vyrábět v továrně společnosti Tofas ve městě Bursa v Turecku. Roční výrobní kapacita má být 135 000 vozů, z toho 2/3 pro potřeby skupiny PSA Peugeot Citroën a 1/3 pro Fiat, včetně Tofasu. Celková investice (včetně nákladů na vývoj a výrobu) tohoto projektu se odhaduje na 350 milionů Euro.

Zdroj: CITROËN Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up