Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas

vloženo

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, Mustafa V. Koç, president Koç Holding & Tofas a Diego Avesani, generální ředitel společnosti Tofas, podepsali včera dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů určených pro evropský trh.

Jedná se o nejmenší vůz každé značky v její modelové řadě LUV. Nový vůz doplní modelové řady všech tří značek Fiatu, Peugeotu a Citroenu. Uvedení na trh je plánováno na rok 2008. PSA Peugeot Citroën, Fiat a Tofas se v reakci na očekávaný rozvoj v segmentu malých užitkových vozů v Evropě rozhodli uvést na trh novátorský kocept malých vozů, které doplní stávající modelou řadu LUV. Všichni tři partneři mají za cíl vytvořit malý kompaktní užitkový vůz, který bude ekonomický a multifunkční. Má být moderní, robustní a zároveň má splňovat i estetická měřítka.


Vozy budou osazeny obzvláště úspornými motory. Spolupracující partneři budou též schopni nabídnout nové vozy za velmi atraktivní ceny. Pokud jde o životní prostředí a mobilitu, vozy by měly přinést své výhody zejména profesním uživatelům ve velkých městech, ale zároveň nabídnout i výtečné jízdní vlastnosti. Při aktivní účasti obou skupin PSA Peugeot Citroën a Fiat, společnost Tofas bude mít za úkol koordinaci vývoje a výroby budoucích modelů, které budou vystavěny na nové platformě.

Tyto vozy se budou vyrábět v továrně společnosti Tofas ve městě Bursa v Turecku. Roční výrobní kapacita má být 135 000 vozů, z toho 2/3 pro potřeby skupiny PSA Peugeot Citroën a 1/3 pro Fiat, včetně Tofasu. Celková investice (včetně nákladů na vývoj a výrobu) tohoto projektu se odhaduje na 350 milionů Euro.

Zdroj: CITROËN Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem