Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas

vloženo

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, Mustafa V. Koç, president Koç Holding & Tofas a Diego Avesani, generální ředitel společnosti Tofas, podepsali včera dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů určených pro evropský trh.

Ilustrační foto k článku Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas Jedná se o nejmenší vůz každé značky v její modelové řadě LUV. Nový vůz doplní modelové řady všech tří značek Fiatu, Peugeotu a Citroenu. Uvedení na trh je plánováno na rok 2008. PSA Peugeot Citroën, Fiat a Tofas se v reakci na očekávaný rozvoj v segmentu malých užitkových vozů v Evropě rozhodli uvést na trh novátorský kocept malých vozů, které doplní stávající modelou řadu LUV. Všichni tři partneři mají za cíl vytvořit malý kompaktní užitkový vůz, který bude ekonomický a multifunkční. Má být moderní, robustní a zároveň má splňovat i estetická měřítka.

Vozy budou osazeny obzvláště úspornými motory. Spolupracující partneři budou též schopni nabídnout nové vozy za velmi atraktivní ceny. Pokud jde o životní prostředí a mobilitu, vozy by měly přinést své výhody zejména profesním uživatelům ve velkých městech, ale zároveň nabídnout i výtečné jízdní vlastnosti. Při aktivní účasti obou skupin PSA Peugeot Citroën a Fiat, společnost Tofas bude mít za úkol koordinaci vývoje a výroby budoucích modelů, které budou vystavěny na nové platformě.

Tyto vozy se budou vyrábět v továrně společnosti Tofas ve městě Bursa v Turecku. Roční výrobní kapacita má být 135 000 vozů, z toho 2/3 pro potřeby skupiny PSA Peugeot Citroën a 1/3 pro Fiat, včetně Tofasu. Celková investice (včetně nákladů na vývoj a výrobu) tohoto projektu se odhaduje na 350 milionů Euro.

Zdroj: CITROËN Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

01.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross - nový model od třech diamantů oficiálně
28.02.2017
Jak si vede Kia Stinger na sněhu a ledu? Podívejte se na video
28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není