Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie

vloženo

Před plánovaným představením nové generace Astry v roce 2021 přichází modernizace. Změny jsou patrné především pod kapotou a v nových technologiích. Exteriéru se facelift dotkl jen lehce.

Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie

Aktuální generace řady Opel Astra se skvěle uvedla už při své premiéře, kdy získala prestižní evropský titul European Car Of The Year 2016. V rámci modernizace zavádí Opel do Astry zcela nové vysoce efektivní zážehové a vznětové motory vlastní konstrukce o objemu od 1,2 do 1,5 l, které pokrývají výkonové spektrum od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k).


Špičková aerodynamika

Ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přispívá i detailní optimalizace v aerodynamickém tunelu, díky které je nová Astra jedním z aerodynamicky nejlépe řešených kompaktních vozů na trhu: Koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25 kombi Astra Sports Tourer patří v tomto segmentu k absolutně nejnižším, pětidveřový hatchback je lídrem své třídy díky koeficientu cx = 0,26.

K těmto vynikajícím hodnotám přispěly úpravy spodního krytu motoru, speciálně profilovaná ramena zadní nápravy nebo klapky v masce chladiče. Klapky v horní a dolní části masky chladiče se nezávisle na sobě otvírají a zavírají zcela automaticky podle aktuální potřeby chladicího vzduchu, což přispívá ke zlepšení obtékání karoserie, stejně jako tvarová optimalizace spodní části podlahy karoserie.

Nový podvozek

Při modernizaci se konstruktéři zaměřili i na podvozek: Nové tlumiče pérování zvyšují komfort i jízdní dynamiku, volitelný sportovní podvozek má tvrdší naladění pružin a tlumičů, přímější řízení a zadní náprava má Wattův přímovod.

Nové převodovky

Nové tříválcové turbodmychadlem přeplňované zážehové a vznětové motory jsou propojeny s moderními převodovkami. Základem je 6-stupňová manuální převodovka, velkou novinkou je variátor CVT se sedmi předvolenými stupni a vůbec poprvé v modelu značky Opel je k dispozici i 9-stupňová automatická převodovka!

Motory Opel nové generace

Kompaktní tříválcové turbodmychadlem přeplňované zážehové motory mají objem 1,2 l a 1,4 l. Jejich výkon sahají od 81 kW (110 k) do 107 kW (145 k), maximální točivý moment sahá od 195 Nm do 236 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC1: Město: 5,4-6,1 l/100 km, mimo město 3,8-4,0 l/100 km, kombinace 4,4-4,8 l/100 km, kombinované emise CO2 101-110 g/km. Spotřeba paliva podle WLTP2 kombinovaná: 5,2-5,9, kombinované emise CO2 120-136 g/km (předběžné hodnoty).

Tříválcový turbodiesel 1,5 l pro modernizovanou Astru, který se bude vyrábět v motorárně Opelu v německém Kaiserslauternu, disponuje výkonem 77 kW (105 k), nebo 90 kW (122 k), maximální točivý moment činí 260 Nm až 300 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC1: Město: 4,5-5,5 l/100 km, mimo město 3,1-3,7 l/100 km, kombinace 3,6-4,3 l/100 km, kombinované emise CO2 96-115 g/km. Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP2: 4,4-5,3 l/100 km, kombinované emise CO2 117-139 g/km (předběžné hodnoty). Systém přímého vstřikování nafty do válců common-rail pracuje s tlaky až 2000 barů.

Zážehové motory mají filtry pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter), vznětové jsou vybaveny systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) – všechny pohonné jednotky modernizované Astry tak už nyní plní limity emisní normy Euro 6d, která bude závazná pro všechny nově registrované automobily až od roku 2021.

Celohliníkové zážehové a vznětové tříválcové motory, které pocházejí z vývoje Opelu, jsou standardně vybavené systémem Start/Stop.

Nové špičkové technologie

No nový Opel Astra, který bude možné objednávat hned po prázdninách, se nevyznačuje jen příkladnou aerodynamikou a vyspělými motorkářskými technologiemi. Na zákazníky čekají další špičkové technologie, jako např. nová přední i couvací kamera, digitální rychloměr nebo infotainment zcela nové generace. Modernizovaná Astra může mít i systém nouzového volání e-call, na přání je k dispozici také bezdrátová nabíječka mobilních telefonů ve středové konzoli či hi-end audiosystém Bose.

Nová přední část vozu má trojrozměrně modelovanou masku chladiče, atraktivní design umocňuje optický komplet High Gloss Black Pack.

Opel Astra má samozřejmě skvělé a ve své třídě bezkonkurenční neoslňující adaptivní LED světlomety IntelliLux LED® Matrix. Další nabídka zahrnuje adaptivní radarový tempomat, protikolizní systém s funkcí samočinného nouzového brzdění, čtení dopravních značek, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu. K dispozici jsou i sedadla s ergonomickým certifikátem AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) vybavená ventilací a masážní funkcí.

Nová čelní kamera je menší a výrazně výkonnější než v minulosti. Kamera rozpozná nejenom ostatní automobily, ale i chodce, což je důležitý bezpečnostní bonus. Díky vysokému rozlišení kamery může funkce čtení dopravních značek zpracovávat ještě víc podnětů a zobrazovat značky jako symboly na displeji. Také digitální couvací kamera, která je dostupná v kombinaci s novým infotainmentem Multimedia Navi Pro, je výkonnější. Obraz situace za vozem na monitoru je zřetelnější a preciznější, ve tmě lépe vynikají kontrasty.

Na zákazníky Astry čekají systémy infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, které podporují Apple CarPlay i Android Auto. Špičkový systém Multimedia Navi Pro (stejný, jako ve vlajkové lodi Opel Insignia) má barevný dotykový displej 20,3 cm (8 palců) a lze jej ovládat i hlasem. Pohodlí řidiče zvyšuje služba Connected Navigation předávající dopravní informace v reálném čase nebo online aktualizace map. Nový Opel Astra má jako první model značky digitální rychloměr.

Na přání může být modernizovaná Astra vybavena systémem nouzového volání e-call. Pro spojení s dispečinkem služby stačí řidiči zmáčknout červené tlačítko. Pokud se aktivují předpínače bezpečnostních pásů nebo se nafouknou airbagy, systém automaticky aktivuje nouzové volání a udá polohu havarovaného vozu.

Komfortní požitek z jízdy

Komfort a funkčnost jsou prioritami modernizované Astry. Velmi praktická je bezdrátová indukční nabíječka kompatibilních telefonů – stačí telefon položit do přihrádky ve středové konzoli a začíná nabíjení.

Interiér kabiny se díky na přání dodávanému hi-end audiosystému Bose dokáže proměnit v koncertní síň. O optimální ozvučení se stará celkem 7 reproduktorů, včetně mohutného subwooferu RichBass ukrytému pod podlahou zavazadlového prostoru. Do paměti digitálního zesilovače si řidič může uložit až 8 individuálních ozvučovacích profilů.

Astra nabízí i velmi komfortní prvek: Elektricky vyhřívané čelní sklo. Téměř neviditelné drátky v čelním skle dokážou v mrazivých dnech velmi rychle odstranit námrazu a garantují tak řidiči nerušený výhled.

Opel / redakce


Vyhledat vozidla v inzerci: Opel

Fotografie k článku

Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie Fotografie k článku Facelift Opel Astra 2019 - nové motory, aerodynamika, sportovní podvozek nebo špičkové technologie

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Povinné ručení - jak na něj?

Povinné ručení - jak na něj?

Máte konečně řidičský průkaz nebo vám dosloužilo vaše staré vozidlo a chystáte si koupit nové? Důležitou součástí je sjednat si kvalitní povinné ručení. Nevíte, jak na to? Podíváme se na pár tipů, jak ušetřit a co vše..

Toyota GR Supra GT4 v prodeji už příští rok

Toyota GR Supra GT4 v prodeji už příští rok

Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který..

Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

V dalším díle pořadu Autocentral otestovali Jirka Hruška s Mírou Hejdou vrcholný model Volkswagenu, krasavce nabitého..

Škoda Scala získala v testech Euro NCAP nejvyšší možné hodnocení

Škoda Scala získala v testech Euro NCAP nejvyšší možné hodnocení

Škoda Scala získala v testech nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) nejlepší možné..

Nový Renault Captur má nové motory a větší kufr

Nový Renault Captur má nové motory a větší kufr

Druhá generace Capturu příjíždí na nové podvozkové platformě s novými pohonnými jednotkami. Kromě toho si zachovává své..