Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

vloženo

Ford představil nové provedení nejprodávanějšího sportovního kupé na světě. Omlazený Ford Mustang přijíždí s řadou designových i technických vylepšení, výkonnějšími motory, novým odpružením MagneRide a nastavitelným digitálním přístrojovým štítem. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang až začátkem příštího roku.

Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

Zákazníci z celé Evropy ukázali, že mají pro Mustang slabost,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nový Mustang ještě lépe naplňuje očekávání evropských řidičů díky optimalizovaným jízdním vlastnostem, vyspělým technologiím včetně detekce chodců a moderní desetistupňové převodovce.“


Nastavitelné technologie

Nový Mustang je prvním modelem značky Ford s digitálním přístrojovým panelem. Tvoří ho LCD displej o úhlopříčce 12 palců (305 mm). Digitální panel je nastavitelný, nabízí tři různé režimy zobrazení. Další novinkou Mustangu je funkce MyMode. Umožňuje uložit do paměti oblíbená nastavení různých systémů včetně podvozku a řízení.

Nový Mustang nabízí nevídané možnosti nastavení podle osobních preferencí. Dokonce i zvuk motoru lze změnit. O akustický doprovod jako nikdy předtím se stará nový aktivní ventil ve výfukovém potrubí, který se bude v Evropě dodávat sériově do všech Mustangů GT.

Poprvé těží Mustang z bohatého arzenálu asistenčních technologií Ford. Díky systémům jako předkolizní asistent s detekcí chodců, detektor bezpečné vzdálenosti, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu nebo sledování bdělosti poskytne Mustang řidičům ještě větší jistotu za volantem.

Vynikající dynamika

Všechny modely nového Mustangu dostaly v zájmu ještě preciznější ovladatelnosti upravené tlumiče pérování, zadní zavěšení i stabilizátory. V rámci sady Mustang Performance lze nově na přání pořídit tlumiče pérování MagneRide, které dále zdokonalují jízdní vlastnosti vozu ve všech situacích.

Osvědčený zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost i nadále uděluje Mustangu mimořádnou dynamiku. Funkce dočasného zvýšení plnicího přetlaku zvyšuje točivý moment motoru při akceleraci na plný plyn.

Legendární zážehový motor Ford 5.0 V8 prošel rozsáhlou modernizací. Je výkonnější a jeho maximální otáčky jsou vyšší. Vyššího výkonu bylo dosaženo instalací zdvojené vstřikovací soustavy, která se v Mustangu objevuje poprvé. Tvoří ji kombinace nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování paliva. Výsledkem je robustní točivý moment v nízkých otáčkách, vysoký výkon „nahoře“ a také hospodárnější provoz.

Úpravami prošly i manuální převodovky obou motorizací. V případě osmiválce byla rychlostní skříň od základu přepracována. Nyní má dvoutalířovou spojku a dvouhmotový setrvačník.

Nová 10stupňová samočinná převodovka je nejlepší „automat“, jaký se kdy do Mustangu montoval. Lze ji objednávat k motorům EcoBoost i V8. Ve srovnání s dosud používanou šestistupňovou skříní řadí rychleji, má pohotovější reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížené třecí ztráty. Nová elektronická řídicí soustava má speciální naladění pro jednotlivé jízdní režimy a disponuje také adaptivní řadicí strategií. Nechce-li řidič nechat volbu rychlostních stupňů na elektronice, může řadit sám prostřednictvím tlačítek na volantu.

Energie vyjádřená v designu

Vnější design Mustangu je celkově sportovnější. Díky nižší, nově tvarované kapotě a upravené přední mřížce působí vůz štíhlejším dojmem a současně má lepší aerodynamické vlastnosti. Změnilo se rovněž umístění otvorů v kapotě a pozornosti designérů neušly ani přední LED světlomety.

Vzadu byl upraven nárazník i zadní čelo, stejně jako sportovní spoiler dodávaný jako výbava na přání. Mustang EcoBoost má dvě výfukové koncovky, zatímco záď osmiválcového Mustangu GT zdobí koncovky rovnou čtyři. Nejvyspělejší Mustang všech dob se v Americe začne prodávat letos na podzim. Evropa bude následovat začátkem roku 2018.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem