Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

vloženo

Ford představil nové provedení nejprodávanějšího sportovního kupé na světě. Omlazený Ford Mustang přijíždí s řadou designových i technických vylepšení, výkonnějšími motory, novým odpružením MagneRide a nastavitelným digitálním přístrojovým štítem. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang až začátkem příštího roku.

Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

Zákazníci z celé Evropy ukázali, že mají pro Mustang slabost,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nový Mustang ještě lépe naplňuje očekávání evropských řidičů díky optimalizovaným jízdním vlastnostem, vyspělým technologiím včetně detekce chodců a moderní desetistupňové převodovce.“


Nastavitelné technologie

Nový Mustang je prvním modelem značky Ford s digitálním přístrojovým panelem. Tvoří ho LCD displej o úhlopříčce 12 palců (305 mm). Digitální panel je nastavitelný, nabízí tři různé režimy zobrazení. Další novinkou Mustangu je funkce MyMode. Umožňuje uložit do paměti oblíbená nastavení různých systémů včetně podvozku a řízení.

Nový Mustang nabízí nevídané možnosti nastavení podle osobních preferencí. Dokonce i zvuk motoru lze změnit. O akustický doprovod jako nikdy předtím se stará nový aktivní ventil ve výfukovém potrubí, který se bude v Evropě dodávat sériově do všech Mustangů GT.

Poprvé těží Mustang z bohatého arzenálu asistenčních technologií Ford. Díky systémům jako předkolizní asistent s detekcí chodců, detektor bezpečné vzdálenosti, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu nebo sledování bdělosti poskytne Mustang řidičům ještě větší jistotu za volantem.

Vynikající dynamika

Všechny modely nového Mustangu dostaly v zájmu ještě preciznější ovladatelnosti upravené tlumiče pérování, zadní zavěšení i stabilizátory. V rámci sady Mustang Performance lze nově na přání pořídit tlumiče pérování MagneRide, které dále zdokonalují jízdní vlastnosti vozu ve všech situacích.

Osvědčený zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost i nadále uděluje Mustangu mimořádnou dynamiku. Funkce dočasného zvýšení plnicího přetlaku zvyšuje točivý moment motoru při akceleraci na plný plyn.

Legendární zážehový motor Ford 5.0 V8 prošel rozsáhlou modernizací. Je výkonnější a jeho maximální otáčky jsou vyšší. Vyššího výkonu bylo dosaženo instalací zdvojené vstřikovací soustavy, která se v Mustangu objevuje poprvé. Tvoří ji kombinace nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování paliva. Výsledkem je robustní točivý moment v nízkých otáčkách, vysoký výkon „nahoře“ a také hospodárnější provoz.

Úpravami prošly i manuální převodovky obou motorizací. V případě osmiválce byla rychlostní skříň od základu přepracována. Nyní má dvoutalířovou spojku a dvouhmotový setrvačník.

Nová 10stupňová samočinná převodovka je nejlepší „automat“, jaký se kdy do Mustangu montoval. Lze ji objednávat k motorům EcoBoost i V8. Ve srovnání s dosud používanou šestistupňovou skříní řadí rychleji, má pohotovější reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížené třecí ztráty. Nová elektronická řídicí soustava má speciální naladění pro jednotlivé jízdní režimy a disponuje také adaptivní řadicí strategií. Nechce-li řidič nechat volbu rychlostních stupňů na elektronice, může řadit sám prostřednictvím tlačítek na volantu.

Energie vyjádřená v designu

Vnější design Mustangu je celkově sportovnější. Díky nižší, nově tvarované kapotě a upravené přední mřížce působí vůz štíhlejším dojmem a současně má lepší aerodynamické vlastnosti. Změnilo se rovněž umístění otvorů v kapotě a pozornosti designérů neušly ani přední LED světlomety.

Vzadu byl upraven nárazník i zadní čelo, stejně jako sportovní spoiler dodávaný jako výbava na přání. Mustang EcoBoost má dvě výfukové koncovky, zatímco záď osmiválcového Mustangu GT zdobí koncovky rovnou čtyři. Nejvyspělejší Mustang všech dob se v Americe začne prodávat letos na podzim. Evropa bude následovat začátkem roku 2018.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč