Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

vloženo

Během největšího evropského závodu úsporných vozidel dosáhl nejlepšího výsledku v počtu ujetých kilometrů na jeden litr paliva tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie – celkem 3 039 kilometrů. Závodu se zúčastnilo 257 týmů z 20 zemí. Mezi vítězi jednotlivých kategorií se objevily týmy studentů z Dánska, Francie, Holandska a Norska.

Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

O víkendu skončil na závodním okruhu v Nogaru v jižní Francii 23. ročník Evropského Shell Eco-marathonu, který nabízí setkání studentů univerzit a středních škol, které soutěží v dosažení minimální spotřeby paliva s pomocí vozidla vlastní konstrukce a výroby. „Působivé výsledky týmů jsou důkazem rostoucího zájmu budoucích inženýrů o efektivnější využívání stávajících i budoucích zdrojů energie, které povedou k trvale udržitelné mobilitě v dopravě,“ komentuje výsledky letošního ročníku Matthew Bateson, ředitel komunikace Shell Europe.


Kategorie prototypů
Překročením hranice 3 000 kilometrů v kategorii prototypů poháněných spalovacím benzínovým motorem zvítězil tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie podruhé za sebou.  Tým vedl soutěžní kategorii již od sobotních rozjížděk, ale nejlepší výsledek v podobě 3 039 kilometrů dosáhl až ve své nedělní jízdě. Za ním skončili mladí konstruktéři francouzské školy ESTACA Levallois-Perret (2716 km) a finské Tampere University of Technology (2 137 km).

V kategorii vozidel poháněných vodíkovým článkem bylo vítězství francouzské školy Ecole Polytechnique Nantes velmi těsné. Se svým prototypem dosáhli výkonu 2 797 kilometrů a porazili tak své německé rivaly - Hochschule Offenburg – University of Applied Sciences (2 716 km) a Chemitz University of Technology (2 552 km). V letošním roce se na startu objevila také tři vozidla na solární pohon. Vítězi se stali studenti z francouzského lycea Louis Pasquet.

Kategorie Urban Concept (vozidla určená pro běžný městský provoz)
Tým DTU Roadrunners vyhrál kategorii Urban Concept spalovacích motorů v posledních dvou letech. Nejen že v letošním roce studenti z Technical University of Denmark opět zvítězili (306 km), ale získali rovněž Cenu za nejekologičtější vozidlo. Oslavy dánského týmu doplnili studenti z De Haagse Hogeschool, kteří si odnesli hlavní cenu v kategorii vodíkových článků (557 km).

Zvláštní ocenění
Evropský Shell Eco-marathon 2007 uděloval také ocenění za design, technické inovace, bezpečnost a komunikaci týmu. Jasnými hvězdami byli v těchto oceněních studenti z norské Oestfold University College Halden. Design jejich vozidla připomínající závodní auto zapůsobil na odbornou porotu především tím, že díky němu je  vozidlo připraveno na možné snadné uvedení do výroby. Soutěžní vůz se podělil o Cenu za design SKF společně se španělským týmem IES Alto Nolan Barredos-Asturias.

Komunikační strategie studentů z Oestfoldu byla oceněna Cenou za komunikaci Shell a snaha o dosažení maximální bezpečnosti vozidla je dovedla ke druhému místu v Ceně za bezpečnost Autosur. Vítězem této ceny se stala francouzská kolej Roger Claustres, Clermont-Ferrand. A konečně Cenu za technickou inovaci Bosch získala italská Politecnica Milano, u které porota ocenila jedinečnou konstrukci odstředivé spojky.

Cenu sympatie Adecco (Social/Hospitality Award) získala francouzská  škola AFORP Drancy za zábavně-vzdělávací program zahrnující mimo jiné hru inspirovanou závody, kterou Francouzi předali všem zúčastněným týmům.

Do příštího ročníku Shell Eco-marathonu by se měl opět zapojit tým HydrogenIX Technické univerzity v Ostravě se svým konceptem vozidla poháněným vodíkem, který letos v závodech chyběl pro technické komplikace.

Více informací o závodu, kompletní výsledky a doprovodné fotografie najdete na adrese www.shell.com/eco-marathon.

Věděli jste?
Pokud by jste byli vynikajícím běžcem, tak by jste při běhu po okruhu v Nogaru rychlostí 25 km/hodinu vytvořili více emisí oxidu uhličitého než jezdec Evropského Shell Eco-marathonu a jeho auto dohromady!

 

Obrázky: vítězné modely jednotlivých kategorií prototyp, urban, solární pohon


Zdroj: shell.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte