Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

vloženo

Během největšího evropského závodu úsporných vozidel dosáhl nejlepšího výsledku v počtu ujetých kilometrů na jeden litr paliva tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie – celkem 3 039 kilometrů. Závodu se zúčastnilo 257 týmů z 20 zemí. Mezi vítězi jednotlivých kategorií se objevily týmy studentů z Dánska, Francie, Holandska a Norska.

Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

O víkendu skončil na závodním okruhu v Nogaru v jižní Francii 23. ročník Evropského Shell Eco-marathonu, který nabízí setkání studentů univerzit a středních škol, které soutěží v dosažení minimální spotřeby paliva s pomocí vozidla vlastní konstrukce a výroby. „Působivé výsledky týmů jsou důkazem rostoucího zájmu budoucích inženýrů o efektivnější využívání stávajících i budoucích zdrojů energie, které povedou k trvale udržitelné mobilitě v dopravě,“ komentuje výsledky letošního ročníku Matthew Bateson, ředitel komunikace Shell Europe.

Kategorie prototypů
Překročením hranice 3 000 kilometrů v kategorii prototypů poháněných spalovacím benzínovým motorem zvítězil tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie podruhé za sebou.  Tým vedl soutěžní kategorii již od sobotních rozjížděk, ale nejlepší výsledek v podobě 3 039 kilometrů dosáhl až ve své nedělní jízdě. Za ním skončili mladí konstruktéři francouzské školy ESTACA Levallois-Perret (2716 km) a finské Tampere University of Technology (2 137 km).

V kategorii vozidel poháněných vodíkovým článkem bylo vítězství francouzské školy Ecole Polytechnique Nantes velmi těsné. Se svým prototypem dosáhli výkonu 2 797 kilometrů a porazili tak své německé rivaly - Hochschule Offenburg – University of Applied Sciences (2 716 km) a Chemitz University of Technology (2 552 km). V letošním roce se na startu objevila také tři vozidla na solární pohon. Vítězi se stali studenti z francouzského lycea Louis Pasquet.

Kategorie Urban Concept (vozidla určená pro běžný městský provoz)
Tým DTU Roadrunners vyhrál kategorii Urban Concept spalovacích motorů v posledních dvou letech. Nejen že v letošním roce studenti z Technical University of Denmark opět zvítězili (306 km), ale získali rovněž Cenu za nejekologičtější vozidlo. Oslavy dánského týmu doplnili studenti z De Haagse Hogeschool, kteří si odnesli hlavní cenu v kategorii vodíkových článků (557 km).

Zvláštní ocenění
Evropský Shell Eco-marathon 2007 uděloval také ocenění za design, technické inovace, bezpečnost a komunikaci týmu. Jasnými hvězdami byli v těchto oceněních studenti z norské Oestfold University College Halden. Design jejich vozidla připomínající závodní auto zapůsobil na odbornou porotu především tím, že díky němu je  vozidlo připraveno na možné snadné uvedení do výroby. Soutěžní vůz se podělil o Cenu za design SKF společně se španělským týmem IES Alto Nolan Barredos-Asturias.

Komunikační strategie studentů z Oestfoldu byla oceněna Cenou za komunikaci Shell a snaha o dosažení maximální bezpečnosti vozidla je dovedla ke druhému místu v Ceně za bezpečnost Autosur. Vítězem této ceny se stala francouzská kolej Roger Claustres, Clermont-Ferrand. A konečně Cenu za technickou inovaci Bosch získala italská Politecnica Milano, u které porota ocenila jedinečnou konstrukci odstředivé spojky.

Cenu sympatie Adecco (Social/Hospitality Award) získala francouzská  škola AFORP Drancy za zábavně-vzdělávací program zahrnující mimo jiné hru inspirovanou závody, kterou Francouzi předali všem zúčastněným týmům.

Do příštího ročníku Shell Eco-marathonu by se měl opět zapojit tým HydrogenIX Technické univerzity v Ostravě se svým konceptem vozidla poháněným vodíkem, který letos v závodech chyběl pro technické komplikace.

Více informací o závodu, kompletní výsledky a doprovodné fotografie najdete na adrese www.shell.com/eco-marathon.

Věděli jste?
Pokud by jste byli vynikajícím běžcem, tak by jste při běhu po okruhu v Nogaru rychlostí 25 km/hodinu vytvořili více emisí oxidu uhličitého než jezdec Evropského Shell Eco-marathonu a jeho auto dohromady!

 

Obrázky: vítězné modely jednotlivých kategorií prototyp, urban, solární pohon


Zdroj: shell.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě