Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

vloženo

Během největšího evropského závodu úsporných vozidel dosáhl nejlepšího výsledku v počtu ujetých kilometrů na jeden litr paliva tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie – celkem 3 039 kilometrů. Závodu se zúčastnilo 257 týmů z 20 zemí. Mezi vítězi jednotlivých kategorií se objevily týmy studentů z Dánska, Francie, Holandska a Norska.

Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva

O víkendu skončil na závodním okruhu v Nogaru v jižní Francii 23. ročník Evropského Shell Eco-marathonu, který nabízí setkání studentů univerzit a středních škol, které soutěží v dosažení minimální spotřeby paliva s pomocí vozidla vlastní konstrukce a výroby. „Působivé výsledky týmů jsou důkazem rostoucího zájmu budoucích inženýrů o efektivnější využívání stávajících i budoucích zdrojů energie, které povedou k trvale udržitelné mobilitě v dopravě,“ komentuje výsledky letošního ročníku Matthew Bateson, ředitel komunikace Shell Europe.

Kategorie prototypů
Překročením hranice 3 000 kilometrů v kategorii prototypů poháněných spalovacím benzínovým motorem zvítězil tým francouzské koleje St. Joseph La Joliverie podruhé za sebou.  Tým vedl soutěžní kategorii již od sobotních rozjížděk, ale nejlepší výsledek v podobě 3 039 kilometrů dosáhl až ve své nedělní jízdě. Za ním skončili mladí konstruktéři francouzské školy ESTACA Levallois-Perret (2716 km) a finské Tampere University of Technology (2 137 km).

V kategorii vozidel poháněných vodíkovým článkem bylo vítězství francouzské školy Ecole Polytechnique Nantes velmi těsné. Se svým prototypem dosáhli výkonu 2 797 kilometrů a porazili tak své německé rivaly - Hochschule Offenburg – University of Applied Sciences (2 716 km) a Chemitz University of Technology (2 552 km). V letošním roce se na startu objevila také tři vozidla na solární pohon. Vítězi se stali studenti z francouzského lycea Louis Pasquet.

Kategorie Urban Concept (vozidla určená pro běžný městský provoz)
Tým DTU Roadrunners vyhrál kategorii Urban Concept spalovacích motorů v posledních dvou letech. Nejen že v letošním roce studenti z Technical University of Denmark opět zvítězili (306 km), ale získali rovněž Cenu za nejekologičtější vozidlo. Oslavy dánského týmu doplnili studenti z De Haagse Hogeschool, kteří si odnesli hlavní cenu v kategorii vodíkových článků (557 km).

Zvláštní ocenění
Evropský Shell Eco-marathon 2007 uděloval také ocenění za design, technické inovace, bezpečnost a komunikaci týmu. Jasnými hvězdami byli v těchto oceněních studenti z norské Oestfold University College Halden. Design jejich vozidla připomínající závodní auto zapůsobil na odbornou porotu především tím, že díky němu je  vozidlo připraveno na možné snadné uvedení do výroby. Soutěžní vůz se podělil o Cenu za design SKF společně se španělským týmem IES Alto Nolan Barredos-Asturias.

Komunikační strategie studentů z Oestfoldu byla oceněna Cenou za komunikaci Shell a snaha o dosažení maximální bezpečnosti vozidla je dovedla ke druhému místu v Ceně za bezpečnost Autosur. Vítězem této ceny se stala francouzská kolej Roger Claustres, Clermont-Ferrand. A konečně Cenu za technickou inovaci Bosch získala italská Politecnica Milano, u které porota ocenila jedinečnou konstrukci odstředivé spojky.

Cenu sympatie Adecco (Social/Hospitality Award) získala francouzská  škola AFORP Drancy za zábavně-vzdělávací program zahrnující mimo jiné hru inspirovanou závody, kterou Francouzi předali všem zúčastněným týmům.

Do příštího ročníku Shell Eco-marathonu by se měl opět zapojit tým HydrogenIX Technické univerzity v Ostravě se svým konceptem vozidla poháněným vodíkem, který letos v závodech chyběl pro technické komplikace.

Více informací o závodu, kompletní výsledky a doprovodné fotografie najdete na adrese www.shell.com/eco-marathon.

Věděli jste?
Pokud by jste byli vynikajícím běžcem, tak by jste při běhu po okruhu v Nogaru rychlostí 25 km/hodinu vytvořili více emisí oxidu uhličitého než jezdec Evropského Shell Eco-marathonu a jeho auto dohromady!

 

Obrázky: vítězné modely jednotlivých kategorií prototyp, urban, solární pohon


Zdroj: shell.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva Fotografie k článku Evropský Shell Eco-marathon 2007 – 3 039 kilometrů na jeden litr paliva
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám