Evropě vládne v prodejích Volkswagen

vloženo

Prodej nových aut v zemích EU a CEFTA vykazoval ještě v červenci mírný pokles. V srpnu se však došlo k prolomení ledů a již nyní může mluvit o opětovném růstu prodejů. Evropě vládne Volkswagen s tržním podílem 13,6%, přičemž následuje Ford a Renault. Například Německo zaznamenalo v červenci nárůst o 10% a v srpnu dokonce téměř o pětinu.

Evropě vládne v prodejích Volkswagen Prodej nových aut se v zemích Evropské unie a CEFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) v červenci meziročně snížil o 1,9 %. Srpen však znamená obrat a zvýšení prodejů o 7,8 %. Celkové letošní manko po osmi měsících činí proti roku 2010 jen 1,1%. Hlavním tahounem se stalo Německé, kde prodej nových automobilů rostl o 18,3%. Měmci pořídili na 237.561 nových automobilů, což je více než druzí Francouzi, třetí Italové a čtvrtí Britové dohromady. Podíl na trhu si podle sdružení ACEA v srpnu upevnily německé značky. Například Volkswagen zvýšil u svých hlavních značek prodej o 19,5%, jeho luxusní značka Audi pak zvýšila počet registrací o 17%. Mercedes-Benz ze skupiny Daimler v srpnu zvýšil prodej rovněž o 17%, nárůst prodeje vozů BMW dosáhl 31%, hlavně díky novým modelům.

Nedařilo se ale japonským automobilkám. Toyotě klesl prodej o 8,5%, Hondě o zhruba 20% a Mazdě dokonce o 27%. Razantně spadl i prodej značky Fiat.

V Česku se v srpnu prodalo 14.105 aut, což představuje oproti loňskému roku 17% růst. Od začátku roku prodej stoupl o dvě procenta na 114.507 vozů. To znamená v evropském kontextu až 12. místo.

Prodeje aut v EU+CEFTA za období 1-8/2011 podle značek:
 1. Volkswagen (1 131.750 ks)
 2. Ford (732.021 ks)
 3. Renault (702.455 ks)
 4. Opel (675.502 ks)
 5. Peugeot (644.134 ks)
 6. Citroën (538.533 ks)
 7. Fiat (481.826 ks)
 8. Audi (456.560 ks)
 9. BMW (426.905 ks)
10. Mercedes (390.737 ks)
11. Toyota (351.615 ks)
12. Škoda (331.823 ks)
13. Nissan (305.849 ks)
14. Hyundai (264.941 ks)
15. Seat (211.538 ks)
16. Kia (179.985 ks)
17. Volvo (168.252 ks)
18. Dacia (165.718 ks)
19. Suzuki (118.146 ks)
20. Chevrolet (117.436 ks)

ps

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě