Enge v Číně nebodoval

vloženo

Osmý podnik FIA GT1 World Championship hostil o prvním zářijovém víkendu čínský Ordos. Tomáš Enge a Alex Müller nevybojovali ani jediný bod, když jej od pátečních tréninků provázely technické problémy na jejich voze Aston Martin DBR9.

Enge v Číně nebodoval

V prvním volném tréninku nezačala posádka ve složení Tomáš Enge, Alex Müller nejrychleji. Ve druhém však zvítězila a zdálo se, že na česko-německé duo týmu Young Driver AMR čeká slibný víkend. „Asi není nikdo, komu by se líbil tento okruh. Je tu pět míst, na kterých jedeme na první rychlostní stupeň. Je to opravdu velmi pomalá a technická trať, která našim vozům nesedí,“ řekl liberecký závodník po pátečním programu.

Excelentní kvalifikace
V sobotní kvalifikaci se začaly projevovat technické problémy vozu Aston Martin DBR9 převlečeného do modro-oranžových barev společnosti Gulf. Tomáš Enge ve třetí části vybojoval šesté místo. „Myslím, že jsme v kvalifikaci s Alexem předvedli excelentní výkon. Skončili jsme
šestí, i když náš motor pracoval na jedenáct válců,“ řekl Enge po kvalifikaci. Do kvalifikačního závodu startoval vůz se startovním číslem sedm z boxové uličky, protože mechanici nestihli včas vyměnit motor. „Byl to asi nejdůležitější moment celého víkendu. I když nám nefungoval zcela optimálně motor, nezajížděli jsme s Alexem špatné časy. Ze zadních pozic nám ale vůz nedovolil útočit. Navíc na tak technickém okruhu to bylo téměř nemožné,“ uvedl Tomáš Enge, který s Alexem Müllerem projel cílem jako sedmnáctý s šestikolovou ztrátou.
 
Elektronika zlobila
Start do závodu z předposledního místa, nefunkční pneumatická pistole při povinné zastávce a opět nefungující motor. To byly zásadní příčiny českoněmeckého neúspěchu v hlavním závodě. Enge s Müllerem skončili čtrnáctí a z Ordosu si neodvezli ani jediný mistrovský bod. „Myslím, že neděle podtrhla náš víkend plný problému,“ uvedl po závodě zklamaný
Enge. „Již v pátek se z vozu začaly ozývat divné zvuky. Nejdříve bylo dunění slabé, pak se začalo zesilovat. V pátek celé auto mechanici prohlédli, ale na nic nepřišli. Po kvalifikaci bylo dunění tak silné, že jsme se rozhodli vyměnit motor, protože nefungoval dvanáctý válec. V kvalifikačním závodě však po dvou kolech odešel jedenáctý válec. Bylo jasné, že se nejedená o mechanickou závadu, ale o elektronickou. Do warm-upu jsme vyměnili mapu motoru, ale v neděli ráno nešel šestý válec. Do hlavního závodu jsme vyměnili elektronický svazek a motor opět nešel. Zatím nevíme co se přesně děje, ale máme týden na to, abychom to zjistili,“ popsal technické problémy svého vozu český závodník.

Dalším podnikem FIA GT1 World Championship je závod na okruhu Goldenport Park již 9 a 10. září v hlavním čínském městě Pekingu. Na Tomáše Engeho čeká v pondělí přesun do Pekingu, v úterý navštíví Zakázané město a ve středu Čínskou zeď. Od čtvrtka se budou všichni jezdci plně koncentrovat na předposlední podnik šampionátu.


bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.05.2017
BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč