Enge v Číně nebodoval

vloženo

Osmý podnik FIA GT1 World Championship hostil o prvním zářijovém víkendu čínský Ordos. Tomáš Enge a Alex Müller nevybojovali ani jediný bod, když jej od pátečních tréninků provázely technické problémy na jejich voze Aston Martin DBR9.

Enge v Číně nebodoval

V prvním volném tréninku nezačala posádka ve složení Tomáš Enge, Alex Müller nejrychleji. Ve druhém však zvítězila a zdálo se, že na česko-německé duo týmu Young Driver AMR čeká slibný víkend. „Asi není nikdo, komu by se líbil tento okruh. Je tu pět míst, na kterých jedeme na první rychlostní stupeň. Je to opravdu velmi pomalá a technická trať, která našim vozům nesedí,“ řekl liberecký závodník po pátečním programu.

Excelentní kvalifikace
V sobotní kvalifikaci se začaly projevovat technické problémy vozu Aston Martin DBR9 převlečeného do modro-oranžových barev společnosti Gulf. Tomáš Enge ve třetí části vybojoval šesté místo. „Myslím, že jsme v kvalifikaci s Alexem předvedli excelentní výkon. Skončili jsme
šestí, i když náš motor pracoval na jedenáct válců,“ řekl Enge po kvalifikaci. Do kvalifikačního závodu startoval vůz se startovním číslem sedm z boxové uličky, protože mechanici nestihli včas vyměnit motor. „Byl to asi nejdůležitější moment celého víkendu. I když nám nefungoval zcela optimálně motor, nezajížděli jsme s Alexem špatné časy. Ze zadních pozic nám ale vůz nedovolil útočit. Navíc na tak technickém okruhu to bylo téměř nemožné,“ uvedl Tomáš Enge, který s Alexem Müllerem projel cílem jako sedmnáctý s šestikolovou ztrátou.
 
Elektronika zlobila
Start do závodu z předposledního místa, nefunkční pneumatická pistole při povinné zastávce a opět nefungující motor. To byly zásadní příčiny českoněmeckého neúspěchu v hlavním závodě. Enge s Müllerem skončili čtrnáctí a z Ordosu si neodvezli ani jediný mistrovský bod. „Myslím, že neděle podtrhla náš víkend plný problému,“ uvedl po závodě zklamaný
Enge. „Již v pátek se z vozu začaly ozývat divné zvuky. Nejdříve bylo dunění slabé, pak se začalo zesilovat. V pátek celé auto mechanici prohlédli, ale na nic nepřišli. Po kvalifikaci bylo dunění tak silné, že jsme se rozhodli vyměnit motor, protože nefungoval dvanáctý válec. V kvalifikačním závodě však po dvou kolech odešel jedenáctý válec. Bylo jasné, že se nejedená o mechanickou závadu, ale o elektronickou. Do warm-upu jsme vyměnili mapu motoru, ale v neděli ráno nešel šestý válec. Do hlavního závodu jsme vyměnili elektronický svazek a motor opět nešel. Zatím nevíme co se přesně děje, ale máme týden na to, abychom to zjistili,“ popsal technické problémy svého vozu český závodník.

Dalším podnikem FIA GT1 World Championship je závod na okruhu Goldenport Park již 9 a 10. září v hlavním čínském městě Pekingu. Na Tomáše Engeho čeká v pondělí přesun do Pekingu, v úterý navštíví Zakázané město a ve středu Čínskou zeď. Od čtvrtka se budou všichni jezdci plně koncentrovat na předposlední podnik šampionátu.


bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu