Enge v Číně nebodoval

vloženo

Osmý podnik FIA GT1 World Championship hostil o prvním zářijovém víkendu čínský Ordos. Tomáš Enge a Alex Müller nevybojovali ani jediný bod, když jej od pátečních tréninků provázely technické problémy na jejich voze Aston Martin DBR9.

Enge v Číně nebodoval

V prvním volném tréninku nezačala posádka ve složení Tomáš Enge, Alex Müller nejrychleji. Ve druhém však zvítězila a zdálo se, že na česko-německé duo týmu Young Driver AMR čeká slibný víkend. „Asi není nikdo, komu by se líbil tento okruh. Je tu pět míst, na kterých jedeme na první rychlostní stupeň. Je to opravdu velmi pomalá a technická trať, která našim vozům nesedí,“ řekl liberecký závodník po pátečním programu.

Excelentní kvalifikace
V sobotní kvalifikaci se začaly projevovat technické problémy vozu Aston Martin DBR9 převlečeného do modro-oranžových barev společnosti Gulf. Tomáš Enge ve třetí části vybojoval šesté místo. „Myslím, že jsme v kvalifikaci s Alexem předvedli excelentní výkon. Skončili jsme
šestí, i když náš motor pracoval na jedenáct válců,“ řekl Enge po kvalifikaci. Do kvalifikačního závodu startoval vůz se startovním číslem sedm z boxové uličky, protože mechanici nestihli včas vyměnit motor. „Byl to asi nejdůležitější moment celého víkendu. I když nám nefungoval zcela optimálně motor, nezajížděli jsme s Alexem špatné časy. Ze zadních pozic nám ale vůz nedovolil útočit. Navíc na tak technickém okruhu to bylo téměř nemožné,“ uvedl Tomáš Enge, který s Alexem Müllerem projel cílem jako sedmnáctý s šestikolovou ztrátou.
 
Elektronika zlobila
Start do závodu z předposledního místa, nefunkční pneumatická pistole při povinné zastávce a opět nefungující motor. To byly zásadní příčiny českoněmeckého neúspěchu v hlavním závodě. Enge s Müllerem skončili čtrnáctí a z Ordosu si neodvezli ani jediný mistrovský bod. „Myslím, že neděle podtrhla náš víkend plný problému,“ uvedl po závodě zklamaný
Enge. „Již v pátek se z vozu začaly ozývat divné zvuky. Nejdříve bylo dunění slabé, pak se začalo zesilovat. V pátek celé auto mechanici prohlédli, ale na nic nepřišli. Po kvalifikaci bylo dunění tak silné, že jsme se rozhodli vyměnit motor, protože nefungoval dvanáctý válec. V kvalifikačním závodě však po dvou kolech odešel jedenáctý válec. Bylo jasné, že se nejedená o mechanickou závadu, ale o elektronickou. Do warm-upu jsme vyměnili mapu motoru, ale v neděli ráno nešel šestý válec. Do hlavního závodu jsme vyměnili elektronický svazek a motor opět nešel. Zatím nevíme co se přesně děje, ale máme týden na to, abychom to zjistili,“ popsal technické problémy svého vozu český závodník.

Dalším podnikem FIA GT1 World Championship je závod na okruhu Goldenport Park již 9 a 10. září v hlavním čínském městě Pekingu. Na Tomáše Engeho čeká v pondělí přesun do Pekingu, v úterý navštíví Zakázané město a ve středu Čínskou zeď. Od čtvrtka se budou všichni jezdci plně koncentrovat na předposlední podnik šampionátu.


bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval Fotografie k článku Enge v Číně nebodoval
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?