Enge na stupních vítězů v Pekingu

vloženo

Tomáš Enge s Alexem Müllerem nasbírali v devátém podniku FIA GT1 World Championship v Pekingu šestadvacet bodů za druhé místo v hlavním závodě a vítězství v kvalifikační jízdě. Spravili si tak chuť z nezdařeného závodu v čínském Ordosu, kde je inulý víkend provázely technické problémy.

Enge na stupních vítězů v Pekingu Enge na stupních vítězů v Pekingu

Tomáš Enge se na krátký okruh v Pekingu příliš netěšil. Trať v Goldenport Parku v čínském hlavním městě měří pouhých 2,4 kilometrů. „Když jsem viděl plánek okruhu, pomyslel jsem si, že to nebude vůbec dobrý víkend. Technická a pomalá trať našim vozům nikdy neseděla,“ uvedl týden před závodem Enge.


Hned po kvalifikaci, ve které posádka ve složení Tomáš Enge - Alex Müller obsadila třetí pozici, svůj názor liberecký závodník změnil: „Když jsme dorazili do místa dění, okruh se mi zalíbil a napadlo mě, že by to nemuselo být až tak špatné, jak jsme si původně mysleli. A to potvrdila kvalifikace, ve které jsme obsadili vynikající třetí místo a naši týmoví kolegové byli druzí.

V sobotu se v čínském Pekingu na okruh Goldenport Park spustil silný déšť. V ranním warm-upu hledali jezdci a inženýři ideální nastavení podvozku, když se volné páteční tréninky a kvalifikace odehrály na suchém povrchu. Posádka na voze Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v ní obsadila slibné druhé místo.

Pole position
Kvalifikační závod dopadl pro česko-německé duo nadmíru výtečně. Dařilo se jak Engemu, tak Müllerovi - svůj Aston Martin v barvách společnosti Gulf dovezli na prvním místě a získali osm bodů. Do hlavního závodu odstartoval Tomáš Enge z pole position a první místo si držel až do povinných zastávek v boxech. „V hlavním závodě jsem se moc nesvezl, protože jsem kroužil přes dvacet minut za safety carem. Odjel jsem asi tři ostrá kola a zajel jsem k povinné zastávce, která se nám opět nepodařila. Alex se propadl na třetí místo a díky výpadku vedoucího Astonu týmu Hexis jsme si dojeli pro druhé místo. Měli jsme ale na to, abychom zvítězili i v hlavním závodě,“ uvedl Enge po devátém z deseti podniků šampionátu FIA GT 1. Seriál zakončí 5.- 6.listopadu v argentinském San Luis.

Průběžné pořadí po 9. závodech:
1. Lucas Luhr/Michael Krumm 131 b.,
2. Darren Turner/Stefan Mücke 120 b.,
3. Markus Winkelhock/Marc Basseng 101 b.,
4. Christina Hohenadel/Andrea Piccini 101 b.,
5. Tomáš Enge/Alex Müller 100 b,
6. Maxime Martin 98 b.,
7. Clivio Piccione/Step Dusseldorp 80,
8. Dominik Schwager/Nicky Pastorelli 76 b., …
28. Jonathan Hirschi 1 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou