Enge na stupních vítězů v Pekingu

vloženo

Tomáš Enge s Alexem Müllerem nasbírali v devátém podniku FIA GT1 World Championship v Pekingu šestadvacet bodů za druhé místo v hlavním závodě a vítězství v kvalifikační jízdě. Spravili si tak chuť z nezdařeného závodu v čínském Ordosu, kde je inulý víkend provázely technické problémy.

Enge na stupních vítězů v Pekingu Tomáš Enge se na krátký okruh v Pekingu příliš netěšil. Trať v Goldenport Parku v čínském hlavním městě měří pouhých 2,4 kilometrů. „Když jsem viděl plánek okruhu, pomyslel jsem si, že to nebude vůbec dobrý víkend. Technická a pomalá trať našim vozům nikdy neseděla,“ uvedl týden před závodem Enge.

Hned po kvalifikaci, ve které posádka ve složení Tomáš Enge - Alex Müller obsadila třetí pozici, svůj názor liberecký závodník změnil: „Když jsme dorazili do místa dění, okruh se mi zalíbil a napadlo mě, že by to nemuselo být až tak špatné, jak jsme si původně mysleli. A to potvrdila kvalifikace, ve které jsme obsadili vynikající třetí místo a naši týmoví kolegové byli druzí.

V sobotu se v čínském Pekingu na okruh Goldenport Park spustil silný déšť. V ranním warm-upu hledali jezdci a inženýři ideální nastavení podvozku, když se volné páteční tréninky a kvalifikace odehrály na suchém povrchu. Posádka na voze Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v ní obsadila slibné druhé místo.

Pole position
Kvalifikační závod dopadl pro česko-německé duo nadmíru výtečně. Dařilo se jak Engemu, tak Müllerovi - svůj Aston Martin v barvách společnosti Gulf dovezli na prvním místě a získali osm bodů. Do hlavního závodu odstartoval Tomáš Enge z pole position a první místo si držel až do povinných zastávek v boxech. „V hlavním závodě jsem se moc nesvezl, protože jsem kroužil přes dvacet minut za safety carem. Odjel jsem asi tři ostrá kola a zajel jsem k povinné zastávce, která se nám opět nepodařila. Alex se propadl na třetí místo a díky výpadku vedoucího Astonu týmu Hexis jsme si dojeli pro druhé místo. Měli jsme ale na to, abychom zvítězili i v hlavním závodě,“ uvedl Enge po devátém z deseti podniků šampionátu FIA GT 1. Seriál zakončí 5.- 6.listopadu v argentinském San Luis.

Průběžné pořadí po 9. závodech:
1. Lucas Luhr/Michael Krumm 131 b.,
2. Darren Turner/Stefan Mücke 120 b.,
3. Markus Winkelhock/Marc Basseng 101 b.,
4. Christina Hohenadel/Andrea Piccini 101 b.,
5. Tomáš Enge/Alex Müller 100 b,
6. Maxime Martin 98 b.,
7. Clivio Piccione/Step Dusseldorp 80,
8. Dominik Schwager/Nicky Pastorelli 76 b., …
28. Jonathan Hirschi 1 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion