Elektrický Peugeot dorazil do Prahy

vloženo

Téměř tři tisíce kilometrů urazil Peugeot iOn při propagační jízdě Českou republikou. Okružní trasu si posádka vozu zpestřila návštěvou okolních zemí. Demonstrovala tím skutečnost, že jízdní dosah moderního elektromobilu nekončí hranicí města. Jeden kilometr jízdy stál 55 haléřů při ceně elektřiny 4 Kč/kWh.

Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Společná akce Peugeotu a tří dalších partnerů (ČEZ, Terinvest, Elektrika.cz) se uskutečnila v první polovině srpna, nyní se iOn představil novinářům na pražském Výstavišti. Posádka v čele s Miroslavem Minaříkem z webového portálu Elektrika.cz zvládla trasu 2753,8 km dlouhou průměrnou rychlostí 55,8 km/h. Během dvoutýdenní akce nazvané Electric Emotion Tour navštívil Peugeot iOn 14 českých měst, za volant postupně usedlo 140 řidičů. Vesměs prý překvapených schopnostmi elektrického vozítka délky 3,474 m bezpečně zvládat nástrahy silničního provozu ve městech i mimo něj. Vozidlo stoprocentně poháněné elektřinou zvládlo nejdelší trasu na jedno nabití baterií mezi Karlovými Vary a Teplicemi s výjezdem na Cínovec v délce 136,2 km. Kopcovitý terén totiž elektromobilům svědčí na rozdíl od rychlé jízdy po dálnici, kde „šťáva“ z baterií rychle „odtéká“. Peugeot iOn umí při jízdě z kopce část energie vydané při jízdě vzhůru nabrat zpět.

Cena odrazuje
Masového rozšíření elektromobilů se však u nás nejspíš hned tak nedočkáme. Infrastruktura není pro tento typ vozidla dostatečně připravena ani v sousedním Německu, kde již jezdí 1500 elektromobilů. Kancléřka Merkelová by jich v roce 2020 na německých silnicích ráda viděla nejméně milion. Tedy stejný počet jako americký prezident Barack Obama na silnicích USA již v roce 2015. Problémy spojené s masovým rozšířením tohoto typu pohonu u nás jdou odhadem do desítek. Počínaje legislativou a konče nepřipraveností rozvodné sítě na náhlý nápor „tankování“ většího počtu elektromobilů v jedné lokalitě najednou. Pro soukromého zájemce o toto vozidlo u nás je na první pohled nejvíce odrazující skutečností cena. Čtyřmístné vozítko s maximální rychlostí 130 km/h a objemem zavazadlového prostoru 168 l stojí více než sedm stovek tisíc korun bez daně. Peugeot v České republice ze zjevných důvodů neplánuje masové prodeje, vůz iOn se zatím uplatňuje dvaceti kusy ve flotile vozidel ČEZu.

Manfred Strnad (text a foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy Fotografie k článku Elektrický Peugeot dorazil do Prahy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi