Elektrický Land Rover Defender je realitou

vloženo

Značka Land Rover si přichystala pro ženevský autosalon překvapivou novinku ‒ sedm elektrických vozů Land Rover Defender. Tato ikona dostala místo dieselového motoru s převodovkou elektromotor (70 kW) o točivém momentu 330 Nm s 300 V lithium-ionovou baterií, jejíž kapacita 27 kWh umožňuje vozu dojezd více než 80 km.

Elektrický Land Rover Defender je realitou Elektrický Land Rover Defender je realitou

Elektrické vozy Defender si uchovávají legendární soustavu pohonu všech čtyř kol a uzávěrku diferenciálu. Jelikož elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu, řazení není nutné a jednostupňová převodovka s převodovým poměrem 2,7:1 je zkombinována se stávajícím systémem pohonu všech kol Defenderu. Vůz také disponuje modifikovanou verzí systému Terrain Response.


Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může baterie vydržet až osm hodin. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou deset hodin. Baterie váží 410 kg a je připevněná v přední části Defenderu na místě dieselového motoru. Pohotovostní hmotnost vozidla je o 100 kg vyšší než u základního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2.055 kg a 2.162 kg v závislosti na typu karosérie (pick-up, hard-top, station wagon)

Všechny hlavní komponenty elektrické hnací soustavy, včetně baterie, invertoru a motoru, chladí vzduch nikoli kapalina, což vede k velké úspoře hmotnosti. Regenerativní brzdění bylo optimalizováno natolik, že při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny. Baterii lze díky technologiím nabít vysokou rychlostí, která dosahuje až dvojnásobku kapacity baterie 54 kW, a to aniž by se snížila její životnost. Veškerou obnovenou energii lze uchovat. Tímto způsobem se dá vytěžit v závislosti na podmínkách až 80% kinetické energie vozu.

Vozy vyvinul speciální inženýrský tým Land Roveru v návaznosti na úspěšné testy elektrického vozu Leopard 1, který vychází z Defenderu. V rámci testů tento model například vytáhl dvanáctitunovou jízdní soupravu do kopce s 13% stoupáním a přebrodil příkop hluboký 80 cm.

Tento projekt funguje jako pojízdná laboratoř Land Roveru, jejímž cíl je prověřit elektrické vozy, a to i v těch nejnáročnějších podmínkách. Díky tomu máme příležitost vyvinout a otestovat některé z technologií, které budou možná jednoho dne uplatněny v budoucích modelech Land Roveru,“ prohlásil Antony Harper, Jaguar Land Rover Head of Research.

Přestože se zatím nepočítá se sériovou výrobou modelu Electric Defender, stávajících sedm elektrických vozů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.

Grayling Czech Republic, Jaguar Land Rover Austria

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrický Land Rover Defender je realitou Fotografie k článku Elektrický Land Rover Defender je realitou Fotografie k článku Elektrický Land Rover Defender je realitou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte