Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

vloženo

Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů ŠKODA se pohybuje po historické půdě. Správa Pražského hradu využívá vůz Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia Combi přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.

Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.

„Těší nás, že nám Pražský hrad poskytl tuto vynikající příležitost k praktickému testu Octavie Green E Line,“ říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA. „Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy. Provoz v tomto reálném městském prostředí nám proto poskytne cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu,“ dodává Pečenka.

V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.

Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR. Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má