Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

vloženo

Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů ŠKODA se pohybuje po historické půdě. Správa Pražského hradu využívá vůz Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia Combi přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.

Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.


„Těší nás, že nám Pražský hrad poskytl tuto vynikající příležitost k praktickému testu Octavie Green E Line,“ říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA. „Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy. Provoz v tomto reálném městském prostředí nám proto poskytne cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu,“ dodává Pečenka.

V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.

Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR. Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up