Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

vloženo

Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů ŠKODA se pohybuje po historické půdě. Správa Pražského hradu využívá vůz Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia Combi přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.

Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.


„Těší nás, že nám Pražský hrad poskytl tuto vynikající příležitost k praktickému testu Octavie Green E Line,“ říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA. „Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy. Provoz v tomto reálném městském prostředí nám proto poskytne cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu,“ dodává Pečenka.

V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.

Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR. Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě Fotografie k článku Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit