Elantra Hybrid LPI

vloženo

Společnost Hyundai Motor Co. uvedla v červenci na korejský trh svůj první vůz s hybridním pohonem. Mezinárodního novinářského představení modelu Elantra Hybrid LPI (na korejském trhu s názvem Avante Hybrid LPI) se zúčastnili prezident společnosti Yang Woong-Chul, šéf divize společného výzkumu a vývoje skupiny Hyundai-Kia a zástupci zahraničního tisku.

Elantra Hybrid LPI "S vozem Elantra Hybrid LPI vycházíme vstříc požadavkům zákazníků na hospodárný provoz s minimem škodlivých emisí. Tímto modelem našim zákazníkům i akcionářům jasně dokazujeme, že‚ rychlostí vlastní značce Hyundai kráčíme k vytčenému cíli – převzít vedoucí pozici v našem průmyslovém oboru v oblasti ochrany životního prostředí. Hyundai se tak stane symbolem technických inovací," prohlásil prezident Yang ve svém projevu na slavnostním představení nového hybridního modelu, které se konalo v arboretu nedaleko Soulu.

Elantra Hybrid LPI průměrně spotřebuje jen 5,6 l paliva na 100 km, při hodnotě emisí CO2 pouhých 99 g/km. Čistotou exhalací se tento model řadí do kategorie vozidel s extrémně nízkými emisemi SULEV (Super Low Emissions Vehicle).

Kapalný propan-butan (LPG - Liquid Petroleum Gas) je v Jižní Koreji přibližně o polovinu levnější než benzin, a proto je toto palivo velmi oblíbené u provozovatelů dopravních prostředků. Konvenční sedan Elantra s motorem 1,6 litru a samočinnou převodovkou dosahuje průměrné spotřeby 6,7 l/100 km. Za stejnou částku, kterou stojí litr benzinu (1654 wonů, čili 23,80 Kč ), lze na LPG s vozem Avante Hybrid LPI (Elantra Hybrid LPI) ujet 39 km oproti 15 km s vozem na benzin.

Časem se úspory načítají. Za předpokladu ujetí 20 000 km za rok ušetří majitel modelu Elantra Hybrid LP na palivu přibližně 1,35 milionu wonů (tedy asi 19 440 Kč) v porovnání s konvenčním modelem Elantra. To znamená nejrychlejší návratnost investice do hybridního vozidla na současném trhu.

Hospodárnost modelu Elantra Hybrid LPI dále zvyšuje funkce „Stop&Go“, která automaticky vypíná motor běžící na volnoběh. K vypínání motoru dochází pouze za předpokladu, že řidič zabrzdí vůz z jízdy rychlostí alespoň 9 km/h na dobu přesahující dvě sekundy. Ovšem za určitých předem definovaných okolností, např. pokud stav dobití akumulátoru klesne pod 30 procent nebo při sešlápnutí pedálu plynu, k aktivaci funkce „Stop&Go“ nedojde a motor pokračuje v normální činnosti.

Pohon novinky obstarává motor 1.6 LPI Gamma s maximálním výkonem 84 kW/114 k v kombinaci s elektromotorem o výkonu 15 kW a plynulou samočinnou převodovkou CVT. Hybridní soustava modelu Elantra Hybrid LPI dosahuje celkového výkonu 98 kW/134 k. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11,7 s.

Na přístrojové desce v provedení SuperVision se zobrazuje symbol stromu „Eco Guide“, s jehož pomocí může řidič snadno zvýšit hospodárnost své jízdy. Symbol stromu svítí při hospodárném stylu jízdy a zhasne při náhlé prudké akceleraci nebo brzdění. Pokud řidič dodržuje pravidla ekologické jízdy, vyraší na stromu malé zelené lístky.

Plynulá převodovka CVT modelu Elantra Hybrid LPI je vybavena režimem „E (Eco-Drive)“, který si řidič může zvolit v případě, že požaduje maximální úsporu paliva. Tento režim vylučuje velké výkyvy v točivém momentu a zvyšuje intenzitu využívání elektromotoru při akceleraci a rekuperace kinetické energie při brzdění.

Hyundai Elantra Hybrid LPI se dodává ve třech stupních výbavy za ceny od 20,5 milionu wonů (295 200 Kč) u základního modelu HDe-I až do 23,2 milionu wonů (334 080 Kč) u modelu HDE-III (ceny zahrnují osvobození od spotřební daně).

Hyundai investoval 250,8 miliardy korejských wonů (3,612 miliardy Kč) do vývoje modelu Elantra Hybrid LPI , který trval 43 měsíců.

Cílem společnosti Hyundai je prodat letos 7500 hybridních vozů na korejském trhu a v roce 2010 zvýšit odbyt na 15 000 kusů. S vývozem modelu Elantra Hybrid LPI se zatím nepočítá, nicméně v současnosti probíhají studie zaměřené na zájem zákazníků a prodejnost na zahraničních trzích s rozsáhlou infrastrukturou čerpacích stanic LPG.

Kromě pětileté záruky na pohonné ústrojí s omezením na 100 000 km nabízí Hyundai záruku v rozsahu šest let/120 000 km na akumulátory Li-Pol, měnič elektrického proudu a další klíčové elektronické a elektrické komponenty.

* Poznámka: veškeré přepočty cen mají jen informační charakter a jsou provedeny na základě kurzu devizového trhu ČNB k 23.7.2009 ve výši 100 KRW = 1,44 Kč.

Zdroj: hyundai.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Elantra Hybrid LPI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem