Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

vloženo

Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že zavedením ekologického poplatku na vozidla splňující emisní normu Euro 3 se výrazně zlepší kvalita ovzduší a sníží se průměrné stáří vozového parku v ČR. Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA) naopak tvrdí, že toto opatření k žádnému zlepšení ovzduší nepovede a nepovede ani k omlazení vozového parku v České republice.

Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

"Z našeho pohledu jde spíše o způsob jak z prodejců ojetých vozidel a následně pak občanů získat další poplatky", říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje: "Je přeci naprosto zcestné domnívat se, že si občan raději koupí nové vozidlo, místo toho aby zaplatil poplatek 3.000,-Kč." Přikryl zároveň připomíná rok 2009, kdy byl v ČR zaveden emisní poplatek na vozy s emisní normou nižší než EURO 3. V té době bylo průměrné stáří osobních vozidel 13,65 roku. Další roky se průměrné stáří nesnižovalo. Naopak se pozvolně zvyšovalo, až na průměrné stáří 14,88 roku na konci dubna letošního roku. Ke kýženému omlazení českého vozového parku tedy nedošlo, naopak se zvýšilo o více než jeden rok. "Jedná se aktuálně o doposud nejvyšší průměrné stáří vozového parku v ČR, kdy se dostáváme zpět do roku 1995. Tehdy bylo stáří vozového parku 14,10 roku", vysvětluje Přikryl.


Podle Přikryla se nabízejí mnohem efektivnější řešení. Například v přijímání opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel. "Vláda by například měla snížit silniční daň na mladá vozidla, zvýhodnit povinné ručení u vozidel mladších ročníků, nebo podpořit likvidaci starých aut (šrotovné). " uzavírá Přikryl, který zároveň předpokládá, že z důvodu větší finanční zátěže pro motoristy, poklesne počet převodů. "Noví majitelé starších vozů prostě nebudou chtít poplatek platit a vůz nepřevedou."

APPAA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina