Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

vloženo

Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že zavedením ekologického poplatku na vozidla splňující emisní normu Euro 3 se výrazně zlepší kvalita ovzduší a sníží se průměrné stáří vozového parku v ČR. Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA) naopak tvrdí, že toto opatření k žádnému zlepšení ovzduší nepovede a nepovede ani k omlazení vozového parku v České republice.

Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

"Z našeho pohledu jde spíše o způsob jak z prodejců ojetých vozidel a následně pak občanů získat další poplatky", říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje: "Je přeci naprosto zcestné domnívat se, že si občan raději koupí nové vozidlo, místo toho aby zaplatil poplatek 3.000,-Kč." Přikryl zároveň připomíná rok 2009, kdy byl v ČR zaveden emisní poplatek na vozy s emisní normou nižší než EURO 3. V té době bylo průměrné stáří osobních vozidel 13,65 roku. Další roky se průměrné stáří nesnižovalo. Naopak se pozvolně zvyšovalo, až na průměrné stáří 14,88 roku na konci dubna letošního roku. Ke kýženému omlazení českého vozového parku tedy nedošlo, naopak se zvýšilo o více než jeden rok. "Jedná se aktuálně o doposud nejvyšší průměrné stáří vozového parku v ČR, kdy se dostáváme zpět do roku 1995. Tehdy bylo stáří vozového parku 14,10 roku", vysvětluje Přikryl.


Podle Přikryla se nabízejí mnohem efektivnější řešení. Například v přijímání opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel. "Vláda by například měla snížit silniční daň na mladá vozidla, zvýhodnit povinné ručení u vozidel mladších ročníků, nebo podpořit likvidaci starých aut (šrotovné). " uzavírá Přikryl, který zároveň předpokládá, že z důvodu větší finanční zátěže pro motoristy, poklesne počet převodů. "Noví majitelé starších vozů prostě nebudou chtít poplatek platit a vůz nepřevedou."

APPAA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu