Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

vloženo

Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že zavedením ekologického poplatku na vozidla splňující emisní normu Euro 3 se výrazně zlepší kvalita ovzduší a sníží se průměrné stáří vozového parku v ČR. Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA) naopak tvrdí, že toto opatření k žádnému zlepšení ovzduší nepovede a nepovede ani k omlazení vozového parku v České republice.

Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší "Z našeho pohledu jde spíše o způsob jak z prodejců ojetých vozidel a následně pak občanů získat další poplatky", říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje: "Je přeci naprosto zcestné domnívat se, že si občan raději koupí nové vozidlo, místo toho aby zaplatil poplatek 3.000,-Kč." Přikryl zároveň připomíná rok 2009, kdy byl v ČR zaveden emisní poplatek na vozy s emisní normou nižší než EURO 3. V té době bylo průměrné stáří osobních vozidel 13,65 roku. Další roky se průměrné stáří nesnižovalo. Naopak se pozvolně zvyšovalo, až na průměrné stáří 14,88 roku na konci dubna letošního roku. Ke kýženému omlazení českého vozového parku tedy nedošlo, naopak se zvýšilo o více než jeden rok. "Jedná se aktuálně o doposud nejvyšší průměrné stáří vozového parku v ČR, kdy se dostáváme zpět do roku 1995. Tehdy bylo stáří vozového parku 14,10 roku", vysvětluje Přikryl.

Podle Přikryla se nabízejí mnohem efektivnější řešení. Například v přijímání opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel. "Vláda by například měla snížit silniční daň na mladá vozidla, zvýhodnit povinné ručení u vozidel mladších ročníků, nebo podpořit likvidaci starých aut (šrotovné). " uzavírá Přikryl, který zároveň předpokládá, že z důvodu větší finanční zátěže pro motoristy, poklesne počet převodů. "Noví majitelé starších vozů prostě nebudou chtít poplatek platit a vůz nepřevedou."

APPAA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!