Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

vloženo

Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že zavedením ekologického poplatku na vozidla splňující emisní normu Euro 3 se výrazně zlepší kvalita ovzduší a sníží se průměrné stáří vozového parku v ČR. Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA) naopak tvrdí, že toto opatření k žádnému zlepšení ovzduší nepovede a nepovede ani k omlazení vozového parku v České republice.

Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší Ekologické poplatky stáří vozového parku nevyřeší

"Z našeho pohledu jde spíše o způsob jak z prodejců ojetých vozidel a následně pak občanů získat další poplatky", říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje: "Je přeci naprosto zcestné domnívat se, že si občan raději koupí nové vozidlo, místo toho aby zaplatil poplatek 3.000,-Kč." Přikryl zároveň připomíná rok 2009, kdy byl v ČR zaveden emisní poplatek na vozy s emisní normou nižší než EURO 3. V té době bylo průměrné stáří osobních vozidel 13,65 roku. Další roky se průměrné stáří nesnižovalo. Naopak se pozvolně zvyšovalo, až na průměrné stáří 14,88 roku na konci dubna letošního roku. Ke kýženému omlazení českého vozového parku tedy nedošlo, naopak se zvýšilo o více než jeden rok. "Jedná se aktuálně o doposud nejvyšší průměrné stáří vozového parku v ČR, kdy se dostáváme zpět do roku 1995. Tehdy bylo stáří vozového parku 14,10 roku", vysvětluje Přikryl.


Podle Přikryla se nabízejí mnohem efektivnější řešení. Například v přijímání opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel. "Vláda by například měla snížit silniční daň na mladá vozidla, zvýhodnit povinné ručení u vozidel mladších ročníků, nebo podpořit likvidaci starých aut (šrotovné). " uzavírá Přikryl, který zároveň předpokládá, že z důvodu větší finanční zátěže pro motoristy, poklesne počet převodů. "Noví majitelé starších vozů prostě nebudou chtít poplatek platit a vůz nepřevedou."

APPAA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů