Dvě srdce - elektromotor a spalovací motor

vloženo

Větší dynamika, menší spotřeba a emise: u nového konceptu vozu BMW X3 EfficientDynamics se elektrický pohon a spalovací motor starají o optimální řízení. Inženýr Johann Maidl z BMW vysvětluje, jak to celé funguje:

Základem je působení hybridních pohonů v BMW Conceptu X3 EfficientDynamics. Díky jedinečnému spojení elektromotoru a spalovacího motoru posunuje tento jedineční vůz vývoj značně kupředu jako dosud žádné jiné vozidlo této třídy. BMW technici tak stvořili v této studii hybridní vozidlo, které vlastní všechny dynamické ctnosti vozů BMW a zároveň redukuje spotřebu a snižuje emise a škodlivé látky. Nepochybně je tím BMW Concept X3 dalším stavebním kamenem ve výzkumů vědců z BMW zabývajících se motory k dosažení co největší a nejefektivnější dynamiky. Již mnoho let pracují inženýři z BMW na neustálém vylepšování motorů, pídí se po větší dynamice a po menší spotřebě a po vypouštění méně škodlivých látek do ovzduší.


Na konci tohoto vývoje bude dozajista stát dokonalý motor na vodíkový pohon bez všech škodlivin - CleanEnergy BMW Group, jak zní název tohoto projektu. Bez zmíněných emisí, ale přesto s jízdní dynamikou spalovacího motoru, tak typickou pro motory BMW. A nový koncept BMW Concept X3 EfficientDynamics přes svůj dynamický charakter splňuje všechny předpoklady moderního hybridního vozu: elektromotor, doplňkový zásobník energie, spojka a elektronické řízení. Nový koncept byl představen na Mezinárodním automobilovém veletrhu 2005 ve Frankfurtu. Skvělou zprávou je úspěch inženýrů, kteří dovedli všechny tyto základní části integrovat do systému tím nejinteligentnějším způsobem, který si nevyžádal žádné místo navíc.


Zdroj: bmw.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol