Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst

vloženo

Série odborných konferencí s názvem „Dopravní snídaně s BESIPem“ v loňském roce identifikovala 73 rizikových míst na českých silnicích ve čtrnácti krajích České republiky. V posledních pěti letech se na těchto úsecích stalo bezmála dva tisíce dopravních nehod (1 993), u kterých Centrum dopravního výzkumu vyčíslilo následky pro stát na částku 3,5 miliardy Kč.

Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst Za největší úspěch považuji fakt, že jen během loňského roku se nám společně s úřady a dopravními experty podařilo napravit devět rizikových míst, na kterých se v minulých pěti letech stalo více než 150 dopravních nehod s následky pro stát ve výši 381,51 milionu korun,“ říká Jan Winkler, jednatel společnosti RSE Projekt, která se na Dopravních snídaních podílela návrhem bezpečnostních opatření pro všechna riziková místa.

Na opravených 9 místech došlo v posledních pěti letech souhrnně k 155 nehodám, jejichž následky na zdraví a životech účastníků dopravního provozu přinesly nepříznivou statistiku: 13 usmrcených osob, 20 těžce a 79 lehce zraněných osob.

Smutné prvenství drží úsek silnice I. třídy I/35 v Královéhradeckém kraji na 112,5–114,5 kilometru, kde za posledních pět let došlo k 115 nehodám s ekonomickou ztrátou ve výši bezmála 150 milionů Kč. Mezi navrhovaná opatření patří úprava vodorovného značení a instalace výrazného svislého značení, včetně instalace odražečů proti zvěři a posouzení rozhledů při předjíždění. Ovšem nejlepším řešením je realizace úseku R35 pro odvedení tranzitní dopravy.

Ve spolupráci s Motocyklovou asociací ČR a ArcelorMittal Ostrava, generálním partnerem Dopravních snídaní, bylo dále navrženo 33 míst vhodných k osazení speciálním svodidlem se spodní pásnicí pro ochranu motorkářů. V současné chvíli jsou zatím instalovány dva úseky v motorkářsky atraktivních lokalitách – v Šebrově (142 metrů) a Ústí nad Orlicí (1 600 metrů). Jen ve Středočeském kraji se přitom za posledních pět let událo 131 nehod motorkářů s 18 úmrtími, více než sto zraněnými a ekonomickou ztrátou ve výši 570 milionů Kč.

Speciální motorkářské svodidlo, které pomůže zmírnit či dokonce eliminovat následky nehod motocyklistů, se nyní postupně dostává na české silnice. Jsme rádi za každý nový úsek, který pomůže ochránit motorkáře na našich silnicích. Proto jsme se stali generálním partnerem akce, která má za cíl snížit počet dopravních nehod a zároveň přináší viditelné výsledky,“ říká Richard Toman, vedoucí oddělení důlních výztuží a svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Dobrou zprávou pro všechny řidiče je, že organizátoři akce se rozhodli pokračovat v Dopravních snídaních i v roce 2015. Opět budou navrhovat opatření na riziková místa a zaměří se také na vzdělávání řidičů v oblasti bezpečnosti silničního provozu a problematiky lidského faktoru v době, kdy stále více funkcí po řidičích přebírají inteligentní počítačové systémy.

AMI Communications

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst Fotografie k článku Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst Fotografie k článku Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst Fotografie k článku Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst Fotografie k článku Dva tisíce nehod má na svědomí pouhých 73 rizikových míst
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing