Dva nové modely GNV od Citroënu na českém trhu

vloženo

Po úspěšném uvedení Berlinga GNV v užitkové verzi na podzim roku 2005 se nyní společnost Citroën Česká republika, s. r. o. ,rozhodla uvést na český trh i jeho osobní verzi Berlingo 1.4i GNV a Citroën C3 1,4i GNV. Nové vozy zcela odpovídají aktuální filozofii značky, která alternativním palivům v poslední době věnuje mimořádnou pozornost.

Ilustrační foto k článku Dva nové modely GNV od Citroënu na českém trhu Berlingo 1,4i GNV
Osobní verze plynového Berlinga není z pohledu výbavy standardním vozem, který by kopíroval současnou modelovou řadu Berlingo. Oproti současné verzi SX s klasickými motory má osobní plynové Berlingo GNV ve standardní výbavě navíc ABS, odkládací zásuvku pod sedadlem spolujezdce, boční airbagy a boční posuvné dveře na levé straně. Prodejní cena Berlinga GNV v osobní verzi činí 553 200 Kč, vč. DPH. Na tento model je nyní zároveň poskytována akční sleva 130 000 Kč. Přestavba osobní verze GNV na užitkovou N1 není možná. Kulatá plynová nádrž o užitečném objemu 80 l se nachází za zadními sedadly a je ukryta za plechovým krytem. Výška plynové nádrže je 420 mm a hloubka činí 375 mm. Rezervní kolo je umístěno na obvyklém místě.
Citroën C3 1,4i GNV

Značka Citroen věří i v potenciál nového Citroënu C3 na zemní plyn, který také pracuje ve dvoupalivovém modu (benzin – zemní plyn) a přijde v nejbližších dnech i na český trh. Plynová nádrž o užitečném objemu 56 l se nachází v zavazadlovém prostoru na místě rezervního kola a vlastní zavazadlový prostor nijak neomezuje. Benzinová nádrž zůstává ve standardním objemu 47 l. Dojezdová vzdálenost tohoto vozu ve smíšeném provozu se tak zvyšuje až na 900 km. Současně při provozu na zemní plyn se výrazně snižují emise CO2, a to na hodnotu 119 g/km. Prodejní cena nového Citroënu C3 GNV bude stanovena v nejbližší době.
 Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.
Nejmodernější systém, nikoli jen úprava

Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.
 Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo i Citroen C3 má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 48 kW, popř. 54KW u C3) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, GNV, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, respektive 56 l u C3, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 200 km, C3 až 170 km, – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1 000 km (900 km pro C3). Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu (6,5 l/100 km pro C3) a 8,4 m3/100 km plynu (6,6 m3/100 km pro C3). O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up