Dva nové modely GNV od Citroënu na českém trhu

vloženo

Po úspěšném uvedení Berlinga GNV v užitkové verzi na podzim roku 2005 se nyní společnost Citroën Česká republika, s. r. o. ,rozhodla uvést na český trh i jeho osobní verzi Berlingo 1.4i GNV a Citroën C3 1,4i GNV. Nové vozy zcela odpovídají aktuální filozofii značky, která alternativním palivům v poslední době věnuje mimořádnou pozornost.

Ilustrační foto k článku Dva nové modely GNV od Citroënu na českém trhu Berlingo 1,4i GNV
Osobní verze plynového Berlinga není z pohledu výbavy standardním vozem, který by kopíroval současnou modelovou řadu Berlingo. Oproti současné verzi SX s klasickými motory má osobní plynové Berlingo GNV ve standardní výbavě navíc ABS, odkládací zásuvku pod sedadlem spolujezdce, boční airbagy a boční posuvné dveře na levé straně. Prodejní cena Berlinga GNV v osobní verzi činí 553 200 Kč, vč. DPH. Na tento model je nyní zároveň poskytována akční sleva 130 000 Kč. Přestavba osobní verze GNV na užitkovou N1 není možná. Kulatá plynová nádrž o užitečném objemu 80 l se nachází za zadními sedadly a je ukryta za plechovým krytem. Výška plynové nádrže je 420 mm a hloubka činí 375 mm. Rezervní kolo je umístěno na obvyklém místě.
Citroën C3 1,4i GNV

Značka Citroen věří i v potenciál nového Citroënu C3 na zemní plyn, který také pracuje ve dvoupalivovém modu (benzin – zemní plyn) a přijde v nejbližších dnech i na český trh. Plynová nádrž o užitečném objemu 56 l se nachází v zavazadlovém prostoru na místě rezervního kola a vlastní zavazadlový prostor nijak neomezuje. Benzinová nádrž zůstává ve standardním objemu 47 l. Dojezdová vzdálenost tohoto vozu ve smíšeném provozu se tak zvyšuje až na 900 km. Současně při provozu na zemní plyn se výrazně snižují emise CO2, a to na hodnotu 119 g/km. Prodejní cena nového Citroënu C3 GNV bude stanovena v nejbližší době.
 Ekologické i ekonomické „body“
Snaha EU o diverzifikace primárních energetických zdrojů a snížení energetické závislosti na ropě pro její omezenou dostupnost se promítá do rychlého vývoje alternativních zdrojů - od bionafty, elektrických článků, vodíku a hybridů až po využití zemního plynu. Jaké jsou „kladné body“ zemního plynu pod kapotou? Samozřejmě ekonomické. Předpoklad je, že provoz této verze by uživatele měl vyjít na částku kolem 1 Kč na km (při průměrné ceně 1m3 zemního plynu za 13 –14 Kč ve veřejných rychloplnících stanicích) A pak v neposlední řadě ekologické. Vždyť motory využívající zemního plynu kromě nižší hlučnosti motoru vykazují také podstatně snížené emise škodlivin. Síra, olovo, saze, aromatické a alifatické uhlovodíky jsou doslova na nule, hodnoty CO2 vykazují o 25 % lepší výsledky proti klasickému palivu, hodnoty NOx a CO dokonce o 30 %. I když nevýhody se vývojem podařilo značně eliminovat, určitá omezení stále existují. Jsou to omezená dojezdová vzdálenost a zvýšená pohotovostní hmotnost a tím i nižší užitečná hmotnost.
Nejmodernější systém, nikoli jen úprava

Přes půldruhého milionu vozů s pohonem na zemní plyn ve světě však napovídá, že klady v každém případě převažují. Vedle nově uváděného modelu Berlingo bude zakrátko zájemcům k dispozici rovněž model Citroën C3 na zemní plyn. Ať už „Cé trojka“, či Berlingo osobní i užitková verze, vycházejí všechna tři provedení z jednotné báze použitého systému stlačeného zemního plynu, nejmodernějšího, který Citroën ve výrobě má. Tento systém je plně integrován do palivového ústrojí vozu, nejedná se tudíž ani v nejmenším o nějakou „dodělávku, předělávku či úpravu“. Proto je i Citroën komplexním garantem celého vozidla a vůz je v provedení « zemní plyn » dodáván přímo z výroby. Novinka na českém trhu splňuje všechny nejnáročnější předpisy EU (R110, EOBD, EURO 4), ať už z oblasti ekologie a ochrany životního prostředí, tak i bezpečnosti. Celý systém je velmi bezpečný i pro své několikanásobné jištění. Na nový přírůstek v modelové řadě jsou připraveni rovněž v servisní síti Citroën, která disponuje speciálně vyškolenými pracovníky.
 Vyberte si – plyn, nebo benzin?
Nové Berlingo i Citroen C3 má osvědčený benzinový motor 1.4i (8V, el. škrticí klapka, 48 kW, popř. 54KW u C3) a má specifické úpravy motoru pro použití zemního plynu (ventily, katalyzátor) se dvěma vzájemně spolupracujícími řídícími jednotkami motoru (benzin, GNV, protokol CAN). Přechod z jednoho druhu pohonu na druhý je plynulý a bezproblémový. Tlaková nádrž má objem 80l, respektive 56 l u C3, plní se maximálním tlakem 200 bar, a Berlingo se s ní může pochlubit dojezdem až 200 km, C3 až 170 km, – v kombinaci s originální palivovou nádrží tak zaručuje autonomii téměř 1 000 km (900 km pro C3). Kombinovaná spotřeba činí 7,8 l/100 km benzínu (6,5 l/100 km pro C3) a 8,4 m3/100 km plynu (6,6 m3/100 km pro C3). O aktuálním stavu plynu má řidič přehled díky měrce s kontrolkou. Plyn se tankuje otvorem, který je umístěn vlevo za dveřmi řidiče. Startování motoru je vždy na benzin, krátce po rozjezdu dochází k automatickému přepnutí na plyn – samozřejmě řidič má možnost přejít na plynový či benzinový režim tlačítkem volby paliva na přístrojové desce. Volba a právě využívaný pohon je samozřejmě signalizován na přístrojové desce.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem