Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid

vloženo

Audi na Ženevském autosalonu představuje dva nové koncepty. Ten menší, vycházející z nového malého modelu A1, šokuje použitím téměř zapomenutého Wankelova motoru, který je zde v roli generátoru dobíjejícího baterie. Ten větší- by už klidně mohl být produkční verzí velkého hybridního Audi A8

Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid A1 e-tron
A1 e-tron je dalším z řady konceptů e-tron s plně elektrickým pohonem. I zde tedy za všech okolností pohání kola pouze elektromotor a spalovací motor- v tomto případě zmíněný Wankel- slouží pouze a výhradně k dobíjení akumulátorů. Elektromotor má sice jmenovitý výkon „pouze“ 45 kW, ten však může být krátkodobě zvýšen až na 75 kW. Od nulových otáček je k dispozici 150 N.m, špičková hodnota točivého momentu je 240 N.m.
Jako ideální městký vůz je tento elektromobil velmi mrštný- zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,2 s. Maximální rychlost je i z důvodu zamezení zbytečného plýtvání energií omezena na 130 km/h.

Poháněna jsou pouze přední kola. Obrovský akumulátor, který je tvořen sadou modulů s články Li-Ion, je z důvodu ideálního rozložení hmotnosti (váží téměř 150 kg) i bezpečnosti uložen v podlaze před zadní nápravou. V přední masce je integrována zásuvka pro dobíjení ze sítě. Výrobce udává, že i při zcela vybitém akumulátoru by dobití do plné kapcity nemělo trvat déle než 3 hodiny (při dobíjecím napětí 380 V).
V případě potřeby se dojezd průběžně prodlužuje generátorem o dobíjecím výkonu 15 kW, který pohání malý jednorotorový Wankel s objemem 254 ccm. Ten pracuje pouze v otáčkách své nejvyšší účinnosti, tedy při 5000/min. Předností Wankelu je tichý kultivovaný běh a hlavně malé zástavbové rozměry. Celkový dejezd A1 e-tron činí cca 250 km (50 km čistě z baterií a dalších 200 při průběžném dobíjení generátorem). Podle návrhu normovaného cyklu pro zjišťování spotřeby paliva vozidel kategorie „Range Extender“ vychází spotřeba paliva pouze 1,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouhých 45 g/km.


Audi A8 hybrid
Studie Audi A8 hybrid je plnohodnotným- takzvaným „full hybridem“, podobně jako hybridní Lexusy. Mezi čtyřválcový zážehovým motor 2,0 TFSI (155 kW) a osmistupňovou samočinnou převodovku je vložen výkonný synchronní elektromotor. Ten dosahuje výkonu až 33 kW a k dispozici dává mohutný točivý moment 211 N.m. Kombinovaný výkon celé hybridní soustavy činí 180 kW a 480 N.m, takže Audi A8 hybrid o hmotnosti 1885 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 235 km/h.
Dalším důkazem suverenity hybridního pohonu je zrychlení z 60 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za pouhých 7,5 s. Spotřeba v kombinovaném režimu EU se přitom drží na skromné hodnotě 6,2 l/100 km odpovídající emisím CO2 ve výši 144 g/km. V městském provozu ušetří hybridní pohon oproti konvenčnímu řešení přibližně 20 % paliva.

Na jízdní dynamiku a spotřebu paliva má pozitivní vliv také lehká hliníková karoserie modelové řady A8 s prostorovým rámem ASF. Z důvodu omezení hmotnosti a eliminace zbytečných ztrát třením jsou poháněna pouze přední kola. Hybridní pohon zde umožňuje i čistě elektrickou jízdu rychlostí až 65 km/h s dojezdem přesahujícím dva kilometry. Sada akumulátorů Li-Ion je uložena v zadní části vozu, přičemž si A8 Hybrid zachovává stále dostatečný zavazadlový prostor o objemu 400 litrů. Samozřejmě že některé agregáty, které jsou v konvenčních osobních vozech poháněny motorem, musely být pro použití v Audi A8 hybrid modifikovány. Kompresor klimatizace pracuje čistě elektricky a také řízení je elektromechanické. Brzdový posilovač má adaptivně řízené elektrické vakuové čerpadlo.

-MO-/TZ Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing