Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid

vloženo

Audi na Ženevském autosalonu představuje dva nové koncepty. Ten menší, vycházející z nového malého modelu A1, šokuje použitím téměř zapomenutého Wankelova motoru, který je zde v roli generátoru dobíjejícího baterie. Ten větší- by už klidně mohl být produkční verzí velkého hybridního Audi A8

Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid

A1 e-tron
A1 e-tron je dalším z řady konceptů e-tron s plně elektrickým pohonem. I zde tedy za všech okolností pohání kola pouze elektromotor a spalovací motor- v tomto případě zmíněný Wankel- slouží pouze a výhradně k dobíjení akumulátorů. Elektromotor má sice jmenovitý výkon „pouze“ 45 kW, ten však může být krátkodobě zvýšen až na 75 kW. Od nulových otáček je k dispozici 150 N.m, špičková hodnota točivého momentu je 240 N.m.
Jako ideální městký vůz je tento elektromobil velmi mrštný- zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,2 s. Maximální rychlost je i z důvodu zamezení zbytečného plýtvání energií omezena na 130 km/h.


Poháněna jsou pouze přední kola. Obrovský akumulátor, který je tvořen sadou modulů s články Li-Ion, je z důvodu ideálního rozložení hmotnosti (váží téměř 150 kg) i bezpečnosti uložen v podlaze před zadní nápravou. V přední masce je integrována zásuvka pro dobíjení ze sítě. Výrobce udává, že i při zcela vybitém akumulátoru by dobití do plné kapcity nemělo trvat déle než 3 hodiny (při dobíjecím napětí 380 V).
V případě potřeby se dojezd průběžně prodlužuje generátorem o dobíjecím výkonu 15 kW, který pohání malý jednorotorový Wankel s objemem 254 ccm. Ten pracuje pouze v otáčkách své nejvyšší účinnosti, tedy při 5000/min. Předností Wankelu je tichý kultivovaný běh a hlavně malé zástavbové rozměry. Celkový dejezd A1 e-tron činí cca 250 km (50 km čistě z baterií a dalších 200 při průběžném dobíjení generátorem). Podle návrhu normovaného cyklu pro zjišťování spotřeby paliva vozidel kategorie „Range Extender“ vychází spotřeba paliva pouze 1,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouhých 45 g/km.


Audi A8 hybrid
Studie Audi A8 hybrid je plnohodnotným- takzvaným „full hybridem“, podobně jako hybridní Lexusy. Mezi čtyřválcový zážehovým motor 2,0 TFSI (155 kW) a osmistupňovou samočinnou převodovku je vložen výkonný synchronní elektromotor. Ten dosahuje výkonu až 33 kW a k dispozici dává mohutný točivý moment 211 N.m. Kombinovaný výkon celé hybridní soustavy činí 180 kW a 480 N.m, takže Audi A8 hybrid o hmotnosti 1885 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 235 km/h.
Dalším důkazem suverenity hybridního pohonu je zrychlení z 60 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za pouhých 7,5 s. Spotřeba v kombinovaném režimu EU se přitom drží na skromné hodnotě 6,2 l/100 km odpovídající emisím CO2 ve výši 144 g/km. V městském provozu ušetří hybridní pohon oproti konvenčnímu řešení přibližně 20 % paliva.

Na jízdní dynamiku a spotřebu paliva má pozitivní vliv také lehká hliníková karoserie modelové řady A8 s prostorovým rámem ASF. Z důvodu omezení hmotnosti a eliminace zbytečných ztrát třením jsou poháněna pouze přední kola. Hybridní pohon zde umožňuje i čistě elektrickou jízdu rychlostí až 65 km/h s dojezdem přesahujícím dva kilometry. Sada akumulátorů Li-Ion je uložena v zadní části vozu, přičemž si A8 Hybrid zachovává stále dostatečný zavazadlový prostor o objemu 400 litrů. Samozřejmě že některé agregáty, které jsou v konvenčních osobních vozech poháněny motorem, musely být pro použití v Audi A8 hybrid modifikovány. Kompresor klimatizace pracuje čistě elektricky a také řízení je elektromechanické. Brzdový posilovač má adaptivně řízené elektrické vakuové čerpadlo.

-MO-/TZ Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol