Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid

vloženo

Audi na Ženevském autosalonu představuje dva nové koncepty. Ten menší, vycházející z nového malého modelu A1, šokuje použitím téměř zapomenutého Wankelova motoru, který je zde v roli generátoru dobíjejícího baterie. Ten větší- by už klidně mohl být produkční verzí velkého hybridního Audi A8

Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid A1 e-tron
A1 e-tron je dalším z řady konceptů e-tron s plně elektrickým pohonem. I zde tedy za všech okolností pohání kola pouze elektromotor a spalovací motor- v tomto případě zmíněný Wankel- slouží pouze a výhradně k dobíjení akumulátorů. Elektromotor má sice jmenovitý výkon „pouze“ 45 kW, ten však může být krátkodobě zvýšen až na 75 kW. Od nulových otáček je k dispozici 150 N.m, špičková hodnota točivého momentu je 240 N.m.
Jako ideální městký vůz je tento elektromobil velmi mrštný- zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,2 s. Maximální rychlost je i z důvodu zamezení zbytečného plýtvání energií omezena na 130 km/h.

Poháněna jsou pouze přední kola. Obrovský akumulátor, který je tvořen sadou modulů s články Li-Ion, je z důvodu ideálního rozložení hmotnosti (váží téměř 150 kg) i bezpečnosti uložen v podlaze před zadní nápravou. V přední masce je integrována zásuvka pro dobíjení ze sítě. Výrobce udává, že i při zcela vybitém akumulátoru by dobití do plné kapcity nemělo trvat déle než 3 hodiny (při dobíjecím napětí 380 V).
V případě potřeby se dojezd průběžně prodlužuje generátorem o dobíjecím výkonu 15 kW, který pohání malý jednorotorový Wankel s objemem 254 ccm. Ten pracuje pouze v otáčkách své nejvyšší účinnosti, tedy při 5000/min. Předností Wankelu je tichý kultivovaný běh a hlavně malé zástavbové rozměry. Celkový dejezd A1 e-tron činí cca 250 km (50 km čistě z baterií a dalších 200 při průběžném dobíjení generátorem). Podle návrhu normovaného cyklu pro zjišťování spotřeby paliva vozidel kategorie „Range Extender“ vychází spotřeba paliva pouze 1,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouhých 45 g/km.


Audi A8 hybrid
Studie Audi A8 hybrid je plnohodnotným- takzvaným „full hybridem“, podobně jako hybridní Lexusy. Mezi čtyřválcový zážehovým motor 2,0 TFSI (155 kW) a osmistupňovou samočinnou převodovku je vložen výkonný synchronní elektromotor. Ten dosahuje výkonu až 33 kW a k dispozici dává mohutný točivý moment 211 N.m. Kombinovaný výkon celé hybridní soustavy činí 180 kW a 480 N.m, takže Audi A8 hybrid o hmotnosti 1885 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 235 km/h.
Dalším důkazem suverenity hybridního pohonu je zrychlení z 60 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za pouhých 7,5 s. Spotřeba v kombinovaném režimu EU se přitom drží na skromné hodnotě 6,2 l/100 km odpovídající emisím CO2 ve výši 144 g/km. V městském provozu ušetří hybridní pohon oproti konvenčnímu řešení přibližně 20 % paliva.

Na jízdní dynamiku a spotřebu paliva má pozitivní vliv také lehká hliníková karoserie modelové řady A8 s prostorovým rámem ASF. Z důvodu omezení hmotnosti a eliminace zbytečných ztrát třením jsou poháněna pouze přední kola. Hybridní pohon zde umožňuje i čistě elektrickou jízdu rychlostí až 65 km/h s dojezdem přesahujícím dva kilometry. Sada akumulátorů Li-Ion je uložena v zadní části vozu, přičemž si A8 Hybrid zachovává stále dostatečný zavazadlový prostor o objemu 400 litrů. Samozřejmě že některé agregáty, které jsou v konvenčních osobních vozech poháněny motorem, musely být pro použití v Audi A8 hybrid modifikovány. Kompresor klimatizace pracuje čistě elektricky a také řízení je elektromechanické. Brzdový posilovač má adaptivně řízené elektrické vakuové čerpadlo.

-MO-/TZ Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid Fotografie k článku Dva koncepty od Audi: A1 e-tron a A8 hybrid
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN