Double Citroënu v Německu

vloženo

Citroën si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf - první a druhé místo na stupních vítězů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali své první vítězství na asfaltu před Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Citroën vybojoval 78. úspěch ve FIA World Rally Championship a vůz DS3 WRC se chlubí již po osmé z vítězství v řadě.

Double Citroënu v Německu Stejně jako v pátek, byly i pro závěrečnou etapu tratě zakrouceny vinicemi podél řeky Mosely. A stejně jako v pátek komplikovalo soutěž počasí, neboť od výjezdu ze servisního parku v Trieru pršelo. Météo France podmínky předpověděl, takže technici v Citroën Racing stihli změnit nastavení a nasadit měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport pro oba vozy DS3 WRC.

Na první RZ, Dhrontal, bylo jen několik málo mokrých míst. Posádky Citroën Total World Rally Teamu nechtěly zbytečně riskovat a nepouštět náskok před soupeři. Následující zkouška, Moselwein, už ale byla úplně promočená. Volba měkkých pneumatik umožnila tandemu Sébastienů vyhnout se všem nástrahám tohoto sektoru. „Ráno jsme udělali správnou volbu," řekl Ogier. „Pohyboval jsem se uprostřed tratě a vyhýbal se tak krajnicím, kde bych mohl píchnout pneumatiku. Mohli jsme se tudíž koncentrovat na náš výkon a držet náskok."
„Bez starostí. Jsem rád, že jsem dojel," přidal Loeb. „Když to vypadalo, že bude pršet dál, rozhodli jsme se pokračovat na měkkých pneumatikách i pro druhé průjezdy." Loeb zaznamenal nejrychlejší čas na RZ 17a 18 a soustředil všechno na zisk prémiových bodů na závěrečné finálovce. Sedminásobný mistr světa Loeb také v ulicích Trieru vybojoval dodatečné tři body, jeho kolega Ogier přidal dva.

Musím říci, že předem nebylo nic jasného, i když jsem se dostal před Séba, který v Německu ještě nikdy neprohrál a na asfaltu je velmi rychlý. Jsem absolutně nadšený tímto vítězstvím, tím že jsme ukázali, jak dokážeme být rychlí na tomto povrchu. To posílilo naši motivaci pro závěr mistrovství světa. Možná nejsem v nejlepší pozici, ale budu bojovat, dokud budu mít šanci," komentoval Ogier. „Po osmi vítězstvích v Německu v řadě samozřejmě nemohu být nadšený z druhého místa," mračil se Loeb. „V posledních letech jsem říkával, že jednou ta série musí skončit - a ono je to tu! Měli jsme smůlu, ale takové je závodění. Matematicky vzato - moje druhé místo a body z power stage značí, že vítězství máme pořád v rukách."

Tohle naše double je vynikajícím výsledkem a díky němu zůstává Citroën v Německu dál neporažen," vypočítává Jean-Marc Gales, brand manažer PSA Group. „Navíc jsme k tomu přidali dva rekordy - osmé vítězství za sebou v této sezoně a 78. triumf Citroënu ve WRC. Jsme opět blíž k oběma světovým titulům."

Tři Citroën DS3 WRC s podporou Citroën Racing Technologies, pilotované trojicí Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Jr, skončily všechny na bodovaných pozicích. Petter Solberg viděl cílovou vlajku na pátém místě a zabodoval i na power stage. Kimi Räikkönen vyrovnal svůj nejlepší výsledek sezony - šesté místo z Jordánska. Petr Van Merksteijn Jr. přivezl první body kariéry za 9. místo.

Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 4: Ogier – RZ 5 a 6: Loeb.
2. etapa – RZ 7: Latvala – RZ 8: Ogier – RZ 9: Loeb – RZ 10 a 11 : Ogier – RZ 12 a 13: Loeb – RZ 14: Ogier.
3. etapa – RZ 15: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 16: Latvala – RZ 17 až 19: Loeb.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 9 – Ogier, 6 – Latvala, 3 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1: Latvala – RZ 2: Ogier – RZ 3 až 13 : Loeb – RZ 14 až 19: Ogier.

Konečné pořadí:
  1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:32:15.9 hod.
  2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39.8s
  3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55.6 min.
  4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43.7
  5 .P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48.0
  6 .K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24.6
  7 .H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45.9
  8 .A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29.8
  9 .P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01.6
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09.0

Citroën, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN