Double Citroënu v Německu

vloženo

Citroën si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf - první a druhé místo na stupních vítězů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali své první vítězství na asfaltu před Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Citroën vybojoval 78. úspěch ve FIA World Rally Championship a vůz DS3 WRC se chlubí již po osmé z vítězství v řadě.

Double Citroënu v Německu Stejně jako v pátek, byly i pro závěrečnou etapu tratě zakrouceny vinicemi podél řeky Mosely. A stejně jako v pátek komplikovalo soutěž počasí, neboť od výjezdu ze servisního parku v Trieru pršelo. Météo France podmínky předpověděl, takže technici v Citroën Racing stihli změnit nastavení a nasadit měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport pro oba vozy DS3 WRC.

Na první RZ, Dhrontal, bylo jen několik málo mokrých míst. Posádky Citroën Total World Rally Teamu nechtěly zbytečně riskovat a nepouštět náskok před soupeři. Následující zkouška, Moselwein, už ale byla úplně promočená. Volba měkkých pneumatik umožnila tandemu Sébastienů vyhnout se všem nástrahám tohoto sektoru. „Ráno jsme udělali správnou volbu," řekl Ogier. „Pohyboval jsem se uprostřed tratě a vyhýbal se tak krajnicím, kde bych mohl píchnout pneumatiku. Mohli jsme se tudíž koncentrovat na náš výkon a držet náskok."
„Bez starostí. Jsem rád, že jsem dojel," přidal Loeb. „Když to vypadalo, že bude pršet dál, rozhodli jsme se pokračovat na měkkých pneumatikách i pro druhé průjezdy." Loeb zaznamenal nejrychlejší čas na RZ 17a 18 a soustředil všechno na zisk prémiových bodů na závěrečné finálovce. Sedminásobný mistr světa Loeb také v ulicích Trieru vybojoval dodatečné tři body, jeho kolega Ogier přidal dva.

Musím říci, že předem nebylo nic jasného, i když jsem se dostal před Séba, který v Německu ještě nikdy neprohrál a na asfaltu je velmi rychlý. Jsem absolutně nadšený tímto vítězstvím, tím že jsme ukázali, jak dokážeme být rychlí na tomto povrchu. To posílilo naši motivaci pro závěr mistrovství světa. Možná nejsem v nejlepší pozici, ale budu bojovat, dokud budu mít šanci," komentoval Ogier. „Po osmi vítězstvích v Německu v řadě samozřejmě nemohu být nadšený z druhého místa," mračil se Loeb. „V posledních letech jsem říkával, že jednou ta série musí skončit - a ono je to tu! Měli jsme smůlu, ale takové je závodění. Matematicky vzato - moje druhé místo a body z power stage značí, že vítězství máme pořád v rukách."

Tohle naše double je vynikajícím výsledkem a díky němu zůstává Citroën v Německu dál neporažen," vypočítává Jean-Marc Gales, brand manažer PSA Group. „Navíc jsme k tomu přidali dva rekordy - osmé vítězství za sebou v této sezoně a 78. triumf Citroënu ve WRC. Jsme opět blíž k oběma světovým titulům."

Tři Citroën DS3 WRC s podporou Citroën Racing Technologies, pilotované trojicí Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Jr, skončily všechny na bodovaných pozicích. Petter Solberg viděl cílovou vlajku na pátém místě a zabodoval i na power stage. Kimi Räikkönen vyrovnal svůj nejlepší výsledek sezony - šesté místo z Jordánska. Petr Van Merksteijn Jr. přivezl první body kariéry za 9. místo.

Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 4: Ogier – RZ 5 a 6: Loeb.
2. etapa – RZ 7: Latvala – RZ 8: Ogier – RZ 9: Loeb – RZ 10 a 11 : Ogier – RZ 12 a 13: Loeb – RZ 14: Ogier.
3. etapa – RZ 15: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 16: Latvala – RZ 17 až 19: Loeb.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 9 – Ogier, 6 – Latvala, 3 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1: Latvala – RZ 2: Ogier – RZ 3 až 13 : Loeb – RZ 14 až 19: Ogier.

Konečné pořadí:
  1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:32:15.9 hod.
  2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39.8s
  3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55.6 min.
  4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43.7
  5 .P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48.0
  6 .K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24.6
  7 .H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45.9
  8 .A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29.8
  9 .P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01.6
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09.0

Citroën, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion