Double Citroënu v Německu

vloženo

Citroën si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf - první a druhé místo na stupních vítězů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali své první vítězství na asfaltu před Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Citroën vybojoval 78. úspěch ve FIA World Rally Championship a vůz DS3 WRC se chlubí již po osmé z vítězství v řadě.

Double Citroënu v Německu Double Citroënu v Německu

Stejně jako v pátek, byly i pro závěrečnou etapu tratě zakrouceny vinicemi podél řeky Mosely. A stejně jako v pátek komplikovalo soutěž počasí, neboť od výjezdu ze servisního parku v Trieru pršelo. Météo France podmínky předpověděl, takže technici v Citroën Racing stihli změnit nastavení a nasadit měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport pro oba vozy DS3 WRC.


Na první RZ, Dhrontal, bylo jen několik málo mokrých míst. Posádky Citroën Total World Rally Teamu nechtěly zbytečně riskovat a nepouštět náskok před soupeři. Následující zkouška, Moselwein, už ale byla úplně promočená. Volba měkkých pneumatik umožnila tandemu Sébastienů vyhnout se všem nástrahám tohoto sektoru. „Ráno jsme udělali správnou volbu," řekl Ogier. „Pohyboval jsem se uprostřed tratě a vyhýbal se tak krajnicím, kde bych mohl píchnout pneumatiku. Mohli jsme se tudíž koncentrovat na náš výkon a držet náskok."
„Bez starostí. Jsem rád, že jsem dojel," přidal Loeb. „Když to vypadalo, že bude pršet dál, rozhodli jsme se pokračovat na měkkých pneumatikách i pro druhé průjezdy." Loeb zaznamenal nejrychlejší čas na RZ 17a 18 a soustředil všechno na zisk prémiových bodů na závěrečné finálovce. Sedminásobný mistr světa Loeb také v ulicích Trieru vybojoval dodatečné tři body, jeho kolega Ogier přidal dva.

Musím říci, že předem nebylo nic jasného, i když jsem se dostal před Séba, který v Německu ještě nikdy neprohrál a na asfaltu je velmi rychlý. Jsem absolutně nadšený tímto vítězstvím, tím že jsme ukázali, jak dokážeme být rychlí na tomto povrchu. To posílilo naši motivaci pro závěr mistrovství světa. Možná nejsem v nejlepší pozici, ale budu bojovat, dokud budu mít šanci," komentoval Ogier. „Po osmi vítězstvích v Německu v řadě samozřejmě nemohu být nadšený z druhého místa," mračil se Loeb. „V posledních letech jsem říkával, že jednou ta série musí skončit - a ono je to tu! Měli jsme smůlu, ale takové je závodění. Matematicky vzato - moje druhé místo a body z power stage značí, že vítězství máme pořád v rukách."

Tohle naše double je vynikajícím výsledkem a díky němu zůstává Citroën v Německu dál neporažen," vypočítává Jean-Marc Gales, brand manažer PSA Group. „Navíc jsme k tomu přidali dva rekordy - osmé vítězství za sebou v této sezoně a 78. triumf Citroënu ve WRC. Jsme opět blíž k oběma světovým titulům."

Tři Citroën DS3 WRC s podporou Citroën Racing Technologies, pilotované trojicí Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Jr, skončily všechny na bodovaných pozicích. Petter Solberg viděl cílovou vlajku na pátém místě a zabodoval i na power stage. Kimi Räikkönen vyrovnal svůj nejlepší výsledek sezony - šesté místo z Jordánska. Petr Van Merksteijn Jr. přivezl první body kariéry za 9. místo.

Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 4: Ogier – RZ 5 a 6: Loeb.
2. etapa – RZ 7: Latvala – RZ 8: Ogier – RZ 9: Loeb – RZ 10 a 11 : Ogier – RZ 12 a 13: Loeb – RZ 14: Ogier.
3. etapa – RZ 15: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 16: Latvala – RZ 17 až 19: Loeb.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 9 – Ogier, 6 – Latvala, 3 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1: Latvala – RZ 2: Ogier – RZ 3 až 13 : Loeb – RZ 14 až 19: Ogier.

Konečné pořadí:
  1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:32:15.9 hod.
  2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39.8s
  3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55.6 min.
  4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43.7
  5 .P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48.0
  6 .K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24.6
  7 .H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45.9
  8 .A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29.8
  9 .P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01.6
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09.0

Citroën, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí
08.04.2017
Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV
07.04.2017
Známe ceny nové generace Seatu Ibiza