Double Citroënu v Německu

vloženo

Citroën si na Rally Německo zajistil už třetí dvojnásobný triumf - první a druhé místo na stupních vítězů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali své první vítězství na asfaltu před Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Citroën vybojoval 78. úspěch ve FIA World Rally Championship a vůz DS3 WRC se chlubí již po osmé z vítězství v řadě.

Double Citroënu v Německu Double Citroënu v Německu

Stejně jako v pátek, byly i pro závěrečnou etapu tratě zakrouceny vinicemi podél řeky Mosely. A stejně jako v pátek komplikovalo soutěž počasí, neboť od výjezdu ze servisního parku v Trieru pršelo. Météo France podmínky předpověděl, takže technici v Citroën Racing stihli změnit nastavení a nasadit měkké pneumatiky Michelin Pilot Sport pro oba vozy DS3 WRC.


Na první RZ, Dhrontal, bylo jen několik málo mokrých míst. Posádky Citroën Total World Rally Teamu nechtěly zbytečně riskovat a nepouštět náskok před soupeři. Následující zkouška, Moselwein, už ale byla úplně promočená. Volba měkkých pneumatik umožnila tandemu Sébastienů vyhnout se všem nástrahám tohoto sektoru. „Ráno jsme udělali správnou volbu," řekl Ogier. „Pohyboval jsem se uprostřed tratě a vyhýbal se tak krajnicím, kde bych mohl píchnout pneumatiku. Mohli jsme se tudíž koncentrovat na náš výkon a držet náskok."
„Bez starostí. Jsem rád, že jsem dojel," přidal Loeb. „Když to vypadalo, že bude pršet dál, rozhodli jsme se pokračovat na měkkých pneumatikách i pro druhé průjezdy." Loeb zaznamenal nejrychlejší čas na RZ 17a 18 a soustředil všechno na zisk prémiových bodů na závěrečné finálovce. Sedminásobný mistr světa Loeb také v ulicích Trieru vybojoval dodatečné tři body, jeho kolega Ogier přidal dva.

Musím říci, že předem nebylo nic jasného, i když jsem se dostal před Séba, který v Německu ještě nikdy neprohrál a na asfaltu je velmi rychlý. Jsem absolutně nadšený tímto vítězstvím, tím že jsme ukázali, jak dokážeme být rychlí na tomto povrchu. To posílilo naši motivaci pro závěr mistrovství světa. Možná nejsem v nejlepší pozici, ale budu bojovat, dokud budu mít šanci," komentoval Ogier. „Po osmi vítězstvích v Německu v řadě samozřejmě nemohu být nadšený z druhého místa," mračil se Loeb. „V posledních letech jsem říkával, že jednou ta série musí skončit - a ono je to tu! Měli jsme smůlu, ale takové je závodění. Matematicky vzato - moje druhé místo a body z power stage značí, že vítězství máme pořád v rukách."

Tohle naše double je vynikajícím výsledkem a díky němu zůstává Citroën v Německu dál neporažen," vypočítává Jean-Marc Gales, brand manažer PSA Group. „Navíc jsme k tomu přidali dva rekordy - osmé vítězství za sebou v této sezoně a 78. triumf Citroënu ve WRC. Jsme opět blíž k oběma světovým titulům."

Tři Citroën DS3 WRC s podporou Citroën Racing Technologies, pilotované trojicí Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Petr Van Merksteijn Jr, skončily všechny na bodovaných pozicích. Petter Solberg viděl cílovou vlajku na pátém místě a zabodoval i na power stage. Kimi Räikkönen vyrovnal svůj nejlepší výsledek sezony - šesté místo z Jordánska. Petr Van Merksteijn Jr. přivezl první body kariéry za 9. místo.

Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 3: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 4: Ogier – RZ 5 a 6: Loeb.
2. etapa – RZ 7: Latvala – RZ 8: Ogier – RZ 9: Loeb – RZ 10 a 11 : Ogier – RZ 12 a 13: Loeb – RZ 14: Ogier.
3. etapa – RZ 15: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 16: Latvala – RZ 17 až 19: Loeb.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 9 – Ogier, 6 – Latvala, 3 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1: Latvala – RZ 2: Ogier – RZ 3 až 13 : Loeb – RZ 14 až 19: Ogier.

Konečné pořadí:
  1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:32:15.9 hod.
  2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39.8s
  3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55.6 min.
  4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43.7
  5 .P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48.0
  6 .K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24.6
  7 .H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45.9
  8 .A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29.8
  9 .P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01.6
10. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09.0

Citroën, PŠ

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu Fotografie k článku Double Citroënu v Německu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek