Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

vloženo

Už víme, jak Peugeot 308 jezdí, jak si vede na dlouhých vzdálenostech a za kolik jezdí. Nyní nastává čas se podívat do jeho kabiny. Od jiných modelů se totiž interiér 308 zásadně liší, zejména pak provedení palubní desky. Velkou výhodou je i zavazedlník, který se svým využitelným objemem 610 litrů trumfe kdejakého konkurenta.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

Modelová řada Peugeotu 308 vzbudila při příchodu na trh velké emoce díky provedení palubní desky (tzv. iCockpit). Středovému panelu vévodí moderní dotykový displej o rozměru 9,7 palců nahrazující řadu tlačítek. Tento způsob ovládání vyžaduje notnou dávku zvyku. Pokud nestřídáte více automobilů, po několika jízdách pravidelného užívání "tři-sta-osmičky" si zvyknete. Pokud jezdíte jinými automobily, přijde Vám pouhá změna teploty klimatizace zdlouhavá. V "tři-sta-osmičce" nemůžete jednoduše pootočit otočným ovladačem, ale musíte se ke změně teploty proklikat, což odpoutává pozornost řidiče.


Peugeot 308 SW

To samé platí o přesednutí do vozu z minulé generace. První dny budou pro většinu řidičů ve znamení chaosu a nejistoty v ovládání. Časem si však zvyknete na ovládánípomocí dotykového displeje a pak Vám každé jiné řešení přijde divné. Jediné, co nám v zimních měsících vadilo, byla studená řadicí páka s hliníkovou hlavicí. Naopak malý volant o průměru 350 mm se skvěle drží a rychle se na něj zvyká.

Přístrojový štít za volantem ukrývá rychloměr, otáčkoměr s obrácenou stupnicí a displej s údaji palubního počítače, tempomatu či rádce řazení. Nechybí ukazatel stavu paliva v nádrži a teploměr.

Palubní počítač se přepíná a nuluje velkým tlačítkem na konci páčky stěračů. V nejvyšší výbavě přináší bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem, my se však museli spokojit s klasickým klíčkem. Sedadla zaslouží pochvalu za příjemné tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna. Látková sedadla nepředstavovala problém ani po několika stovkách kilometrů.

interiér peugeot 308 sw

O příjemnou atmosféru na palubě se stará clonou elektricky zastínitelná prosklená střecha Cielo a příjemné LED podsvícení.

Klasická tlačítka zůstala pouze pro varovná světla, pro uzamčení vozu, pro zapnutí vntřního okruhu ventilace nebo ofuk čelního skla. Kromě kruhového ovladače hlasitosti se na středovém panelu nachází jen elegantně provedená štěrbina CD přehrávače.

Díky delšímu rozvoru přibylo oproti hatchbacku na zadních sedadlech 30 mm prostoru pro kolena v podélném směru. Lepší situace panuje i v oblasti hlavy. Problém nebudou mít ani 190 cm vysocí pasažéři. Samozřejmostí je výklopná středová opěrka nebo úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky na krajních sedadlech.

Peugeot 308 SW kufr

Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 610 litrů, zadní sedadla lze na rozdíl od předchůdce sklápět jediným pohybem, čímž se zvýší využitelný objem na velmi dobrých 1660 l.

Opěradla zadních sedadel se sklápí klikami přímo z kufru a po jejich sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha pravidelného tvaru.

rezervní kolo

Pod podlahou zavazadlového prostoru potěší dojezdové rezervní kolo, které je u nových modelů vzácností. Zejména při cestách mimo Česko se přítomnost rezervy postará o rychlé vyřešení případného defektu pneumatiky.

 


Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou