Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

vloženo

Už víme, jak Peugeot 308 jezdí, jak si vede na dlouhých vzdálenostech a za kolik jezdí. Nyní nastává čas se podívat do jeho kabiny. Od jiných modelů se totiž interiér 308 zásadně liší, zejména pak provedení palubní desky. Velkou výhodou je i zavazedlník, který se svým využitelným objemem 610 litrů trumfe kdejakého konkurenta.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

Modelová řada Peugeotu 308 vzbudila při příchodu na trh velké emoce díky provedení palubní desky (tzv. iCockpit). Středovému panelu vévodí moderní dotykový displej o rozměru 9,7 palců nahrazující řadu tlačítek. Tento způsob ovládání vyžaduje notnou dávku zvyku. Pokud nestřídáte více automobilů, po několika jízdách pravidelného užívání "tři-sta-osmičky" si zvyknete. Pokud jezdíte jinými automobily, přijde Vám pouhá změna teploty klimatizace zdlouhavá. V "tři-sta-osmičce" nemůžete jednoduše pootočit otočným ovladačem, ale musíte se ke změně teploty proklikat, což odpoutává pozornost řidiče.


Peugeot 308 SW

To samé platí o přesednutí do vozu z minulé generace. První dny budou pro většinu řidičů ve znamení chaosu a nejistoty v ovládání. Časem si však zvyknete na ovládánípomocí dotykového displeje a pak Vám každé jiné řešení přijde divné. Jediné, co nám v zimních měsících vadilo, byla studená řadicí páka s hliníkovou hlavicí. Naopak malý volant o průměru 350 mm se skvěle drží a rychle se na něj zvyká.

Přístrojový štít za volantem ukrývá rychloměr, otáčkoměr s obrácenou stupnicí a displej s údaji palubního počítače, tempomatu či rádce řazení. Nechybí ukazatel stavu paliva v nádrži a teploměr.

Palubní počítač se přepíná a nuluje velkým tlačítkem na konci páčky stěračů. V nejvyšší výbavě přináší bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem, my se však museli spokojit s klasickým klíčkem. Sedadla zaslouží pochvalu za příjemné tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna. Látková sedadla nepředstavovala problém ani po několika stovkách kilometrů.

interiér peugeot 308 sw

O příjemnou atmosféru na palubě se stará clonou elektricky zastínitelná prosklená střecha Cielo a příjemné LED podsvícení.

Klasická tlačítka zůstala pouze pro varovná světla, pro uzamčení vozu, pro zapnutí vntřního okruhu ventilace nebo ofuk čelního skla. Kromě kruhového ovladače hlasitosti se na středovém panelu nachází jen elegantně provedená štěrbina CD přehrávače.

Díky delšímu rozvoru přibylo oproti hatchbacku na zadních sedadlech 30 mm prostoru pro kolena v podélném směru. Lepší situace panuje i v oblasti hlavy. Problém nebudou mít ani 190 cm vysocí pasažéři. Samozřejmostí je výklopná středová opěrka nebo úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky na krajních sedadlech.

Peugeot 308 SW kufr

Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 610 litrů, zadní sedadla lze na rozdíl od předchůdce sklápět jediným pohybem, čímž se zvýší využitelný objem na velmi dobrých 1660 l.

Opěradla zadních sedadel se sklápí klikami přímo z kufru a po jejich sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha pravidelného tvaru.

rezervní kolo

Pod podlahou zavazadlového prostoru potěší dojezdové rezervní kolo, které je u nových modelů vzácností. Zejména při cestách mimo Česko se přítomnost rezervy postará o rychlé vyřešení případného defektu pneumatiky.

 


Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč