Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

vloženo

Už víme, jak Peugeot 308 jezdí, jak si vede na dlouhých vzdálenostech a za kolik jezdí. Nyní nastává čas se podívat do jeho kabiny. Od jiných modelů se totiž interiér 308 zásadně liší, zejména pak provedení palubní desky. Velkou výhodou je i zavazedlník, který se svým využitelným objemem 610 litrů trumfe kdejakého konkurenta.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

Modelová řada Peugeotu 308 vzbudila při příchodu na trh velké emoce díky provedení palubní desky (tzv. iCockpit). Středovému panelu vévodí moderní dotykový displej o rozměru 9,7 palců nahrazující řadu tlačítek. Tento způsob ovládání vyžaduje notnou dávku zvyku. Pokud nestřídáte více automobilů, po několika jízdách pravidelného užívání "tři-sta-osmičky" si zvyknete. Pokud jezdíte jinými automobily, přijde Vám pouhá změna teploty klimatizace zdlouhavá. V "tři-sta-osmičce" nemůžete jednoduše pootočit otočným ovladačem, ale musíte se ke změně teploty proklikat, což odpoutává pozornost řidiče.

Peugeot 308 SW

To samé platí o přesednutí do vozu z minulé generace. První dny budou pro většinu řidičů ve znamení chaosu a nejistoty v ovládání. Časem si však zvyknete na ovládánípomocí dotykového displeje a pak Vám každé jiné řešení přijde divné. Jediné, co nám v zimních měsících vadilo, byla studená řadicí páka s hliníkovou hlavicí. Naopak malý volant o průměru 350 mm se skvěle drží a rychle se na něj zvyká.

Přístrojový štít za volantem ukrývá rychloměr, otáčkoměr s obrácenou stupnicí a displej s údaji palubního počítače, tempomatu či rádce řazení. Nechybí ukazatel stavu paliva v nádrži a teploměr.

Palubní počítač se přepíná a nuluje velkým tlačítkem na konci páčky stěračů. V nejvyšší výbavě přináší bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem, my se však museli spokojit s klasickým klíčkem. Sedadla zaslouží pochvalu za příjemné tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna. Látková sedadla nepředstavovala problém ani po několika stovkách kilometrů.

interiér peugeot 308 sw

O příjemnou atmosféru na palubě se stará clonou elektricky zastínitelná prosklená střecha Cielo a příjemné LED podsvícení.

Klasická tlačítka zůstala pouze pro varovná světla, pro uzamčení vozu, pro zapnutí vntřního okruhu ventilace nebo ofuk čelního skla. Kromě kruhového ovladače hlasitosti se na středovém panelu nachází jen elegantně provedená štěrbina CD přehrávače.

Díky delšímu rozvoru přibylo oproti hatchbacku na zadních sedadlech 30 mm prostoru pro kolena v podélném směru. Lepší situace panuje i v oblasti hlavy. Problém nebudou mít ani 190 cm vysocí pasažéři. Samozřejmostí je výklopná středová opěrka nebo úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky na krajních sedadlech.

Peugeot 308 SW kufr

Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 610 litrů, zadní sedadla lze na rozdíl od předchůdce sklápět jediným pohybem, čímž se zvýší využitelný objem na velmi dobrých 1660 l.

Opěradla zadních sedadel se sklápí klikami přímo z kufru a po jejich sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha pravidelného tvaru.

rezervní kolo

Pod podlahou zavazadlového prostoru potěší dojezdové rezervní kolo, které je u nových modelů vzácností. Zejména při cestách mimo Česko se přítomnost rezervy postará o rychlé vyřešení případného defektu pneumatiky.

 


Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!