Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

vloženo

Už víme, jak Peugeot 308 jezdí, jak si vede na dlouhých vzdálenostech a za kolik jezdí. Nyní nastává čas se podívat do jeho kabiny. Od jiných modelů se totiž interiér 308 zásadně liší, zejména pak provedení palubní desky. Velkou výhodou je i zavazedlník, který se svým využitelným objemem 610 litrů trumfe kdejakého konkurenta.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší

Modelová řada Peugeotu 308 vzbudila při příchodu na trh velké emoce díky provedení palubní desky (tzv. iCockpit). Středovému panelu vévodí moderní dotykový displej o rozměru 9,7 palců nahrazující řadu tlačítek. Tento způsob ovládání vyžaduje notnou dávku zvyku. Pokud nestřídáte více automobilů, po několika jízdách pravidelného užívání "tři-sta-osmičky" si zvyknete. Pokud jezdíte jinými automobily, přijde Vám pouhá změna teploty klimatizace zdlouhavá. V "tři-sta-osmičce" nemůžete jednoduše pootočit otočným ovladačem, ale musíte se ke změně teploty proklikat, což odpoutává pozornost řidiče.


Peugeot 308 SW

To samé platí o přesednutí do vozu z minulé generace. První dny budou pro většinu řidičů ve znamení chaosu a nejistoty v ovládání. Časem si však zvyknete na ovládánípomocí dotykového displeje a pak Vám každé jiné řešení přijde divné. Jediné, co nám v zimních měsících vadilo, byla studená řadicí páka s hliníkovou hlavicí. Naopak malý volant o průměru 350 mm se skvěle drží a rychle se na něj zvyká.

Přístrojový štít za volantem ukrývá rychloměr, otáčkoměr s obrácenou stupnicí a displej s údaji palubního počítače, tempomatu či rádce řazení. Nechybí ukazatel stavu paliva v nádrži a teploměr.

Palubní počítač se přepíná a nuluje velkým tlačítkem na konci páčky stěračů. V nejvyšší výbavě přináší bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem, my se však museli spokojit s klasickým klíčkem. Sedadla zaslouží pochvalu za příjemné tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna. Látková sedadla nepředstavovala problém ani po několika stovkách kilometrů.

interiér peugeot 308 sw

O příjemnou atmosféru na palubě se stará clonou elektricky zastínitelná prosklená střecha Cielo a příjemné LED podsvícení.

Klasická tlačítka zůstala pouze pro varovná světla, pro uzamčení vozu, pro zapnutí vntřního okruhu ventilace nebo ofuk čelního skla. Kromě kruhového ovladače hlasitosti se na středovém panelu nachází jen elegantně provedená štěrbina CD přehrávače.

Díky delšímu rozvoru přibylo oproti hatchbacku na zadních sedadlech 30 mm prostoru pro kolena v podélném směru. Lepší situace panuje i v oblasti hlavy. Problém nebudou mít ani 190 cm vysocí pasažéři. Samozřejmostí je výklopná středová opěrka nebo úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky na krajních sedadlech.

Peugeot 308 SW kufr

Zavazadlový prostor nabízí využitelný objem 610 litrů, zadní sedadla lze na rozdíl od předchůdce sklápět jediným pohybem, čímž se zvýší využitelný objem na velmi dobrých 1660 l.

Opěradla zadních sedadel se sklápí klikami přímo z kufru a po jejich sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha pravidelného tvaru.

rezervní kolo

Pod podlahou zavazadlového prostoru potěší dojezdové rezervní kolo, které je u nových modelů vzácností. Zejména při cestách mimo Česko se přítomnost rezervy postará o rychlé vyřešení případného defektu pneumatiky.

 


Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW - kabina šokuje, časem potěší
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt