Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

vloženo

Po smršti běžných týdenních testů vítáme nového člena, který se v naší redakci ohřeje zase o něco déle. Čerstvě převzatý Peugeot 308 SW v nejvyšší výbavě Allure bude totiž v našich službách jezdit po dobu 5 měsíců, v rámci kterých ho čeká zkouška ohněm a také spousta ujetých kilometrů.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

Při výběru vozu pro dlouhodobý test jsme se pořádně zamysleli… Který automobil nižší střední třídy je pohodlný, aby zvládl dlouhé přesuny po Evropě, úsporný natolik, aby nezruinoval rozpočet naší redakce, a který z těchto vozů zároveň vykazuje tolik zvláštností, že věnovat mu běžný týdenní test jednoduše nestačí? (Na mysli máme třeba jen mix konzervativního zevnějšku a extravagantního ztvárnění palubní desky, na nějž si musíte chvíli zvykat.)

A po krátkém uvažování bylo jasno. Peugeot 308 jsme v běžném týdenním testu měli již několikrát a vždy se po týdnu jednalo o nečekaně těžké loučení. Takže když nám české zastoupení francouzské automobilky vyšlo natolik vstříc, že jsme se dohodli na krásném voze s úspornou motorizací 1.6 e-HDi v provedení kombi (SW), nebylo co řešit.

Čerstvě zajetý vůz (16 895 km) ve vínové metalíze (+ 14.000 Kč) jsme převzali začátkem února a již teď (po necelých 3.000 ujetých kilometrech) můžeme říci, že z hlediska rozpočtu naší redakce rozhodně nebyl špatnou volbou. Na nových zimních pneumatikách totiž „308-ka“ jezdí bez jakéhokoliv šetření za 5,3 litru, což je vzhledem k pražskému provozu, venkovním teplotám často pod bodem mrazu a prakticky trvale zapnutému vyhřívání vozu a předních sedadel (+ 8.000 Kč) přijatelná hodnota.
Ve výbavě navíc nechybí ani sada předních a zadních parkovacích čidel spolu s couvací kamerou (+ 4.000 Kč), dotyková obrazovka 9,7“ SMEG NAV s JukeBoxem, Tritunerem, 6 prémiovými reproduktory, konektivitami AUX, USB, bluetooth a navigací (+ 11 400 Kč) či prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou a zatmavené sklo pátých dveří. Vše důležité, jako jsou vysoce výkonné LED přední světlomety, dvouzónová klimatizace nebo pohodlná sportovní sedadla, má pak výbava Allure již ve standardu.

Zřejmě nejzvláštnější věcí na Peugeotu 308 je jeho interiér. Když pravidelně týden co týden přesedáte mezi spoustou aut, připadáte si najednou v „308-ce“ jako Alenka v říši divů. Vše je jinak. Najednou si musíte zvykat na volant o průměru 350 mm, který máte pomalu v klíně, na ovládání klimatizace pouze pomocí dotykového displeje a také na fakt, že vám kaplička přístrojů svým umístěním spíše supluje head-up displej. Díky tomu se ale vůbec nemusíte dívat mimo silnici… První dny s kompaktním Peugeotem jsou proto ve znamení chaosu a nejistoty. Postupně si však zvykáte, věčně studená řadicí páka (má hliníkovou hlavici) vám již také nevadí a najednou zjišťujete, že unikátnost použité palubní desky je vlastně příjemná. První dojem z přemíry plastových ploch byl vážně hrozný, ale teď už to není vůbec špatné a s displejem, když víte kam sáhnout, se také poměrně dobře pracuje.



Přidejte k tomu navíc skvělé odhlučnění (i díky koeficientu odporu vzduchu pouze Cd=0,28) a nezměrnou praktičnost v čele s obrovským 610 litrovým zavazadelníkem a máte „cesťák“, na který se musí všichni v redakci zákonitě těšit. Jen na zadních sedadlech mohlo být více prostoru pro nohy.

Motor 1.6 e-HDi sice již z nabídky peugeotu vymizel, ale jeho 85 kW (115 koní) je v kombinaci s 270 N.m točivého momentu až překvapivě živých. V běžném provozu o motoru kromě zadunění ve 1.450 ot./min. skoro nevíte, ale když je třeba, dokáže příjemně „zatahat“.

Již teď jsme proto velice zvědavi, jak na tom díky extrémně horlivému systému Start/Stop bude motor se spolehlivostí (koncern PSA se pyšní, že jejich motorům nevadí chcípat za studena) a zda dokonalá symbióza všech systému, jaká v peugeotu prozatím panuje, bude pokračovat i v následujících měsících.

Pokud máte jakýkoliv dotaz, nebo vás cokoliv o testované „308-ce“ zajímá, neváhejte se zeptat ať už  v komentářích pod článkem či na našich facebookových stránkách!
 


Text: Martin Müller, Foto: Filip Kešner

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze