Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

vloženo

Po smršti běžných týdenních testů vítáme nového člena, který se v naší redakci ohřeje zase o něco déle. Čerstvě převzatý Peugeot 308 SW v nejvyšší výbavě Allure bude totiž v našich službách jezdit po dobu 5 měsíců, v rámci kterých ho čeká zkouška ohněm a také spousta ujetých kilometrů.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

Při výběru vozu pro dlouhodobý test jsme se pořádně zamysleli… Který automobil nižší střední třídy je pohodlný, aby zvládl dlouhé přesuny po Evropě, úsporný natolik, aby nezruinoval rozpočet naší redakce, a který z těchto vozů zároveň vykazuje tolik zvláštností, že věnovat mu běžný týdenní test jednoduše nestačí? (Na mysli máme třeba jen mix konzervativního zevnějšku a extravagantního ztvárnění palubní desky, na nějž si musíte chvíli zvykat.)


A po krátkém uvažování bylo jasno. Peugeot 308 jsme v běžném týdenním testu měli již několikrát a vždy se po týdnu jednalo o nečekaně těžké loučení. Takže když nám české zastoupení francouzské automobilky vyšlo natolik vstříc, že jsme se dohodli na krásném voze s úspornou motorizací 1.6 e-HDi v provedení kombi (SW), nebylo co řešit.

Čerstvě zajetý vůz (16 895 km) ve vínové metalíze (+ 14.000 Kč) jsme převzali začátkem února a již teď (po necelých 3.000 ujetých kilometrech) můžeme říci, že z hlediska rozpočtu naší redakce rozhodně nebyl špatnou volbou. Na nových zimních pneumatikách totiž „308-ka“ jezdí bez jakéhokoliv šetření za 5,3 litru, což je vzhledem k pražskému provozu, venkovním teplotám často pod bodem mrazu a prakticky trvale zapnutému vyhřívání vozu a předních sedadel (+ 8.000 Kč) přijatelná hodnota.
Ve výbavě navíc nechybí ani sada předních a zadních parkovacích čidel spolu s couvací kamerou (+ 4.000 Kč), dotyková obrazovka 9,7“ SMEG NAV s JukeBoxem, Tritunerem, 6 prémiovými reproduktory, konektivitami AUX, USB, bluetooth a navigací (+ 11 400 Kč) či prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou a zatmavené sklo pátých dveří. Vše důležité, jako jsou vysoce výkonné LED přední světlomety, dvouzónová klimatizace nebo pohodlná sportovní sedadla, má pak výbava Allure již ve standardu.

Zřejmě nejzvláštnější věcí na Peugeotu 308 je jeho interiér. Když pravidelně týden co týden přesedáte mezi spoustou aut, připadáte si najednou v „308-ce“ jako Alenka v říši divů. Vše je jinak. Najednou si musíte zvykat na volant o průměru 350 mm, který máte pomalu v klíně, na ovládání klimatizace pouze pomocí dotykového displeje a také na fakt, že vám kaplička přístrojů svým umístěním spíše supluje head-up displej. Díky tomu se ale vůbec nemusíte dívat mimo silnici… První dny s kompaktním Peugeotem jsou proto ve znamení chaosu a nejistoty. Postupně si však zvykáte, věčně studená řadicí páka (má hliníkovou hlavici) vám již také nevadí a najednou zjišťujete, že unikátnost použité palubní desky je vlastně příjemná. První dojem z přemíry plastových ploch byl vážně hrozný, ale teď už to není vůbec špatné a s displejem, když víte kam sáhnout, se také poměrně dobře pracuje.



Přidejte k tomu navíc skvělé odhlučnění (i díky koeficientu odporu vzduchu pouze Cd=0,28) a nezměrnou praktičnost v čele s obrovským 610 litrovým zavazadelníkem a máte „cesťák“, na který se musí všichni v redakci zákonitě těšit. Jen na zadních sedadlech mohlo být více prostoru pro nohy.

Motor 1.6 e-HDi sice již z nabídky peugeotu vymizel, ale jeho 85 kW (115 koní) je v kombinaci s 270 N.m točivého momentu až překvapivě živých. V běžném provozu o motoru kromě zadunění ve 1.450 ot./min. skoro nevíte, ale když je třeba, dokáže příjemně „zatahat“.

Již teď jsme proto velice zvědavi, jak na tom díky extrémně horlivému systému Start/Stop bude motor se spolehlivostí (koncern PSA se pyšní, že jejich motorům nevadí chcípat za studena) a zda dokonalá symbióza všech systému, jaká v peugeotu prozatím panuje, bude pokračovat i v následujících měsících.

Pokud máte jakýkoliv dotaz, nebo vás cokoliv o testované „308-ce“ zajímá, neváhejte se zeptat ať už  v komentářích pod článkem či na našich facebookových stránkách!
 


Text: Martin Müller, Foto: Filip Kešner

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?