Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

vloženo

Po smršti běžných týdenních testů vítáme nového člena, který se v naší redakci ohřeje zase o něco déle. Čerstvě převzatý Peugeot 308 SW v nejvyšší výbavě Allure bude totiž v našich službách jezdit po dobu 5 měsíců, v rámci kterých ho čeká zkouška ohněm a také spousta ujetých kilometrů.

Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

Při výběru vozu pro dlouhodobý test jsme se pořádně zamysleli… Který automobil nižší střední třídy je pohodlný, aby zvládl dlouhé přesuny po Evropě, úsporný natolik, aby nezruinoval rozpočet naší redakce, a který z těchto vozů zároveň vykazuje tolik zvláštností, že věnovat mu běžný týdenní test jednoduše nestačí? (Na mysli máme třeba jen mix konzervativního zevnějšku a extravagantního ztvárnění palubní desky, na nějž si musíte chvíli zvykat.)


A po krátkém uvažování bylo jasno. Peugeot 308 jsme v běžném týdenním testu měli již několikrát a vždy se po týdnu jednalo o nečekaně těžké loučení. Takže když nám české zastoupení francouzské automobilky vyšlo natolik vstříc, že jsme se dohodli na krásném voze s úspornou motorizací 1.6 e-HDi v provedení kombi (SW), nebylo co řešit.

Čerstvě zajetý vůz (16 895 km) ve vínové metalíze (+ 14.000 Kč) jsme převzali začátkem února a již teď (po necelých 3.000 ujetých kilometrech) můžeme říci, že z hlediska rozpočtu naší redakce rozhodně nebyl špatnou volbou. Na nových zimních pneumatikách totiž „308-ka“ jezdí bez jakéhokoliv šetření za 5,3 litru, což je vzhledem k pražskému provozu, venkovním teplotám často pod bodem mrazu a prakticky trvale zapnutému vyhřívání vozu a předních sedadel (+ 8.000 Kč) přijatelná hodnota.
Ve výbavě navíc nechybí ani sada předních a zadních parkovacích čidel spolu s couvací kamerou (+ 4.000 Kč), dotyková obrazovka 9,7“ SMEG NAV s JukeBoxem, Tritunerem, 6 prémiovými reproduktory, konektivitami AUX, USB, bluetooth a navigací (+ 11 400 Kč) či prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou a zatmavené sklo pátých dveří. Vše důležité, jako jsou vysoce výkonné LED přední světlomety, dvouzónová klimatizace nebo pohodlná sportovní sedadla, má pak výbava Allure již ve standardu.

Zřejmě nejzvláštnější věcí na Peugeotu 308 je jeho interiér. Když pravidelně týden co týden přesedáte mezi spoustou aut, připadáte si najednou v „308-ce“ jako Alenka v říši divů. Vše je jinak. Najednou si musíte zvykat na volant o průměru 350 mm, který máte pomalu v klíně, na ovládání klimatizace pouze pomocí dotykového displeje a také na fakt, že vám kaplička přístrojů svým umístěním spíše supluje head-up displej. Díky tomu se ale vůbec nemusíte dívat mimo silnici… První dny s kompaktním Peugeotem jsou proto ve znamení chaosu a nejistoty. Postupně si však zvykáte, věčně studená řadicí páka (má hliníkovou hlavici) vám již také nevadí a najednou zjišťujete, že unikátnost použité palubní desky je vlastně příjemná. První dojem z přemíry plastových ploch byl vážně hrozný, ale teď už to není vůbec špatné a s displejem, když víte kam sáhnout, se také poměrně dobře pracuje.



Přidejte k tomu navíc skvělé odhlučnění (i díky koeficientu odporu vzduchu pouze Cd=0,28) a nezměrnou praktičnost v čele s obrovským 610 litrovým zavazadelníkem a máte „cesťák“, na který se musí všichni v redakci zákonitě těšit. Jen na zadních sedadlech mohlo být více prostoru pro nohy.

Motor 1.6 e-HDi sice již z nabídky peugeotu vymizel, ale jeho 85 kW (115 koní) je v kombinaci s 270 N.m točivého momentu až překvapivě živých. V běžném provozu o motoru kromě zadunění ve 1.450 ot./min. skoro nevíte, ale když je třeba, dokáže příjemně „zatahat“.

Již teď jsme proto velice zvědavi, jak na tom díky extrémně horlivému systému Start/Stop bude motor se spolehlivostí (koncern PSA se pyšní, že jejich motorům nevadí chcípat za studena) a zda dokonalá symbióza všech systému, jaká v peugeotu prozatím panuje, bude pokračovat i v následujících měsících.

Pokud máte jakýkoliv dotaz, nebo vás cokoliv o testované „308-ce“ zajímá, neváhejte se zeptat ať už  v komentářích pod článkem či na našich facebookových stránkách!
 


Text: Martin Müller, Foto: Filip Kešner

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm Fotografie k článku Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW Allure 1.6 e-HDi – zkouška ohněm

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..