Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!

vloženo

Obrovský turbodiesel od GM - Duramax 6,6 V8- odložil s příchodem modelového roku 2011 veškerou skromnost. Inovovaný Duramax svým točivým momntem 1037 N.m. dokonce překonává i dosud nejsilnější evropský „SUV diesel“ - dvanáctiválcový 6,0 TDI v Audi Q7!

Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!

Zatímco na evropském trhu směřuje trend vznětových motorů spíše k menším obsahům a boji o každý gram CO2, v zámoří rozehrála dvojice motorů Ford 6,7 Power Stroke a Duramax 6,6 doslova souboj dieselových titánů...


Jediným obrovským turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec Duramax s objemem 6599 ccm a vstřikem Common rail (2000 bar, piezovstřikovače) je určen pro rovněž přepracované modely Chevrolet Silverado Heavy Duty a GMC Sierra Heavy Duty modelového roku 2011.

Maximální výkon motoru je 296 kW při pouhých 3000/min a točivý moment vrcholí zdrcující hodnotou 1037 N.m. při 1600/min! Jeho „lokomotivní“ charakteristika ještě více vynikne při porovnání s šestilitrovým dvanáctiválcem 6,0 TDI v Audi Q7, který sice dosahuje mnohem vyššího výkonu ve špičce- 368 kW, ale v otáčkách o 750/min vyšších. Navíc V12 TDI od Audi má dokonce o 37 N.m. nižší točivý moment, a to přesto že má teoretickou výhodu čtyř přeplňovaných válců navíc...

I přes výrazně vyšší výkon než dosud, má mít Duramax až o 60% nižší emise NOx a je schopný fungovat i na bionaftu B20 (20% bio složky). O příznivé emise se stará jak chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR), tak filtr pevných částic (DPF) i selektivní katalytická redukce (SCR) s dodatečným vstřikem přípravku.
Velkou zajímavostí tohoto motoru je použití výfukové motorové brzdy, známé hlavně z těžkých nákladních vozů. Brzdný účinek velkého dieselu tak šetří brzdové obložení, což u soupravy, která v případě obou vozů může v případě plného naložení a plného vleku činit až 9 tun (přesně 9072 kg!) rozhodně není k zahození...
Obludný kroutící moment amerického superdieselu přenáší na zadní nebo všechna kola robustní šestistupňová automatika Allison 1000, která byla pro potřeby nového Duramaxu náležitě přizpůsobena (dosud její limit činil asi 850 N.m.). O velikosti osmiválce Duramax si lze udělat představu nejen z výkonových parametrů, ale třeba i z toho, že jej maže deset litrů motorového oleje a chladí 24 litrů chladící kapaliny. Palivová nádrž obou vozů pojme téměř 140 litrů nafty...

-MO-, foto GM

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte