Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!

vloženo

Obrovský turbodiesel od GM - Duramax 6,6 V8- odložil s příchodem modelového roku 2011 veškerou skromnost. Inovovaný Duramax svým točivým momntem 1037 N.m. dokonce překonává i dosud nejsilnější evropský „SUV diesel“ - dvanáctiválcový 6,0 TDI v Audi Q7!

Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Zatímco na evropském trhu směřuje trend vznětových motorů spíše k menším obsahům a boji o každý gram CO2, v zámoří rozehrála dvojice motorů Ford 6,7 Power Stroke a Duramax 6,6 doslova souboj dieselových titánů...

Jediným obrovským turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec Duramax s objemem 6599 ccm a vstřikem Common rail (2000 bar, piezovstřikovače) je určen pro rovněž přepracované modely Chevrolet Silverado Heavy Duty a GMC Sierra Heavy Duty modelového roku 2011.

Maximální výkon motoru je 296 kW při pouhých 3000/min a točivý moment vrcholí zdrcující hodnotou 1037 N.m. při 1600/min! Jeho „lokomotivní“ charakteristika ještě více vynikne při porovnání s šestilitrovým dvanáctiválcem 6,0 TDI v Audi Q7, který sice dosahuje mnohem vyššího výkonu ve špičce- 368 kW, ale v otáčkách o 750/min vyšších. Navíc V12 TDI od Audi má dokonce o 37 N.m. nižší točivý moment, a to přesto že má teoretickou výhodu čtyř přeplňovaných válců navíc...

I přes výrazně vyšší výkon než dosud, má mít Duramax až o 60% nižší emise NOx a je schopný fungovat i na bionaftu B20 (20% bio složky). O příznivé emise se stará jak chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR), tak filtr pevných částic (DPF) i selektivní katalytická redukce (SCR) s dodatečným vstřikem přípravku.
Velkou zajímavostí tohoto motoru je použití výfukové motorové brzdy, známé hlavně z těžkých nákladních vozů. Brzdný účinek velkého dieselu tak šetří brzdové obložení, což u soupravy, která v případě obou vozů může v případě plného naložení a plného vleku činit až 9 tun (přesně 9072 kg!) rozhodně není k zahození...
Obludný kroutící moment amerického superdieselu přenáší na zadní nebo všechna kola robustní šestistupňová automatika Allison 1000, která byla pro potřeby nového Duramaxu náležitě přizpůsobena (dosud její limit činil asi 850 N.m.). O velikosti osmiválce Duramax si lze udělat představu nejen z výkonových parametrů, ale třeba i z toho, že jej maže deset litrů motorového oleje a chladí 24 litrů chladící kapaliny. Palivová nádrž obou vozů pojme téměř 140 litrů nafty...

-MO-, foto GM

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m! Fotografie k článku Diesel GM Duramax 6,6 V8: Točivý moment 1037 N.m!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má