Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec

vloženo

Nový Civic je tady. Smutnou zprávou je fakt, že z výbavy zmizela zadní sedadla Magic Seats, která byla praktická a naprosto ojedinělá. Novou základní pohonnou jednotkou bude tříválec, který přijde v Česku na 469 900 Kč. Silnější čtyřválcová patnáctistovka bude mnohem draží, zaplatíte za ni minimálně 639 900 Kč. První exempláře dorazí na český trh již v březnu.

Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec

Nový model Honda Civic desáté generace je pětidveřový sportovně pojatý hatchback. Oproti předchůdci je nový model Civic o 30 mm širší, o 136 mm delší a o 20 mm nižší. Rozvor vozu se protáhl o 30 mm z čehož profitují zejména cestující, kteří naleznou v kabině více prostoru. Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace, kdežto horní hrana kapoty je umístěna o 65 mm níže, což přináší lepší výhled dopředu.


Úzké přední sloupky (o 12 mm tenčí)  zajišťují špičkový výhled dopředu v úhlu 84,3 stupně. Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala nejvyšší úrovně pohodlí. Sedadlo řidiče umožňuje 14 stupňů nastavení pro zajištění optimální polohy sezení.

Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic. Prostor pro ramena vpředu se rozšířil o 10 mm a prostor mezi předními sedadly se rozšířil o 30 mm. Prostor pro ramena se na zadních sedadlech zvětšil o 20 mm, zatímco cestující vzadu mají rovněž o 95 mm více prostoru pro nohy a o 45 mm více prostoru pro kolena.

Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, hrana má nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). Skrytá schránka pod podlahou (u všech modelů kromě modelu S, Sport a Sport Plus) nabízí další bezpečný úložný prostor.

Nový Civic je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s 1,0litrovým tříválcovým a 1,5litrovým čtyřválcovým benzínovým přeplňovaným motorem. Konstrukce těchto nových hnacích jednotek VTEC TURBO je zaměřena především na dynamické jízdní vlastnosti a zároveň dosahují nízké spotřeby paliva a slušné účinnosti. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo se automatickou převodovkou CVT.

Během vývoje pohonu pro nové motory VTEC TURBO byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního 2,0litrového motoru VTEC TURBO Honda o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO vycházejí přímo ze svého 2,0litrového předchůdce a jsou rovněž vybaveny technologiemi, které zvyšují výkon a úspornost.

Přeplňované hnací jednotky modelu Civic jsou konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment mnohem větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC (Intelligent-Variable Timing and Lift Electronic Control) a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). Výsledkem je dvojice nových VTEC TURBO motorů, které nabízejí atraktivní provoz a oduševnělý vysoký specifický výkon při maximálním točivém momentu a síle. Zároveň nabízejí ekologický provoz v souladu s normou Euro 6, která je standardem předních výrobců v této třídě.

Díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru nabízí tříválcová 1,0litrová benzínová hnací jednotka VTEC TURBO pozoruhodné vylepšení při každodenním provozu a také úsporu paliva v porovnání s  1,8litrovým motorem VTEC předchozí generace modelu Civic. Maximální točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 ot./min. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 Nm k dispozici od 1 700 do 4 500 ot./min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 jsou pouhých 106 g/km u modelu vybaveného převodovkou CVT při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu NEDC od 4,7l/100 km (60,1 m/g).

Větší čtyřválcový 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8litrový motor VTEC předchozího modelu Civic. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 ot./min. (při 6 000 ot./min. s převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. Maximální točivý výkon 220 Nm s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 činí 133 g/km u modelu s šestistupňovou manuální převodovkou při kombinované spotřebě paliva 5,8l/100 km.

Vybrané modely vyšších verzí jsou vybaveny pokročilým systémem adaptivních tlumičů na všech kolech, který byl zcela poprvé představen u modelu Civic Tourer 2014. Tento systém umožňuje řidiči výber ze dvou charakteristik tlumení na základě jízdních podmínek. Díky tomu si může vůz zachovat pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě.

 


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem