Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec

vloženo

Nový Civic je tady. Smutnou zprávou je fakt, že z výbavy zmizela zadní sedadla Magic Seats, která byla praktická a naprosto ojedinělá. Novou základní pohonnou jednotkou bude tříválec, který přijde v Česku na 469 900 Kč. Silnější čtyřválcová patnáctistovka bude mnohem draží, zaplatíte za ni minimálně 639 900 Kč. První exempláře dorazí na český trh již v březnu.

Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec

Nový model Honda Civic desáté generace je pětidveřový sportovně pojatý hatchback. Oproti předchůdci je nový model Civic o 30 mm širší, o 136 mm delší a o 20 mm nižší. Rozvor vozu se protáhl o 30 mm z čehož profitují zejména cestující, kteří naleznou v kabině více prostoru. Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace, kdežto horní hrana kapoty je umístěna o 65 mm níže, což přináší lepší výhled dopředu.


Úzké přední sloupky (o 12 mm tenčí)  zajišťují špičkový výhled dopředu v úhlu 84,3 stupně. Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala nejvyšší úrovně pohodlí. Sedadlo řidiče umožňuje 14 stupňů nastavení pro zajištění optimální polohy sezení.

Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic. Prostor pro ramena vpředu se rozšířil o 10 mm a prostor mezi předními sedadly se rozšířil o 30 mm. Prostor pro ramena se na zadních sedadlech zvětšil o 20 mm, zatímco cestující vzadu mají rovněž o 95 mm více prostoru pro nohy a o 45 mm více prostoru pro kolena.

Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, hrana má nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). Skrytá schránka pod podlahou (u všech modelů kromě modelu S, Sport a Sport Plus) nabízí další bezpečný úložný prostor.

Nový Civic je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s 1,0litrovým tříválcovým a 1,5litrovým čtyřválcovým benzínovým přeplňovaným motorem. Konstrukce těchto nových hnacích jednotek VTEC TURBO je zaměřena především na dynamické jízdní vlastnosti a zároveň dosahují nízké spotřeby paliva a slušné účinnosti. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo se automatickou převodovkou CVT.

Během vývoje pohonu pro nové motory VTEC TURBO byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního 2,0litrového motoru VTEC TURBO Honda o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO vycházejí přímo ze svého 2,0litrového předchůdce a jsou rovněž vybaveny technologiemi, které zvyšují výkon a úspornost.

Přeplňované hnací jednotky modelu Civic jsou konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment mnohem větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC (Intelligent-Variable Timing and Lift Electronic Control) a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). Výsledkem je dvojice nových VTEC TURBO motorů, které nabízejí atraktivní provoz a oduševnělý vysoký specifický výkon při maximálním točivém momentu a síle. Zároveň nabízejí ekologický provoz v souladu s normou Euro 6, která je standardem předních výrobců v této třídě.

Díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru nabízí tříválcová 1,0litrová benzínová hnací jednotka VTEC TURBO pozoruhodné vylepšení při každodenním provozu a také úsporu paliva v porovnání s  1,8litrovým motorem VTEC předchozí generace modelu Civic. Maximální točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 ot./min. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 Nm k dispozici od 1 700 do 4 500 ot./min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 jsou pouhých 106 g/km u modelu vybaveného převodovkou CVT při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu NEDC od 4,7l/100 km (60,1 m/g).

Větší čtyřválcový 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8litrový motor VTEC předchozího modelu Civic. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 ot./min. (při 6 000 ot./min. s převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. Maximální točivý výkon 220 Nm s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min. Oficiální emise CO2 činí 133 g/km u modelu s šestistupňovou manuální převodovkou při kombinované spotřebě paliva 5,8l/100 km.

Vybrané modely vyšších verzí jsou vybaveny pokročilým systémem adaptivních tlumičů na všech kolech, který byl zcela poprvé představen u modelu Civic Tourer 2014. Tento systém umožňuje řidiči výber ze dvou charakteristik tlumení na základě jízdních podmínek. Díky tomu si může vůz zachovat pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě.

 


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec Fotografie k článku Desátá generace Hondy Civic dostane tříválec
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč