Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1

vloženo

CITROËN představuje při příležitosti ženevského autosalonu ve světové premiéře nový CITROËN C1, který má nahradit bestseller, jehož se od uvedení pro prodeje v roce 2005 prodalo více než 760 000 kusů. Jiskrný a pohodový nový městský vůz je dispozici ve tří a pětidveřové verzi a také v novém tvaru se stahovací střechou pod označením Airscape.

Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 CITROËN C1 je k dispozici ve tří a pětidveřové verzi a ve dvou tvarech, jako hatchback a jako vůz se stahovací střechou (C1 Airscape). Dynamický a energický styl podtrhuje plynulá linie vedoucí od čelního skla přes boční okna, dále sloupky čelního skla v černé barvě a u některých úrovní výbavy chromované lišty kolem oken. Čelní strana přebírá prvky dodávající novým modelům značky dobře rozpoznatelnou identitu. Díky světlometům rozděleným do dvou částí a jejich kulaté optice získal vůz nezbedný pohled a usměvavý ráz. Denní světla s vertikálními LED diodami dávají vozu jasný světelný podpis, zdůrazňují jeho usměvavý pohled a nepopiratelně posilují jeho charakter. Zadní stranu dynamizuje skleněná výklopná záď a světla čtvercového tvaru vyvolávající 3D efekt. Nový Citroën C1 nabízí uvolněný design a neodolatelný výraz, čemuž napomáhá i kompaktní hutný objem a široký rozchod předních i zadních kol. Vůz dokonale zapadá do rodiny nových Citroënů. Svou výraznou osobitostí přitahuje pozornost a dokáže vyvolat lásku na první pohled.

Atraktivní barvy
Veselý a jiskrný nový CITROËN C1 nabízí osm „trendy“ barev karoserie, od elegantní černé Caldéra, přes šedou Gallium, šedou Carlinite, olivovou Brown, modrou Smalt Blue, červenou Scarlet, Sunrise Red až po zářivě bílou Lipizan. K dispozici jsou rovněž dvoubarevné verze karoserie umožňující osobní úpravy na míru. Jde o dvě specifické verze uvedené na trh současně s novým vozem. Odstín střechy je zde jiný než odstín zbývající karoserie (střecha v olivové Brown a karoserie bílá Lipizan).

Ve dvoubarevné kombinaci je nabízena i verze Airscape, u které je možnost zvolit jinou barvu plátna střechy než odstín vozu. V nabídce jsou tři plátna: Sunrise Red, Black a Grey. Pro dovršení dokonalého vzhledu moderního městského vozu ho lze doplnit ozdobnými kryty kol o rozměrech 14’’ a 15’’ a litými patnáctipalcovými koly s diamantovým výbrusem. Nový CITROËN C1 je osvěžující a hravý, a to jak zvenku, tak zevnitř, kde na posádku čeká veselý a barevný prostor. Čistou strukturovanou palubní desku oživují barevná tlačítka: ovladače multimédií, lišty větráků a hlavice řadicí páky. Interiér doplňují prvky na dveřních panelech ve stejném odstínu jako je odstín karoserie.

Nový CITROËN C1 znamená taky radost a příjemné pocity v každodenním životě. Městu se ukazuje ve verzi Airscape se stahovací střechou, která je k dispozici u třídveřové i pětidveřové verze a je v tomto segmentu zcela exkluzivní. Pružná plátěná stahovací střecha výjimečných rozměrů (délka 800 mm × šířka 760 mm) se snadno používá, ovládání je elektrické. Verze Airscape tak posádce nabízejí možnost kdykoliv uniknout z každodenní reality, užívat si života i města. Pro stále větší svobodu a větší radost v běžném životě.

Kompaktnost pro větší mrštnost
Nový CITROËN C1, do něhož se vejdou až 4 dospělé osoby, kterým nabízí velkorysý prostor vpředu i vzadu, si zachoval kompaktní rozměry (délka 346 cm / šířka 162 cm / výška 145 cm), a to ve třídveřové i pětidveřové verzi.Je to tedy stále víceúčelový městský vůz, jeden z nejkompaktnějších na trhu. Jeho velmi hutné rozměry mu dodávají velkou mrštnost a snadnost při manévrování, a to i díky optimálnímu poloměru otáčení 480 cm a elektrickému posilovači řízení.

Odkládací přihrádky a prvky příslušenství usnadňující život

Nový CITROËN C1 nenabízí jen dynamický energický design, ale také snadné řízení a příslušenství důležité pro každodenní užívání.  Je to ideální partner poskytující řadu praktických důvtipných odkládacích přihrádek rozložených po celé kabině včetně držáku na kelímky s nápoji a uzavřené přihrádky před sedadlem spolujezdce, do které se vejde litrová láhev. Nový CITROËN C1 nabízí i dobře promyšlenou ergonomii pro usnadnění každodenního života díky praktickému a snadno přístupnému zavazadlovému prostoru o objemu 196 litrů a zadnímu platu, které se po otevření zasune. Po sklopení zadních sedadel činí objem zavazadlového prostoru 750 litrů. Nabízí také příslušenství zajišťující v kabině pohodu, například automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla a ve třídveřové verzi uložení nastavení předních sedadel do paměti.

Spojení komfortu a jízdní stability
Nový CITROËN C1 přináší rovněž velice dobré spojení komfortu a jízdní stability. Oproti předchozí generaci je jeho zadní náprava o 4 kg lehčí, je opatřen novými pružinami závěsu, novými tlumiči a novým příčným stabilizátorem velkého průměru. Poskytuje vynikající úroveň komfortu odpružení a vynikající jízdní stabilitu. Nový elektrický posilovač řízení v sobě navíc spojuje pohodlí a přesnost. Je pružný, příjemný a přesný, a to ve městě i na silnici, a plně přispívá k radosti z řízení. K té napomáhají také nové pneumatiky menších rozměrů (14 a 15 palců) s velmi nízkým valivým odporem, které zajišťují dobrou úroveň brzdění a nižší spotřebu paliva.

Dotykové rozhraní s připojením

Nový CITROËN C1 nabízí intuitivní technologie, které se snadno ovládají. Může být vybaven dotykovým sedmipalcovým displejem, pomocí kterého lze ovládat všechny funkce spojené s médii (rádio, telefon, video, palubní počítač). Vůz není nikdy sám, je stále připojený. Nový CITROËN C1 nabízí také lepší připojení díky funkci Mirror Screen. Tato technologie umožňuje zobrazit obsah chytrého telefonu na sedmipalcovém dotykovém tabletu a ovládat ho odtud. Stačí si ověřit kompatibilitu chytrého telefonu, instalovat do něj aplikaci umožňující výměnu dat a připojit ho k USB portu vozidla. Díky dotykovému sedmipalcovému tabletu je pak možné zcela jednoduše využívat funkce chytrého telefonu: navigaci, telefonování, adresář, hudbu, Web Radio…i další užitečné aplikace, které jsou kompatibilní s řízením.

Nový CITROËN C1 také nabízí uvolněné řízení. Pro usnadnění manévrování, jako je parkování v úzkých prostorech, je tak vůz vybaven zpětnou parkovací kamerou, jejíž záběry se promítají na dotykový sedmipalcový displej. Nový CITROËN C1 je také vybaven systémem hands-free přístupu a startování. Tato funkce umožňuje vůz otevřít a spustit motor a přitom si ponechat elektronický klíč v kapse. Systém, který se už používá u vozů vyššího segmentu, usnadňuje svým uživatelům život. Mezi další užitečné technologie patří asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist), který je součástí sériové výbavy. Ten se může ve městě ukázat jako nezbytný, například při výjezdu ze suterénních parkovišť. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 vteřin a umožní tak klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než 3 %.

Nový CITROËN C1 má v nabídce dva benzínové motory poslední generace.
Díky motoru 1.0 e-VTi 68 Airdream s pětistupňovou převodovkou, který je spojený s technologií Stop & Start a specifickým paketem Aéro, se CITROËN C1 řadí mezi vozy s nejnižší spotřebou a emisemi CO2. Motor 1.0 VTi 68 je nabízen rovněž s pilotovanou převodovkou: ETG (Efficient Tronic Gearbox). Tato pětistupňová převodovka je vybavena funkcí pojezdu a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Nový CITROËN C1 je vybaven také novým motorem 1.2 VTi 82 řady PureTech. Tento benzínový tříválcový motor se vyrábí ve Francii, má objem 1,2 l a výkon 82 k. Používá inovativní, výkonné a úsporné technologie: spotřeba činí 4,3 l/100 km a emise 99 g CO2/km, při zachování mrštnosti a pohodlného řízení. Tento motor s točivým momentem 118 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/hod za 11 vteřin přispívá ke schopnosti nového vozu CITROËN C1 uniknout z města ven do přírody.

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1 Fotografie k článku Další z kolínských trojčat - nový Citroën C1
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer