Dakarský svět se schází v Technopolis

vloženo

Na Nový rok se sešel celý tým KM Racing v areálu nového moderního výstaviště Technopolis na okraji Buenos Aires. První skupinka dorazila už den před Silvestrem, aby vyzvedla všechna čtyři týmová vozidla, druhá se po poněkud turbulentních oslavách příchodu nového roku v oblacích kdesi nad Atlantikem dostavila na Nový rok.

Dakarský svět se schází v Technopolis Dakarský svět se schází v Technopolis

Převzetí všech týmových vozidel z přístavu Europa Dock proběhlo bez problémů, méně už zhodnocení stavu vozidel po manipulaci ze strany pořadatelů. Neumělé zacházení v přístavu odnesla spojka a převodovka závodního vozu, a tak měli mechanici po celou silvestrovskou noc co dělat. K tomu vybité baterie u jednoho doprovodného vozu i týmové Toyoty. Naštěstí pětice mechaniků stihla dát vše potřebné do nejlepšího pořádku, a tak je závodní auto plně připraveno na technické přejímky 2. ledna.


Martin Macík Jr. dorazil spolu se zbytkem týmu na Nový rok v dobrém rozmaru. V bivaku se věnoval hlavně přípravě agendy pro administrativní přejímky, instalaci kamer v závodním voze a obhlídce výstaviště. Po poněkud deštivém začátku nového roku se také vrací slunečné počasí, což spolu s asfaltovým podkladem bivaku zpříjemňuje poslední přípravné práce.

V zásadě vše potřebné máme hotovo,“ říká Martin, nejmladší pilot kamionu v závodním poli i historii Dakaru. „Naše posádka doprovodného vozidla donesla od pořadatelů mapky etap. Mohl jsem se tak podívat trochu konkrétněji na to, co nás čeká. Z čeho nemám radost, to jsou neúměrně dlouhé přejezdy mezi relativně kratšími speciálkami a bivaky, stejně jako cesty na start speciálek. Bývá to velmi úmorné, přitom mnohem raději bych se tou dobou věnoval závodění.“ Podrobnější maky soutěže také odhalily podobu jediné maratónské etapy v kategorii kamionů. Půjde o dvojetapu před dnem volna v Iquique. Kamiony ukončí svou pouť v tzv. „marathon bivouac“, který bude lokalizován v Chile, jen pár desítek kilometrů od Iquique. Obě speciální zkoušky se budou vlnit kolem tohoto města. Přestože všechny doprovody po celou dobu maratónské dvojetapy zůstanou v Iquique, tato jediná kategorie nezavítá do Bolívie a zůstane v Chile. Ušetří si tak přibližně 300 kilometrů neutralizačního přejezdu přes hory.

Jenže to všechno je už hudba poloviny rallye. Tou nejbližší budoucností je technická a administrativní přejímka, slavnostní start (mimochodem, pódium bude rovněž situováno v areálu Technopolis) a výjezd na Dakar 2015.


KM Racing Media / Jiří Vintr, Buenos Aires

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dakarský svět se schází v Technopolis

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..