Dakarský svět se schází v Technopolis

vloženo

Na Nový rok se sešel celý tým KM Racing v areálu nového moderního výstaviště Technopolis na okraji Buenos Aires. První skupinka dorazila už den před Silvestrem, aby vyzvedla všechna čtyři týmová vozidla, druhá se po poněkud turbulentních oslavách příchodu nového roku v oblacích kdesi nad Atlantikem dostavila na Nový rok.

Dakarský svět se schází v Technopolis Dakarský svět se schází v Technopolis

Převzetí všech týmových vozidel z přístavu Europa Dock proběhlo bez problémů, méně už zhodnocení stavu vozidel po manipulaci ze strany pořadatelů. Neumělé zacházení v přístavu odnesla spojka a převodovka závodního vozu, a tak měli mechanici po celou silvestrovskou noc co dělat. K tomu vybité baterie u jednoho doprovodného vozu i týmové Toyoty. Naštěstí pětice mechaniků stihla dát vše potřebné do nejlepšího pořádku, a tak je závodní auto plně připraveno na technické přejímky 2. ledna.


Martin Macík Jr. dorazil spolu se zbytkem týmu na Nový rok v dobrém rozmaru. V bivaku se věnoval hlavně přípravě agendy pro administrativní přejímky, instalaci kamer v závodním voze a obhlídce výstaviště. Po poněkud deštivém začátku nového roku se také vrací slunečné počasí, což spolu s asfaltovým podkladem bivaku zpříjemňuje poslední přípravné práce.

V zásadě vše potřebné máme hotovo,“ říká Martin, nejmladší pilot kamionu v závodním poli i historii Dakaru. „Naše posádka doprovodného vozidla donesla od pořadatelů mapky etap. Mohl jsem se tak podívat trochu konkrétněji na to, co nás čeká. Z čeho nemám radost, to jsou neúměrně dlouhé přejezdy mezi relativně kratšími speciálkami a bivaky, stejně jako cesty na start speciálek. Bývá to velmi úmorné, přitom mnohem raději bych se tou dobou věnoval závodění.“ Podrobnější maky soutěže také odhalily podobu jediné maratónské etapy v kategorii kamionů. Půjde o dvojetapu před dnem volna v Iquique. Kamiony ukončí svou pouť v tzv. „marathon bivouac“, který bude lokalizován v Chile, jen pár desítek kilometrů od Iquique. Obě speciální zkoušky se budou vlnit kolem tohoto města. Přestože všechny doprovody po celou dobu maratónské dvojetapy zůstanou v Iquique, tato jediná kategorie nezavítá do Bolívie a zůstane v Chile. Ušetří si tak přibližně 300 kilometrů neutralizačního přejezdu přes hory.

Jenže to všechno je už hudba poloviny rallye. Tou nejbližší budoucností je technická a administrativní přejímka, slavnostní start (mimochodem, pódium bude rovněž situováno v areálu Technopolis) a výjezd na Dakar 2015.


KM Racing Media / Jiří Vintr, Buenos Aires

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dakarský svět se schází v Technopolis
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit