Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku

vloženo

I přesto, že letos v nabídce automobilky Dacia nepřibyla žádná novinka, rumunsko-francouzský výrobce hlásí úspěch. Za prvních 11 měsíců tohoto roku totiž v tuzemsku prodal více než 62 000 automobilů, načež by jich dle zástupců automobilky bylo ještě více - jen kdyby Dacia ve svých (aktuálně již čtyřech) továrnách stíhala vyrábět.

Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku

Čekací lhůta na nový Duster tak aktuálně zabere i déle než půl roku. Z vlastních zkušeností však musíme dodat, že pokud Duster chcete, čekat se vyplatí. Součástí krátké tiskové konference byly totiž i testovací jízdy v Hummer centru nedaleko Prahy, kde malé SUV znovu a opět dokázalo, že zkrátka projede i nemožné.


Ale zpět k samotnému výrobci. Ten totiž jasně poukázal na fakt, že nehodlá usnout na vavřínech a pro rok 2017 připravil spoustu novinek. Ty jsou spíše evolučního rázu, ale i tak se nejen stávající zákazníci mají na co těšit.

Dacia přepracovala design všech čtyř stěžejních modelů značky. Vozy Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway se tak dočkají nového světelného podpisu s LED denním svícením, dynamičtější přední masky, nebo výrazně lépe vypadajícího zadního nárazníku s čidly parkovacího asistentu, která budou integrována do spodní, tmavé části.

Zlepšení však nemine ani interiér. Elektrické ovládání oken se ze středového panelu konečně přesune do dveří a kromě zcela nového volantu má dojít i ke kvalitativnímu zlepšení použitých materiálů.

A opomenuty nebyly také motory. Základní zážehovou jednotku nahradí zcela nový motor SCe 75 s atmosférickým plněním o objemu 1,0 litru a výkonu 75 koní, který by měl v reálném provozu přinést až 10% úsporu paliva.

Zřejmě nejzajímavější inovace nás ale opět vrací k modelu Duster. Ten se totiž ve spojení s dieselovým motorem dCi 110 konečně dočká dvouspojkové převodovky EDC, o kterou mnozí zákazníci prosili již v minulosti. Již teď je proto jasné, že se dveře v autosalonech Dacia netrhnout ani v příštím roce.


text: Martin Müller foto: Dacia

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu