Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku

vloženo

I přesto, že letos v nabídce automobilky Dacia nepřibyla žádná novinka, rumunsko-francouzský výrobce hlásí úspěch. Za prvních 11 měsíců tohoto roku totiž v tuzemsku prodal více než 62 000 automobilů, načež by jich dle zástupců automobilky bylo ještě více - jen kdyby Dacia ve svých (aktuálně již čtyřech) továrnách stíhala vyrábět.

Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku

Čekací lhůta na nový Duster tak aktuálně zabere i déle než půl roku. Z vlastních zkušeností však musíme dodat, že pokud Duster chcete, čekat se vyplatí. Součástí krátké tiskové konference byly totiž i testovací jízdy v Hummer centru nedaleko Prahy, kde malé SUV znovu a opět dokázalo, že zkrátka projede i nemožné.


Ale zpět k samotnému výrobci. Ten totiž jasně poukázal na fakt, že nehodlá usnout na vavřínech a pro rok 2017 připravil spoustu novinek. Ty jsou spíše evolučního rázu, ale i tak se nejen stávající zákazníci mají na co těšit.

Dacia přepracovala design všech čtyř stěžejních modelů značky. Vozy Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway se tak dočkají nového světelného podpisu s LED denním svícením, dynamičtější přední masky, nebo výrazně lépe vypadajícího zadního nárazníku s čidly parkovacího asistentu, která budou integrována do spodní, tmavé části.

Zlepšení však nemine ani interiér. Elektrické ovládání oken se ze středového panelu konečně přesune do dveří a kromě zcela nového volantu má dojít i ke kvalitativnímu zlepšení použitých materiálů.

A opomenuty nebyly také motory. Základní zážehovou jednotku nahradí zcela nový motor SCe 75 s atmosférickým plněním o objemu 1,0 litru a výkonu 75 koní, který by měl v reálném provozu přinést až 10% úsporu paliva.

Zřejmě nejzajímavější inovace nás ale opět vrací k modelu Duster. Ten se totiž ve spojení s dieselovým motorem dCi 110 konečně dočká dvouspojkové převodovky EDC, o kterou mnozí zákazníci prosili již v minulosti. Již teď je proto jasné, že se dveře v autosalonech Dacia netrhnout ani v příštím roce.


text: Martin Müller foto: Dacia

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku Fotografie k článku Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?