Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

vloženo

Pokud toužíte jezdit s novým Priusem v kombinovaném cyklu za 3,3 l/100 km, musíte si připravit nejméně 744.900 Kč. Právě na tolik přijde v základní výbavě Life. Za střední cestu - výbavu Active dáte o 50 000 Kč více, kdežto za vrchol v podobě výbavy Executive pak 909 400 Kč.

Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

Každá nová generace Priusu byla hospodárnější a šetrnější k životnímu prostředí. Přesto právě Prius čtvrté generace znamená doposud nejvýraznější vývojový pokrok. Emise CO2 klesly na rekordně nízkých 76 g/km a spotřeba paliva je od 3,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu). Za obojí Prius vděčí novému plně hybridnímu hnacímu ústrojí. To prošlo výraznou modernizací. Zevrubné konstrukční změny motoru přinesly termodynamickou účinnost na úrovni 40 procent, což je celosvětově nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Další součásti hybridní soustavy pohonu prodělaly zmenšení rozměrů a snížení hmotnosti. Současně se optimalizovalo jejich uspořádání, což přispělo k posunutí těžiště celého vozidla blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní kompaktnější, než u modelu předchozí generace, a zároveň se zvýšila jeho odolnost a zlepšily parametry dobíjení.


Dynamické schopnosti nového vozu vycházejí z možností první platformy postavené na nové globální koncepci TNGA (Toyota New Global Architecture). Vůz tímto zároveň získal nižší těžiště (-2,5 cm), které mu propůjčuje lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu. Designéři měli také volnější ruku při návrhu atraktivnějšího zevnějšku, s menším počtem křivek a atletičtějším profilem. Platforma TNGA kromě toho pomáhá vymezit provedení interiéru. Ten charakterizuje pocit bezpečí, skvělé obestavění prostoru, nižší poloha za volantem pro větší radost z jízdy a vyšší úroveň pohodlí. Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru díky menší hybridní baterii s vyšší energetickou hustotou (zcela ukryté v prostoru pod zadními sedadly) a novým zadním nápravám s dvojitými lichoběžníky. Oba tyto prvky nyní nijak nezasahují do zavazadelníku.

Všechna tato vylepšení mají za cíl nabídnout řidiči mnohem vyšší požitek z jízdy. Akcelerace je nyní hladší a agilnější, vůz je také tišší a vykazuje lineárnější charakter s lepším sladěním zrychlování vozidla a otáček motoru.

Prius však kromě ekologických parametrů a pohodlí nabídne i propracované prvky bezpečnosti. Například podvozek byl optimalizován tak, aby v případě srážky vykazoval mimořádnou odolnost. V novém Priusu se balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense rozšířil o adaptivní tempomat řízený radarem (s podporou v celém rozsahu rychlostí) a funkci rozpoznávání chodců v rámci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS).

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro pořízení tohoto ekologického průkopníka, mohou využít výhodné financování Toyota Garant. Pak je nový Prius vyjde na 11 374 Kč měsíčně při akontaci 10 %. V rámci Toyota Garant získají nízký úrok 1,99 %, zvýhodněnou sazbu pojištění a budou mít garantovanou budoucí hodnotu vozu ve výši 45 %. Pro firemní klientelu je připraven operativní leasing Toyota Rent s měsíční splátkou od 9 400 Kč bez DPH.

Nový Prius bude v České republice poprvé k vidění v rámci veletrhu Amper Motion, a to od 15. do 18. března 2016 na Výstavišti Brno.


Toyota Central Europe – Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte