Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

vloženo

Pokud toužíte jezdit s novým Priusem v kombinovaném cyklu za 3,3 l/100 km, musíte si připravit nejméně 744.900 Kč. Právě na tolik přijde v základní výbavě Life. Za střední cestu - výbavu Active dáte o 50 000 Kč více, kdežto za vrchol v podobě výbavy Executive pak 909 400 Kč.

Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

Každá nová generace Priusu byla hospodárnější a šetrnější k životnímu prostředí. Přesto právě Prius čtvrté generace znamená doposud nejvýraznější vývojový pokrok. Emise CO2 klesly na rekordně nízkých 76 g/km a spotřeba paliva je od 3,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu). Za obojí Prius vděčí novému plně hybridnímu hnacímu ústrojí. To prošlo výraznou modernizací. Zevrubné konstrukční změny motoru přinesly termodynamickou účinnost na úrovni 40 procent, což je celosvětově nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Další součásti hybridní soustavy pohonu prodělaly zmenšení rozměrů a snížení hmotnosti. Současně se optimalizovalo jejich uspořádání, což přispělo k posunutí těžiště celého vozidla blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní kompaktnější, než u modelu předchozí generace, a zároveň se zvýšila jeho odolnost a zlepšily parametry dobíjení.

Dynamické schopnosti nového vozu vycházejí z možností první platformy postavené na nové globální koncepci TNGA (Toyota New Global Architecture). Vůz tímto zároveň získal nižší těžiště (-2,5 cm), které mu propůjčuje lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu. Designéři měli také volnější ruku při návrhu atraktivnějšího zevnějšku, s menším počtem křivek a atletičtějším profilem. Platforma TNGA kromě toho pomáhá vymezit provedení interiéru. Ten charakterizuje pocit bezpečí, skvělé obestavění prostoru, nižší poloha za volantem pro větší radost z jízdy a vyšší úroveň pohodlí. Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru díky menší hybridní baterii s vyšší energetickou hustotou (zcela ukryté v prostoru pod zadními sedadly) a novým zadním nápravám s dvojitými lichoběžníky. Oba tyto prvky nyní nijak nezasahují do zavazadelníku.

Všechna tato vylepšení mají za cíl nabídnout řidiči mnohem vyšší požitek z jízdy. Akcelerace je nyní hladší a agilnější, vůz je také tišší a vykazuje lineárnější charakter s lepším sladěním zrychlování vozidla a otáček motoru.

Prius však kromě ekologických parametrů a pohodlí nabídne i propracované prvky bezpečnosti. Například podvozek byl optimalizován tak, aby v případě srážky vykazoval mimořádnou odolnost. V novém Priusu se balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense rozšířil o adaptivní tempomat řízený radarem (s podporou v celém rozsahu rychlostí) a funkci rozpoznávání chodců v rámci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS).

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro pořízení tohoto ekologického průkopníka, mohou využít výhodné financování Toyota Garant. Pak je nový Prius vyjde na 11 374 Kč měsíčně při akontaci 10 %. V rámci Toyota Garant získají nízký úrok 1,99 %, zvýhodněnou sazbu pojištění a budou mít garantovanou budoucí hodnotu vozu ve výši 45 %. Pro firemní klientelu je připraven operativní leasing Toyota Rent s měsíční splátkou od 9 400 Kč bez DPH.

Nový Prius bude v České republice poprvé k vidění v rámci veletrhu Amper Motion, a to od 15. do 18. března 2016 na Výstavišti Brno.


Toyota Central Europe – Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji