Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

vloženo

Pokud toužíte jezdit s novým Priusem v kombinovaném cyklu za 3,3 l/100 km, musíte si připravit nejméně 744.900 Kč. Právě na tolik přijde v základní výbavě Life. Za střední cestu - výbavu Active dáte o 50 000 Kč více, kdežto za vrchol v podobě výbavy Executive pak 909 400 Kč.

Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje Čtvrtá generace Toyoty Prius jde do prodeje

Každá nová generace Priusu byla hospodárnější a šetrnější k životnímu prostředí. Přesto právě Prius čtvrté generace znamená doposud nejvýraznější vývojový pokrok. Emise CO2 klesly na rekordně nízkých 76 g/km a spotřeba paliva je od 3,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu). Za obojí Prius vděčí novému plně hybridnímu hnacímu ústrojí. To prošlo výraznou modernizací. Zevrubné konstrukční změny motoru přinesly termodynamickou účinnost na úrovni 40 procent, což je celosvětově nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Další součásti hybridní soustavy pohonu prodělaly zmenšení rozměrů a snížení hmotnosti. Současně se optimalizovalo jejich uspořádání, což přispělo k posunutí těžiště celého vozidla blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní kompaktnější, než u modelu předchozí generace, a zároveň se zvýšila jeho odolnost a zlepšily parametry dobíjení.


Dynamické schopnosti nového vozu vycházejí z možností první platformy postavené na nové globální koncepci TNGA (Toyota New Global Architecture). Vůz tímto zároveň získal nižší těžiště (-2,5 cm), které mu propůjčuje lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu. Designéři měli také volnější ruku při návrhu atraktivnějšího zevnějšku, s menším počtem křivek a atletičtějším profilem. Platforma TNGA kromě toho pomáhá vymezit provedení interiéru. Ten charakterizuje pocit bezpečí, skvělé obestavění prostoru, nižší poloha za volantem pro větší radost z jízdy a vyšší úroveň pohodlí. Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru díky menší hybridní baterii s vyšší energetickou hustotou (zcela ukryté v prostoru pod zadními sedadly) a novým zadním nápravám s dvojitými lichoběžníky. Oba tyto prvky nyní nijak nezasahují do zavazadelníku.

Všechna tato vylepšení mají za cíl nabídnout řidiči mnohem vyšší požitek z jízdy. Akcelerace je nyní hladší a agilnější, vůz je také tišší a vykazuje lineárnější charakter s lepším sladěním zrychlování vozidla a otáček motoru.

Prius však kromě ekologických parametrů a pohodlí nabídne i propracované prvky bezpečnosti. Například podvozek byl optimalizován tak, aby v případě srážky vykazoval mimořádnou odolnost. V novém Priusu se balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense rozšířil o adaptivní tempomat řízený radarem (s podporou v celém rozsahu rychlostí) a funkci rozpoznávání chodců v rámci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS).

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro pořízení tohoto ekologického průkopníka, mohou využít výhodné financování Toyota Garant. Pak je nový Prius vyjde na 11 374 Kč měsíčně při akontaci 10 %. V rámci Toyota Garant získají nízký úrok 1,99 %, zvýhodněnou sazbu pojištění a budou mít garantovanou budoucí hodnotu vozu ve výši 45 %. Pro firemní klientelu je připraven operativní leasing Toyota Rent s měsíční splátkou od 9 400 Kč bez DPH.

Nový Prius bude v České republice poprvé k vidění v rámci veletrhu Amper Motion, a to od 15. do 18. března 2016 na Výstavišti Brno.


Toyota Central Europe – Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich