Čtvrtá etapa na Rallye Dakar se jela celá

vloženo

Čtvrtá měřená etapa letošní Rallye Dakar už nebyla krácena, jako předchozí speciálky, a většina závodníků si užila i ostrý závod. Přestože Martin Prokop skončil se svým vozem na střeše, dojel nakonec na 32. místě. Mezi českými kamiony dosáhl nejlepšího výsledku Martin Kolomý (7. místo), těsně následovaný Alešem Lopraisem.

Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá

Přestože Martin Prokop převrátit Toyotu na střechu, posádka vyvázla bez zranění a dokázala dojet nakonec na 32. pozici, což posádku odsunulo v celkovém průběžném hodnocení na šestnáctou příčku. Martin Prokop k nehodě uvedl, že velké díky patří Adamovi Malyszovi za pomoc při obracení auta zpět na kola.

Kategorii kamionů ovládl G. De Rooy na Ivecu. Z Čechů si nejlépe na sedmé pozici vedl Martin Kolomý na Tatře. Hned za ním dojel Aleš Loprais na Ivecu. Martin Macík na Liazu skončil třináctý, Vrátný na Tatře sedmnáctý a Valtr pak dvacátý.

Hodnocení čtvrté etapy Martinem Macíkem jedoucím na Liazu:
Po třetí měřené etapě a přejezdu dlouhém 300 km přivítal posádku týmu KM Racing promočený horský bivak v San Salvador de Jujuy, kde právě zuřila bouře. Ani ta však mechanikům nezabránila, aby se okamžitě pustili do údržby žlutočerného kamionu. Tým si s sebou do Jižní Ameriky, bohužel, zapomněl přibalit pláštěnky, ale důvtipní servismani si dokázali poradit i s touto drobností a zhotovili si vlastní modely z igelitových pytlů a lepenky. Měli opravdu na pilno a pracovali až do rána, protože tentokrát bylo třeba techniku důkladně vyladit. Na posádku čekala maratónská etapa, po jejímž dojetí je mechanikům vstup k vozům zakázán. Posádky se musejí spolehnout jen na vlastní dovednosti, případně vydržet s opravami přes 5. etapu do dalšího bivaku.

Líza je v dobré kondici. Z maratónské etapy nemám po technické stránce strach. Myslím, že tady v horách se začne pomalu rozhodovat. Jedeme hodně vysoko a jízda ve více než 3000 metrech nad mořem dá zabrat. Je to jako řídit po tom, co jste dostali ránu do hlavy, jste unavenější, bolí vás hlava, kyslík ubývá. I přesto se nám ale jelo dobře, vyrovnaně a všechno šlo, jak mělo,“ popisuje Martin Macík. 

Celou 4. etapu postupovala posádka týmu KM Racing v rychlém tempu k cíli a nakonec náročnou speciálku dojela na skvělém 13. místě. Stejné pořadí si drží i celkově. A plán držet se v první patnáctce vychází. Po noci bez mechaniků čeká na závodníky druhá část maratónského úseku a nadmořská výška by měla i nadále vzrůstat.

V další etapě bychom měli dosáhnout vůbec nejvyššího bodu, na kterém se kamiony letos v rámci Dakaru ocitnou, takže předpokládám, že to bude dobrodružná jízda. Kromě toho pořadatelé vyhrožují, že další úsek pořádně prověří i navigátory, kteří zažijí perné chvilky. Tak uvidíme, co na našeho Františka nachystali. Pravdou je, že už dnes jsme viděli několik posádek bloudit,“ komentuje Martin.

Výsledky 4. etapy Rallye Dakar
(San Salvador de Jujuy - San Salvador de Jujuy):

4. etapa - motocykly (629 km/429 km rychlostní zkouška):
1. Goncalves (Portug./Honda) 3:49:29,
2. Benavides (Arg./Honda) -4:46,
3. Faria (Portug./Husqvarna) -5:26,
36. Klymčiw (ČR/Husqvarna) -18:17,
43. Engel (ČR/KTM) -28:43,
47. Pabiška (ČR/KTM) -32:57,
76. Veselý (ČR/KTM) -1:02:11,
99. Lhotský (ČR/KTM) -1:26:38.

Průběžné pořadí motocyklů:
1. Goncalves 10:17:27,
2. Benavides -4:26,
3. Barreda (Šp./Honda) -5:26,
27. Klymčiw -32:09,
44. Pabiška -1:04:55,
46. Engel -1:08:28,
67. Veselý -2:03:10,
94. Lhotský -2:45:17.

4. etapa - automobily (629/429):
1. Peterhansel, Cottret (Fr./Peugeot) 3:42:42,
2. Sainz, Cruz (Šp./Peugeot) -11,
3. Loeb, Elena (Fr./Mon./Peugeot) -27,
32. Prokop, Tománek (ČR/Toyota) -30:12,
35. Zapletal, Marton (ČR, Pol./Hummer) -34:26,
47. Jerie, Moscatt (ČR, Austr./Toyota) -50:25,
50. Ouředníček, Vaculík (ČR/Hummer) -55:40,
56. Macháček, Plechatý (ČR/Nissan) -1:11:59,
91. D. Randýsek, Pilný (ČR/Artic Cat) -4:20:38.

Průběžné pořadí automobily:
1. Loeb 9:44:51,
2. Peterhansel -4:48,
3. Attíja (Katar/Mini) -11:09,
16. Prokop -44:26,
27. Zapletal -1:17:31,
42. Jerie -2:00:21,
47. Ouředníček -2:18:55,
50. Macháček -2:31:56,
86. D. Randýsek -6:48:00.

4. etapa - kamiony (619/419):
1. G. De Rooy (Niz./Iveco) 3:58:16,
2. Versluis (Niz./Iveco)  -37,
3. Stacey (Niz./MAN) -1:18,
7. Kolomý (ČR/Tatra) -4:21,
8. Loprais (ČR/Iveco) -5:26,
13. Macík (ČR/Liaz) -12:40,
17. Vrátný (ČR/Tatra) -21:13,
20. Valtr (ČR/Tatra) -22:52.

Průběžné pořadí kamiony:
1. Versluis 10:02:34,
2. Stacey -15,
3. Villagra (Arg./Iveco) -2:24,
7. Kolomý -13:40,
8. Loprais -15:04,
13. Macík -31:33,
17. Vrátný -50:14,
23. Valtr -1:31:30.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit