Čtvrtá etapa na Rallye Dakar se jela celá

vloženo

Čtvrtá měřená etapa letošní Rallye Dakar už nebyla krácena, jako předchozí speciálky, a většina závodníků si užila i ostrý závod. Přestože Martin Prokop skončil se svým vozem na střeše, dojel nakonec na 32. místě. Mezi českými kamiony dosáhl nejlepšího výsledku Martin Kolomý (7. místo), těsně následovaný Alešem Lopraisem.

Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá

Přestože Martin Prokop převrátit Toyotu na střechu, posádka vyvázla bez zranění a dokázala dojet nakonec na 32. pozici, což posádku odsunulo v celkovém průběžném hodnocení na šestnáctou příčku. Martin Prokop k nehodě uvedl, že velké díky patří Adamovi Malyszovi za pomoc při obracení auta zpět na kola.


Kategorii kamionů ovládl G. De Rooy na Ivecu. Z Čechů si nejlépe na sedmé pozici vedl Martin Kolomý na Tatře. Hned za ním dojel Aleš Loprais na Ivecu. Martin Macík na Liazu skončil třináctý, Vrátný na Tatře sedmnáctý a Valtr pak dvacátý.

Hodnocení čtvrté etapy Martinem Macíkem jedoucím na Liazu:
Po třetí měřené etapě a přejezdu dlouhém 300 km přivítal posádku týmu KM Racing promočený horský bivak v San Salvador de Jujuy, kde právě zuřila bouře. Ani ta však mechanikům nezabránila, aby se okamžitě pustili do údržby žlutočerného kamionu. Tým si s sebou do Jižní Ameriky, bohužel, zapomněl přibalit pláštěnky, ale důvtipní servismani si dokázali poradit i s touto drobností a zhotovili si vlastní modely z igelitových pytlů a lepenky. Měli opravdu na pilno a pracovali až do rána, protože tentokrát bylo třeba techniku důkladně vyladit. Na posádku čekala maratónská etapa, po jejímž dojetí je mechanikům vstup k vozům zakázán. Posádky se musejí spolehnout jen na vlastní dovednosti, případně vydržet s opravami přes 5. etapu do dalšího bivaku.

Líza je v dobré kondici. Z maratónské etapy nemám po technické stránce strach. Myslím, že tady v horách se začne pomalu rozhodovat. Jedeme hodně vysoko a jízda ve více než 3000 metrech nad mořem dá zabrat. Je to jako řídit po tom, co jste dostali ránu do hlavy, jste unavenější, bolí vás hlava, kyslík ubývá. I přesto se nám ale jelo dobře, vyrovnaně a všechno šlo, jak mělo,“ popisuje Martin Macík. 

Celou 4. etapu postupovala posádka týmu KM Racing v rychlém tempu k cíli a nakonec náročnou speciálku dojela na skvělém 13. místě. Stejné pořadí si drží i celkově. A plán držet se v první patnáctce vychází. Po noci bez mechaniků čeká na závodníky druhá část maratónského úseku a nadmořská výška by měla i nadále vzrůstat.

V další etapě bychom měli dosáhnout vůbec nejvyššího bodu, na kterém se kamiony letos v rámci Dakaru ocitnou, takže předpokládám, že to bude dobrodružná jízda. Kromě toho pořadatelé vyhrožují, že další úsek pořádně prověří i navigátory, kteří zažijí perné chvilky. Tak uvidíme, co na našeho Františka nachystali. Pravdou je, že už dnes jsme viděli několik posádek bloudit,“ komentuje Martin.

Výsledky 4. etapy Rallye Dakar
(San Salvador de Jujuy - San Salvador de Jujuy):

4. etapa - motocykly (629 km/429 km rychlostní zkouška):
1. Goncalves (Portug./Honda) 3:49:29,
2. Benavides (Arg./Honda) -4:46,
3. Faria (Portug./Husqvarna) -5:26,
36. Klymčiw (ČR/Husqvarna) -18:17,
43. Engel (ČR/KTM) -28:43,
47. Pabiška (ČR/KTM) -32:57,
76. Veselý (ČR/KTM) -1:02:11,
99. Lhotský (ČR/KTM) -1:26:38.

Průběžné pořadí motocyklů:
1. Goncalves 10:17:27,
2. Benavides -4:26,
3. Barreda (Šp./Honda) -5:26,
27. Klymčiw -32:09,
44. Pabiška -1:04:55,
46. Engel -1:08:28,
67. Veselý -2:03:10,
94. Lhotský -2:45:17.

4. etapa - automobily (629/429):
1. Peterhansel, Cottret (Fr./Peugeot) 3:42:42,
2. Sainz, Cruz (Šp./Peugeot) -11,
3. Loeb, Elena (Fr./Mon./Peugeot) -27,
32. Prokop, Tománek (ČR/Toyota) -30:12,
35. Zapletal, Marton (ČR, Pol./Hummer) -34:26,
47. Jerie, Moscatt (ČR, Austr./Toyota) -50:25,
50. Ouředníček, Vaculík (ČR/Hummer) -55:40,
56. Macháček, Plechatý (ČR/Nissan) -1:11:59,
91. D. Randýsek, Pilný (ČR/Artic Cat) -4:20:38.

Průběžné pořadí automobily:
1. Loeb 9:44:51,
2. Peterhansel -4:48,
3. Attíja (Katar/Mini) -11:09,
16. Prokop -44:26,
27. Zapletal -1:17:31,
42. Jerie -2:00:21,
47. Ouředníček -2:18:55,
50. Macháček -2:31:56,
86. D. Randýsek -6:48:00.

4. etapa - kamiony (619/419):
1. G. De Rooy (Niz./Iveco) 3:58:16,
2. Versluis (Niz./Iveco)  -37,
3. Stacey (Niz./MAN) -1:18,
7. Kolomý (ČR/Tatra) -4:21,
8. Loprais (ČR/Iveco) -5:26,
13. Macík (ČR/Liaz) -12:40,
17. Vrátný (ČR/Tatra) -21:13,
20. Valtr (ČR/Tatra) -22:52.

Průběžné pořadí kamiony:
1. Versluis 10:02:34,
2. Stacey -15,
3. Villagra (Arg./Iveco) -2:24,
7. Kolomý -13:40,
8. Loprais -15:04,
13. Macík -31:33,
17. Vrátný -50:14,
23. Valtr -1:31:30.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá Fotografie k článku Čtvrtá etapa  na Rallye Dakar se jela celá
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu