Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa

vloženo

Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobil v roce 2011 celkem přes 251.000 osobních automobilů čtyř modelů. Nejvíce byly vyráběny vozy i30, kterých z linky sjelo 107.000 ks. Následovalo na 70.000 vyrobených kusůl modelu Hyundai ix35, 46.000 ks modelu ix20 a 28.000 ks sesterské Kii Venga.

Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vyrobil v roce 2011 celkem přes 251.000 osobních automobilů čtyř modelů (čísla jsou zaokrouhlená na celé tisíce). Nejvíce byly vyráběny vozy i30, kterých z linky sjelo 107.000 (včetně verze kombi, Hyundai i30 cw), na druhém místě se umístil model Hyundai ix35 (70.000). Třetí příčku obsadil model Hyundai ix20 (46.000) a čtvrtou model Kia Venga (28.000), jehož výroba byla v závodě HMMC ukončena v květnu 2011 a přenesena do závodu Kia Motors Slovakia.

V roce 2010 bylo v  vyrobeno celkem 200.000 aut, loňský nárůst objemu výroby byl dán přijetím téměř tisícovky nových pracovníků a spuštěním třetí směny v září 2011. Auta z produkce závodu v Nošovicích byla exportována do 48 zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky. Nejvýznamnějšími odběrateli bylo v roce 2011 Německo, Rusko, Itálie, Španělsko, Rakousko, Polsko, Belgie, Česká republika, Dánsko a Švédsko.

V Česku se prodala pouhá tři procenta objemu výroby nošovického závodu a drtivou většinu (97%) tak tvořil export do zahraničí. 

Hyundai, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa Fotografie k článku Čtvrt milionů aut z Nošovic putovalo většinou do světa
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi