Crafter BlueTDI

vloženo

Divize Volkswagen Užitkové vozy zavádí do modelové řady Crafter motory, které splňují emisní normu Euro 5. Od červnové výroby budou vozidla Crafter sériově vybavena ekologickou technologií AdBlue, která přeměňuje oxidy dusíku obsažené ve výfukových plynech na neškodný dusík a vodu. Ve spojení s novou mechanickou převodovkou se navíc snižuje spotřeba paliva o 0,9 litru na 100 kilometrů, zatímco emise CO2 klesly až o 23 g/km.

Crafter BlueTDI Crafter BlueTDI

Díky tomu je Crafter jedním z nejčistších dodávkových vozů ve své třídě. Navíc splňuje limity evropské emisní normy EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle).

Technologie AdBlue se již osvědčila jako účinná metoda čištění výfukových plynů nákladních vozidel a autobusů. V katalyzátoru dochází za přítomnosti neškodného 32,5% vodního roztoku močoviny k přeměně oxidů dusíku ve výfukových plynech na dusík a vodu.

Motor dále používá recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation), aby se omezila samotná tvorba oxidů dusíku. Technologie AdBlue v tomto případě umožňuje mírně snížit objem zpětně vedených výfukových plynů. Díky tomu pracuje motor TDI s vyšší termodynamickou účinností, čímž klesají emise pevných částic a spotřeba paliva.

V kombinaci s nově konstruovanou šestistupňovou mechanickou převodovkou, která umožňuje mírné snížení otáček při jízdě na vyšší převodové stupně, došlo v porovnání s předchozími modely Euro 4 ke snížení spotřeby paliva až o 0,9 l/100 km. Emise CO2 tím klesly až o 23 g/km. Navíc znamená zavedení normy Euro 5 pro všechny čtyři dodávané motory TDI zvýšení točivého momentu o 7 až 14 procent v závislosti na výkonové variantě (od 65 do 120 kW).

Všechny nové prvky ve výbavě užitkových vozidel Crafter zaručují, že motory BlueTDI nejen vyhovují požadavkům emisní normy Euro 5, ale pokud jde o emise pevných částic, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého, tak jsou hluboko pod jejími limity. Ve výsledku bylo možné dosáhnout schválení výrobku jako velmi ekologického vozidla EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), což je v současnosti nejpřísnější evropská emisní norma pro autobusy a nákladní vozidla.

Propracovaná technologie, jednoduchá obsluha a doplňování zdarma
Čištění výfukových plynů je umožněno vstřikováním roztoku močoviny do výfukového potrubí v závislosti na zatížení motoru. Spotřeba AdBlue může dosahovat až 1 % spotřeby nafty. Při teplotě přesahující 200 °C se močovina obsahující dusík přeměňuje ve zlomku sekundy na amoniak (NH3), který v katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX) na dusík (N2) a vodu (H2O). Soustavu dodatečného čištění výfukových plynů doplňuje filtr pevných částic DPF a před ním uložený oxidační katalyzátor. Objem nového filtru pevných částic vzrostl o 10 procent, což v kombinaci s novou koncepcí řízení teploty zajišťuje optimalizované regenerování filtru.

Obsluha vozidel s AdBlue je velmi snadná. Redukční činidlo se doplňuje do samostatné nádrže o objemu 28, resp. 29 litrů v závislosti na typu karoserie. U skříňových dodávek je plnicí hrdlo umístěno v motorovém prostoru, ostatní provedení s otevřenou nástavbou mají hrdlo přímo na samotné palivové nádrži. Během prvních tří let provozu vozidla je doplňování AdBlue bezplatnou součástí údržby v autorizovaných servisech.

Pokud množství AdBlue v nádrži klesne pod určitou úroveň ještě před termínem příští servisní prohlídky, rozsvítí se v přístrojové desce kontrolka, která na tuto skutečnost řidiče opticky i akusticky upozorní. Zbývající množství AdBlue v tomto případě vystačí pro ujetí až 2400 km. Jestliže ani po ujetí této vzdálenosti nebude aditivum doplněno do plného stavu, sníží řídicí jednotka točivý moment motoru o 25 %.

Uživatel vozidla může redukční činidlo AdBlue doplnit také sám u čerpací stanice, a to buď u speciálního stojanu nebo z obchodního desetilitrového balení. Takto doplněné aditivum bude uživateli následně po dobu tří let od data prodeje vozidla na základě předložení účtu proplaceno v síti autorizovaných servisů.


 

 


Zdroj: volkswagen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Crafter BlueTDI
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up