Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky

vloženo

Každý nový model pneumatik jde do prodeje až poté, co v rukou testovacích jezdců, jejichž úkolem je ověřit jeho výkon ve všech myslitelných situacích, najezdí zhruba milion kilometrů. K tomu je třeba připočítat i několik milionů kilometrů strávených na strojích programovaných tak, aby simulovaly různé způsoby opotřebení a prověřily vlastnosti novinky.

Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky V rámci ContiTechnikFora přiblížili přední vědci společnosti Continental čtyři oblasti, jež jsou pro úspěšný vývoj nových produktů nezbytné – jedná se o přilnavost, zatížení, pružnost a tuhost. Tyto vlastnosti se upravují dle podmínek, ve kterých bude připravovaná pneumatika používána. I když největší výzvou pro vývojáře je navržení správného vzorku zimní pneumatiky tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v testech zaměřených na jízdu na sněhu či ledu, podmínky středoevropské zimy nutí výrobce pamatovat i na dobrou ovladatelnost na mokru a v neposlední řadě na co nejkratší brzdné dráhy na vodě i na suchu. Důležitou roli hraje také hlučnost pneumatik, která je od zavedení EU štítkování jedním z faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování.

Pro motoristu je nejzřetelnějším nositelem vlastností pneumatiky dezén. Jeho správně navržená konstrukce je proto klíčová pro všechny nové produkty. Ve švédském městě Arvidsjaur Continental prezentoval základní možnosti uspořádání drážek, včetně jejich počtu nebo nastavení úhlu záběru jednotlivých lamel. Následně si mohli účastníci fóra vyzkoušet 4 prototypy pneumatik s ručně prořezanými drážkami s různým zaměřením na brzdění nebo slalom. Testování proběhlo ve speciálním areálu rozkládajícím se na několika tisících m2 a jeho součástí bylo i ježdění přes zamrzlá jezera. Prototypy jasně prokázaly, že jednostranně zaměřená funkce pneumatiky dnes již neobstojí a bezpečnou jízdu v zimě ovlivňují opravdu všechny části pneu, samozřejmě s patřičným vlivem celkové konstrukce a zvolené technologie přípravy směsi.

Testovacím jízdám předcházela řemeslná práce s velkým důrazem na detail. Běhoun prototypů se ručně vyřezává do dezénových bloků dle počítačového návrhu. V koncernu Continental se o přesnou implementaci specifikací zadaných vývojáři stará tým 17 odborníků ze specializovaného oddělení.

Nové modely pneumatik se nevyrábějí ve formách, ale ručně,“ vysvětluje Rainer Hein z koncernu Continental. Rainer Hein je vedoucí centra, kde se vyřezávají testovací pneumatiky, a jeho dílnou jich projde každý rok na 2000. Mezi nejdůležitější dovednosti řezače pneumatik patří schopnost pečlivé a nanejvýše precizní práce, jistá ruka nebo mistrovská trpělivost. Pro lepší představu – vyrobit letní pneumatiku vyžaduje v průměru šest hodin práce, zatímco složitější zimní pneumatika, jako je třeba nový model Continental WinterContact TS 850 P, který vstoupí na náš trh příští rok, může „trvat“ až celých 40 hodin. Řezání – ať už ruční nebo robotické – nicméně zůstává i nadále nejekonomičtější metodou výroby testovacích pneumatik. „Nová forma pro pneumatiku je prostě příliš drahá,“ dodal Hein.

Jedna sada pneumatik však pro testování nestačí; aby bylo možné provést všechny zkoušky, je občas nutné vyřezat více než 20 modelů nové pneumatiky. To si žádá zkušenosti a šikovné ruce při práci s gumou i prořezávacím nožem. Samozřejmě nesmí chybět ani instinkt, který napoví, jak říznout, a také dostatek trpělivost, neboť se jedná o velmi „titěrnou“ práci. Dokončené pneumatiky se od sebe odlišují pouze drobnými detaily.

AMI Communications

Fotografie k článku

Fotografie k článku Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?