Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky

vloženo

Každý nový model pneumatik jde do prodeje až poté, co v rukou testovacích jezdců, jejichž úkolem je ověřit jeho výkon ve všech myslitelných situacích, najezdí zhruba milion kilometrů. K tomu je třeba připočítat i několik milionů kilometrů strávených na strojích programovaných tak, aby simulovaly různé způsoby opotřebení a prověřily vlastnosti novinky.

Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky V rámci ContiTechnikFora přiblížili přední vědci společnosti Continental čtyři oblasti, jež jsou pro úspěšný vývoj nových produktů nezbytné – jedná se o přilnavost, zatížení, pružnost a tuhost. Tyto vlastnosti se upravují dle podmínek, ve kterých bude připravovaná pneumatika používána. I když největší výzvou pro vývojáře je navržení správného vzorku zimní pneumatiky tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v testech zaměřených na jízdu na sněhu či ledu, podmínky středoevropské zimy nutí výrobce pamatovat i na dobrou ovladatelnost na mokru a v neposlední řadě na co nejkratší brzdné dráhy na vodě i na suchu. Důležitou roli hraje také hlučnost pneumatik, která je od zavedení EU štítkování jedním z faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování.

Pro motoristu je nejzřetelnějším nositelem vlastností pneumatiky dezén. Jeho správně navržená konstrukce je proto klíčová pro všechny nové produkty. Ve švédském městě Arvidsjaur Continental prezentoval základní možnosti uspořádání drážek, včetně jejich počtu nebo nastavení úhlu záběru jednotlivých lamel. Následně si mohli účastníci fóra vyzkoušet 4 prototypy pneumatik s ručně prořezanými drážkami s různým zaměřením na brzdění nebo slalom. Testování proběhlo ve speciálním areálu rozkládajícím se na několika tisících m2 a jeho součástí bylo i ježdění přes zamrzlá jezera. Prototypy jasně prokázaly, že jednostranně zaměřená funkce pneumatiky dnes již neobstojí a bezpečnou jízdu v zimě ovlivňují opravdu všechny části pneu, samozřejmě s patřičným vlivem celkové konstrukce a zvolené technologie přípravy směsi.

Testovacím jízdám předcházela řemeslná práce s velkým důrazem na detail. Běhoun prototypů se ručně vyřezává do dezénových bloků dle počítačového návrhu. V koncernu Continental se o přesnou implementaci specifikací zadaných vývojáři stará tým 17 odborníků ze specializovaného oddělení.

Nové modely pneumatik se nevyrábějí ve formách, ale ručně,“ vysvětluje Rainer Hein z koncernu Continental. Rainer Hein je vedoucí centra, kde se vyřezávají testovací pneumatiky, a jeho dílnou jich projde každý rok na 2000. Mezi nejdůležitější dovednosti řezače pneumatik patří schopnost pečlivé a nanejvýše precizní práce, jistá ruka nebo mistrovská trpělivost. Pro lepší představu – vyrobit letní pneumatiku vyžaduje v průměru šest hodin práce, zatímco složitější zimní pneumatika, jako je třeba nový model Continental WinterContact TS 850 P, který vstoupí na náš trh příští rok, může „trvat“ až celých 40 hodin. Řezání – ať už ruční nebo robotické – nicméně zůstává i nadále nejekonomičtější metodou výroby testovacích pneumatik. „Nová forma pro pneumatiku je prostě příliš drahá,“ dodal Hein.

Jedna sada pneumatik však pro testování nestačí; aby bylo možné provést všechny zkoušky, je občas nutné vyřezat více než 20 modelů nové pneumatiky. To si žádá zkušenosti a šikovné ruce při práci s gumou i prořezávacím nožem. Samozřejmě nesmí chybět ani instinkt, který napoví, jak říznout, a také dostatek trpělivost, neboť se jedná o velmi „titěrnou“ práci. Dokončené pneumatiky se od sebe odlišují pouze drobnými detaily.

AMI Communications

Fotografie k článku

Fotografie k článku Continental představil ručně vyřezávané pneumatiky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion