Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

vloženo

Citroën Racing po úspěšném modelu DS3 R3T představil v rámci Deutschland rally sériovou šestnáctistovku DS3 R1. Zájemci mají již nyní možnost si tento vůz prostřednictvím stáje Gekon Racing pro účast na českých závodech zakoupit.

Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

Modelová řada DS3 je na soutěžních tratích už pár let pojmem nejen v kategorii WRC, ale i ve třídě R3T. Od letošního jara spatřila ve Francii světlo světa verze ve specifikaci R1. Atmosférická šestnáctistovka pod kapotou nabízí střízlivý výkon 125 koní. Podobně jako v případě konkurentů se jedná o vůz sériového typu s menšími úpravami určený především novým začínajícím talentům. Na pětistupňovou převodovku navazuje jednokotoučová spojka s keramickým obložením, rozvodovka je osazena kratším stálým převodem. Podvozek s upraveným ukotvením závěsů kol je doplněn speciálními tlumiči pérování Citroën Racing, ty však nejsou seřiditelné. Podobně jako u ostatních jsou standardem jednopístkové kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu samozřejmě dvojité s vnitřní ventilací. Výhodou jsou šestnáctipalcová kola a hlavně několikaleté zkušenosti přenesené z verze R3T. Těch už se prodalo přes 100 kusů.


Vůz je možno objednat pouze kompletně postavený s VIN registračním číslem a 4 závodními koly. Vůz je dle přání zákazníka možné dovybavit xenonovou rampou, střešním odvětráváním, závodními zpětnými zrcátky a podlážkou pro spolujezdce. Cena vozu je 25 tisíc Euro bez DPH a dopravy do Česka. V případě rychlého objednání lze dodat vůz už v průběhu prosince 2012.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 cm3 (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.

Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13x64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.

Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm a vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16“, pneumatiky 200x60 R16.

Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule