Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

vloženo

Citroën Racing po úspěšném modelu DS3 R3T představil v rámci Deutschland rally sériovou šestnáctistovku DS3 R1. Zájemci mají již nyní možnost si tento vůz prostřednictvím stáje Gekon Racing pro účast na českých závodech zakoupit.

Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

Modelová řada DS3 je na soutěžních tratích už pár let pojmem nejen v kategorii WRC, ale i ve třídě R3T. Od letošního jara spatřila ve Francii světlo světa verze ve specifikaci R1. Atmosférická šestnáctistovka pod kapotou nabízí střízlivý výkon 125 koní. Podobně jako v případě konkurentů se jedná o vůz sériového typu s menšími úpravami určený především novým začínajícím talentům. Na pětistupňovou převodovku navazuje jednokotoučová spojka s keramickým obložením, rozvodovka je osazena kratším stálým převodem. Podvozek s upraveným ukotvením závěsů kol je doplněn speciálními tlumiči pérování Citroën Racing, ty však nejsou seřiditelné. Podobně jako u ostatních jsou standardem jednopístkové kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu samozřejmě dvojité s vnitřní ventilací. Výhodou jsou šestnáctipalcová kola a hlavně několikaleté zkušenosti přenesené z verze R3T. Těch už se prodalo přes 100 kusů.


Vůz je možno objednat pouze kompletně postavený s VIN registračním číslem a 4 závodními koly. Vůz je dle přání zákazníka možné dovybavit xenonovou rampou, střešním odvětráváním, závodními zpětnými zrcátky a podlážkou pro spolujezdce. Cena vozu je 25 tisíc Euro bez DPH a dopravy do Česka. V případě rychlého objednání lze dodat vůz už v průběhu prosince 2012.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 cm3 (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.

Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13x64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.

Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm a vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16“, pneumatiky 200x60 R16.

Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů