Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

vloženo

Citroën Racing po úspěšném modelu DS3 R3T představil v rámci Deutschland rally sériovou šestnáctistovku DS3 R1. Zájemci mají již nyní možnost si tento vůz prostřednictvím stáje Gekon Racing pro účast na českých závodech zakoupit.

Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

Modelová řada DS3 je na soutěžních tratích už pár let pojmem nejen v kategorii WRC, ale i ve třídě R3T. Od letošního jara spatřila ve Francii světlo světa verze ve specifikaci R1. Atmosférická šestnáctistovka pod kapotou nabízí střízlivý výkon 125 koní. Podobně jako v případě konkurentů se jedná o vůz sériového typu s menšími úpravami určený především novým začínajícím talentům. Na pětistupňovou převodovku navazuje jednokotoučová spojka s keramickým obložením, rozvodovka je osazena kratším stálým převodem. Podvozek s upraveným ukotvením závěsů kol je doplněn speciálními tlumiči pérování Citroën Racing, ty však nejsou seřiditelné. Podobně jako u ostatních jsou standardem jednopístkové kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu samozřejmě dvojité s vnitřní ventilací. Výhodou jsou šestnáctipalcová kola a hlavně několikaleté zkušenosti přenesené z verze R3T. Těch už se prodalo přes 100 kusů.


Vůz je možno objednat pouze kompletně postavený s VIN registračním číslem a 4 závodními koly. Vůz je dle přání zákazníka možné dovybavit xenonovou rampou, střešním odvětráváním, závodními zpětnými zrcátky a podlážkou pro spolujezdce. Cena vozu je 25 tisíc Euro bez DPH a dopravy do Česka. V případě rychlého objednání lze dodat vůz už v průběhu prosince 2012.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 cm3 (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.

Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13x64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.

Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm a vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16“, pneumatiky 200x60 R16.

Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR Fotografie k článku Citroënu DS3 R1 - oficiálně v ČR

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..