Citroën se mění

vloženo

Nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky, nová řada výrobků: CITROËN otevírá po 90 letech novou stránku své historie.

Citroën se mění

CITROËN představil 6. února 2009, současně ve 34 zemích světa, svou novou dynamiku: objevil se ve vlastním filmu..
A protože nezapomíná na svou historii, učinil tak v den výročí narození svého zakladatele.

V obtížném ekonomickém období, ale také v období změny v automobilových zvyklostech a v době vytváření nových vztahů mezi spotřebiteli a značkami, CITROËN nepodléhá, CITROËN jedná, CITROËN se mění.

Cíl: pokračovat v dynamice, kterou vyvolal úspěch nových modelů uvedených na trh v posledních deseti letech, zhodnotit značku CITROËN a podpořit její komplexní nabídku.

CITROËN se proto pouští do celosvětového projektu značky, pro který je charakteristická nová vizuální identita, nové vztahy se zákazníky a nová řada automobilových výrobků.

I – Nová identita

Logo, 1. orientační bod


Logo, jež je výsledkem společné práce marketingového a designového týmu CITROËNU, pod vedením Jean-Pierre Ploué, a mezinárodní brandingové a designové agentury Landor, je prvním viditelným znakem této změny.

Šípy ztratily orámování a dostaly třírozměrnou dimenzi. Jsou plastické, silnější a mohutnější.

V novém vzhledu názvu značky se opět objevuje červená barva, jako most mezi minulostí a budoucností značky CITROËN. Červená, která se vyvíjí, je nyní tmavší.

Identita značky: kreativní technologie

U CITROËNU se odjakživa snoubí kreativita s technologií.

Značka CITROËN nabídla jako první u vozů C2 a C3 systém Stop&Start, je evropskou jedničkou, pokud jde o pilotované převodovky, průkopníkem filtrů pevných částic a velké úsilí věnuje ekologii a úspornosti, neboť; v roce 2008 potvrdila díky vozu C1 své vedoucí postavení mezi vozy s emisemi max. 110 g CO2 / km.

CITROËN vynalezl odpružení Hydractive, vytvořil panoramatické širokoúhlé čelní sklo, přišel s novými podpůrnými prvky řízení jako je varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), systém promítání informací na čelní sklo, Snow Motion, SOS urgence … ale také s novou architekturou vozu, s maximální modularitou u modelu C3 Picasso… CITROËN se nesnaží o čistě technologické výkony, ale o to, aby technologie sloužila ve prospěch uživatelů.

CITROËN se při hledání automobilových novinek odvažuje nespokojit se jen s opakováním existujících řešení.

C5 představuje novou rafinovanou a elegantní interpretaci tradičního sedanu a v roce 2008 se mu podařilo překročit své prodejní cíle.
Koncepce visiospace u vozu C4 Picasso dokázala celý segment přetvořit a stát se v něm v roce 2008 evropskou jedničkou. Vůz C3 Picasso, uvedený na trh v 1. čtvrtletí roku 2009, má stejné ambice.

CITROËN nabízí s novým Berlingem, které bylo uvedeno na trh v květnu 2008, a s vozem Nemo, jenž se objevil v únoru 2008, modelovou řadu pěti lehkých užitkových vozů, které prošly již úspěšnou modernizací. Značka se díky této nabídce stala v segmentu referencí.

Do budoucna přináší koncept Hypnos technologii hybridního dieselu a C-Cactus přichází s koncepcí nové vize úsporného automobilu.

Reklama v nekonformním duchu

CITROËN udělal z pojmu kreativní technologie svůj nový reklamní slogan.

Tento pojem ve francouzštině, Créative Technologie, který je stejný po celém světe, je nabitý významy a tvoří základ nového reklamního systému.

Z každé reklamy čiší, co značka přislíbila a jaké výhody nabízí zákazníkům, zároveň vyzařuje odvahu a optimismus.

Značka poprvé od roku 1983 přichází s novou reklamní kampaní, kterou připravila společně s agenturou H, pobočkou skupiny Havas.

Grafický princip: přehlednost a soudržnost značky

CITROËN se dnes vyjadřuje vizuálně velice nesourodě, zatímco nový grafický princip, exkluzivní doprovodná typografie a jednotný tón umožní značce zajistit lepší přehlednost a soudržnější výraz.
Tento nový grafický prostor je nositelem nového statutu značky.
Prostor, kde dominuje bílá, symbol transparentnosti a elegance, kde se využívá červená pro vyjádření dynamiky a kde černá, šedá a chromová přináší důstojnost a sílu.

Internetové stránky: získat nové zákazníky

70 % zákazníků, kteří dnes přicházejí do Citroënu, prošlo přes jeho internetové stránky, kde hledali informace.

První kontakt značky se zákazníky je tedy adresa www.citroen.com, která se od nynějška stává kompasem, jenž zákazníky nasměruje k firemním stránkám jednotlivých zemí.
CITROËN přechází kvůli zajištění homogenity 6. února ráno na novou identitu u všech svých 20 evropských internetových stránek a pro webovou komunikaci této nové image využívá špičkovou technologii full 3D.

CITROËN vstoupí s touto novou evropskou webovou strategií od druhé poloviny roku 2009 do nové internetové éry.

Z CITROËNU Sport se stává CITROËN Racing

CITROËN vchází se svými čtyřmi tituly mistrů světa v rallye konstruktérů a pěti tituly mistrů světa ve WRC (pilot a spolujezdec) pro posádku Sébastien Loeb a Daniel Elena do historie automobilového sportu.

Při příležitosti kyperské rallye se z CITROËNU Sport stává CITROËN Racing.

Pojmy typické pro svět automobilových závodů – rychlost, dynamika a elán – se stávají součástí grafického vyjádření CITROËNU ve formě tří červeně odstupňovaných linek na bílém podkladu.

 

II – Nové vztahy se zákazníky

Architektura: důkladná proměna sítě


CITROËN chce upřednostňovat svůj vztah se zákazníky a zkušenost celé značky a se pustí do proměny své mezinárodní sítě prodejen: prostor určených k vystavení vozů, k přijímání zákazníků, k prodeji i údržbě.


Zvenku budou prodejny okamžitě snadno identifikovatelné díky transparentnosti, plynulosti linií a barvě.

Uvnitř se architekti zamysleli nad tím, jak se zákazník v prodejně pohybuje: bude nyní přirozeně nasměrován do míst, které jsou mu vyhrazena. V celém prostoru je zachována identita CITROËNU a v každém oddělení je zvýrazněna zkušenost jednotlivých profesí značky.

Novou architektonickou koncepci vybrala porota, složená z členů vedení CITROËNU a agentury Landor, z dvanácti projektů předem vybraných v rámci mezinárodní architektonické soutěže.

Výsledek: zvolený projekt zosobňuje cíl, kterého by značka chtěla dosáhnout, a přizpůsobuje ho všem možným situacím, které mohou v prodejní síti nastat, bez ohledu na místo, konfiguraci nebo úroveň investic. Ať už jde o novou budovu, rekonstrukci stávající budovy nebo „facelift“, všechny prodejny CITROËNU po celém světě mají nyní přímý přístup k této nabídce na klíč, kterou lze uzpůsobit do tří úrovní.

8 000 prodejen CITROËNU změní do pěti let vzhled, aby k nám zákazníci po celém světě chodili s radostí.
CITROËN se při zajištění tohoto nového architektonického vzhledu svých prodejen opírá na interní rovině o mezinárodní síť partnerů z odvětví architektury a na externí rovině o síť určených architektů.

Tuto svou novou architektonickou podobu CITROËN slavnostně představil v salonu na adrese Champs-Elysées 42, což je výkladní skříň značky na nejkrásnější ulici světa, kterou od jejího otevření v září 2007 navštívily již 2 miliony osob.

Spokojenost zákazníků: být mezi těmi nejlepšími

Zkušenost, kterou zákazníci se značkou CITROËN zažijí, musí být za všech okolností výjimečná.

Značka zavádí v prodeji i v poprodejním servisu nové závazky vůči zákazníkům, základní zásady značky: okamžité osobní přijetí, rychlé a jasné odpovědi, na míru připravené předání a předvedení vozu, dodržování lhůt, vysvětlení provedených prací, sledování každého zásahu… podle všech těchto závazků jsou sítě CITROËNU hodnoceny.

 

 


Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit