Citroën posedmé mistrem světa v rally

vloženo

Sébastien Loeb s navigátorem Danielem Elenou zvítězili v Katalánské rally a před závěrečným podnikem světového šampionátu ve Walesu drží osmibodový náskok na Mikko Hirvonena s Fordem. Pátým letošním a 67. prvenstvím kariéry pomohli Citroën Total World Rally Teamu k sedmému titulu v mistrovství světa - Poháru konstruktérů.

Citroën posedmé mistrem světa v rally Citroën posedmé mistrem světa v rally

Ogiera zastavila porucha
Na katalánské šotolině i asfaltu vstupovali Sébastien Loeb a Daniel Elena do závěrečného dne rally s náskokem třiceti sekund. Díky dobré volbě pneumatik byli schopní kontrolovat náskok a zajet nejrychlejší časy na Coll de la Teixeta (RZ 15), speciální trati používané pro Power Stage. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, figurující po dvou etapách na 5. místě, si připsali dva nejrychlejší časy a dvě druhá místa hned na prahu posledního dne. Když se chystali na útok na čtvrtou pozici v celkovém pořadí, jejich Citroën DS3 WRC se zastavil s porouchaným motorem. Ogier tak ve Španělsku nezískal ani bod a matematicky vzato už je bez šance na titul mistra světa. Power Stage se tak stala jeho jedinou šancí bodovat.


Loeb – bod se hodí!
Sébastien Loeb a Daniel Elena nechtěli na mokrém asfaltu a na tvrdých pneumatikách zbytečně riskovat. I tak ale zajeli třetí nejrychlejší čas a získali bonusový bod. „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát. Nebylo to vůbec snadné vítězství, museli jsme tvrdě bojovat až do konce," uvedl Loeb po oslavě svého 67. triumfu při 150. startu ve WRC. „Vybrat ty nejlepší pneumatiky, bylo kvůli špatnému počasí náročné. Nebyli jsme před Power Stage v příliš výhodné pozici, ale nakonec se nám podařilo získat bod, který by se mohl za tři týdny hodit! Na asfaltu musíte jezdit podobným stylem jako na okruhu. Ale letos jsme položili základy pro naše vítězství už na šotolině."

Sébastien Loeb a Daniel Elena půjdou na start Rally Velká Británie s osmibodovým náskokem na Mikko Hirvonena. „Právě teď slavíme sedmou korunu za titul pro Citroën! Ale koruna pro nejlepšího pilota je ještě daleko. Mikko Hirvonen udělal dobrou práci v závěru rally a skončil druhý, určitě bude útočit na stupně vítězů i ve Walesu. Pro nás to znamená, že musíme skončit před ním. Nejlepší by samozřejmě bylo tam vyhrát. Máme osud ve vlastních rukou!"

Quesnel: První cíl splněn
Zatímco boj o titul mezi Sébastienem Loebem a Mikko Hirvonenem se odkládá, o titulu pro Citroën Total WRT už se rozhodlo. Stájový šéf Olivier Quesnel: „Dnes jsme velmi pyšní na náš titul, sedmý v řadě pro Citroën. Je to výsledek konzistentní práce klidného a skromného týmu. Společně jsme překonali těžké okamžiky. Vyhráli jsme deset z dvanácti dosud odjetých rally, ve kterých jsme si připsali body. Sebastien Ogier a Julien Ingrassia sice tento víkend neuspěli, nicméně výsledek týmu je i jejich dílem díky vynikající sezoně. Musíme jejich problém pečlivě analyzovat a odhalit přesně příčinu. Ale už nyní víme, že to nesouvisí s vypadnutím Loeba ve Francii. Pro tuto sezonu jsme si dali dva cíle - tituly mezi piloty a konstruktéry. Dnes jsme splnili první z nich!"
První body Novikova s Citroënem

Při svém prvním startu ve voze Citroën DS3 WRC si Evgeny Novikov a Denis Giraudet připsali první body za sedmé místo i přes proraženou pneumatiku. Peter Van Merksteijn a Erwin Monbaerts naznačili, nakolik se zlepšili na asfaltu, když zajeli sedmý nejrychlejší čas v nejdelší rychlostní zkoušce sezony. Petter Solberg se blýskl nejrychlejším časem hned na zahajovacím shakedownu, nicméně skončil velice brzy - hned během prvního soutěžního dne. „Bylo tam moc prašno. Podobné podmínky jsem až dosud příliš neviděl," řekl mistr světa z roku 2003. „V zatáčce, do které nebylo vidět, jsme najeli na bariéru a odneslo to kolo. Nemohli jsme pokračovat. I kdybychom se vrátili díky pravidlu SuperRally, nemělo by to smysl a těžko bychom dosáhli dobrého výsledku. Proto jsme se rozhodli nepokračovat a udělat všechno pro náš start v Rally Velká Británie."

Velice hektický den měl hned na úvod Kimi Räikkönen. Na jeho voze došlo k úniku paliva a netěsnost způsobila oheň. Fin se tak ani nedostal ke startu na asfaltu, a tak veškeré úsilí Citroën Racing Technologies se soustředilo na Evgenyje Novikova a Petera Van Merksteijna.Ve své první rally v Citroënu DS3 WRC Rus se zkušeným Denisem Giraudetem v roli spolujezdce jel velmi rychle. Novikov zajel pátý čas na RZ 6 Les Garrigues 2, a neustále se pohyboval v desítce nejlepších. I když měl defekt pneumatiky, dojel až do cíle na sedmé pozici po souboji s Henningem Solbergem. „Je to můj nejlepší výsledek sezony. S celým týmem jsme udělali kus práce a já se za volantem cítil velice dobře. Můj hlavní cíl byl dojet do cíle a ještě víc poznat auto. To jsem dosáhl a navíc jsem získal i body."

Peter Van Merksteijn měl pomalejší a opatrný start do prvního, prašného dne. Na asfaltu hodně zrychlil, protože potřeboval dohnat čas ztracený defektem pneumatiky. „Na asfalt jsem se opravdu moc těšil. Měl jsem sedmý čas na nejdelší erzetě El Priorat 1, bohužel pak jsme píchli a ztratili drahocenný čas. Musel jsem pokračovat několik kilometrů i s prázdným kolem, než jsem ho mohl vyměnit. I tak se nám povedlo přidat pro náš tým Van Marksteijn Motorsport čtyři body."

Nejlepší časy:

1. etapa – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) – RZ 2 a 3 : Sébastien Ogier (Citroën DS3 WRC) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC) – RZ 6 : Loeb.
2. etapa – RZ 7 a 8 : Loeb - RZ 9 a 10 : Latvala – RZ 11 : Dani Sordo (Mini JCW) – RZ 12 : Latvala.
3. etapa – RZ 13 : Ogier – RZ 14 : Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) – RZ 15 : Loeb – RZ 16 : Ogier – RZ 17 Latvala – RZ 18 : Kris Meeke (Mini JCW).

Nejlepší časy celkem:
Latvala, 6; Loeb, 5; Ogier, 4; Sordo, Hirvonen a Meeke 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 3 : Loeb – RZ 4 a 5 : Latvala – RZ 6 až 17 : Loeb.

Celkové pořadí::
1 S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4:05:39,3 hod.
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:06,9 min.
3 JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:32,4
4 D. Sordo / C. del Barrio Mini JCW +3:24,1
5 K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +5:15,0
6 M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5:54,2
7 E. Novikov / D. Giraudet Citroën DS3 WRC +9:31,8
8 H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +9:40,1
9 D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +11:13,8
10 J. Hänninen / M. Markkula Škoda Fabia S2000 +13:49,2
Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů a Pohár konstruktérů

Citroën/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte