Citroën posedmé mistrem světa v rally

vloženo

Sébastien Loeb s navigátorem Danielem Elenou zvítězili v Katalánské rally a před závěrečným podnikem světového šampionátu ve Walesu drží osmibodový náskok na Mikko Hirvonena s Fordem. Pátým letošním a 67. prvenstvím kariéry pomohli Citroën Total World Rally Teamu k sedmému titulu v mistrovství světa - Poháru konstruktérů.

Citroën posedmé mistrem světa v rally Citroën posedmé mistrem světa v rally

Ogiera zastavila porucha
Na katalánské šotolině i asfaltu vstupovali Sébastien Loeb a Daniel Elena do závěrečného dne rally s náskokem třiceti sekund. Díky dobré volbě pneumatik byli schopní kontrolovat náskok a zajet nejrychlejší časy na Coll de la Teixeta (RZ 15), speciální trati používané pro Power Stage. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, figurující po dvou etapách na 5. místě, si připsali dva nejrychlejší časy a dvě druhá místa hned na prahu posledního dne. Když se chystali na útok na čtvrtou pozici v celkovém pořadí, jejich Citroën DS3 WRC se zastavil s porouchaným motorem. Ogier tak ve Španělsku nezískal ani bod a matematicky vzato už je bez šance na titul mistra světa. Power Stage se tak stala jeho jedinou šancí bodovat.


Loeb – bod se hodí!
Sébastien Loeb a Daniel Elena nechtěli na mokrém asfaltu a na tvrdých pneumatikách zbytečně riskovat. I tak ale zajeli třetí nejrychlejší čas a získali bonusový bod. „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát. Nebylo to vůbec snadné vítězství, museli jsme tvrdě bojovat až do konce," uvedl Loeb po oslavě svého 67. triumfu při 150. startu ve WRC. „Vybrat ty nejlepší pneumatiky, bylo kvůli špatnému počasí náročné. Nebyli jsme před Power Stage v příliš výhodné pozici, ale nakonec se nám podařilo získat bod, který by se mohl za tři týdny hodit! Na asfaltu musíte jezdit podobným stylem jako na okruhu. Ale letos jsme položili základy pro naše vítězství už na šotolině."

Sébastien Loeb a Daniel Elena půjdou na start Rally Velká Británie s osmibodovým náskokem na Mikko Hirvonena. „Právě teď slavíme sedmou korunu za titul pro Citroën! Ale koruna pro nejlepšího pilota je ještě daleko. Mikko Hirvonen udělal dobrou práci v závěru rally a skončil druhý, určitě bude útočit na stupně vítězů i ve Walesu. Pro nás to znamená, že musíme skončit před ním. Nejlepší by samozřejmě bylo tam vyhrát. Máme osud ve vlastních rukou!"

Quesnel: První cíl splněn
Zatímco boj o titul mezi Sébastienem Loebem a Mikko Hirvonenem se odkládá, o titulu pro Citroën Total WRT už se rozhodlo. Stájový šéf Olivier Quesnel: „Dnes jsme velmi pyšní na náš titul, sedmý v řadě pro Citroën. Je to výsledek konzistentní práce klidného a skromného týmu. Společně jsme překonali těžké okamžiky. Vyhráli jsme deset z dvanácti dosud odjetých rally, ve kterých jsme si připsali body. Sebastien Ogier a Julien Ingrassia sice tento víkend neuspěli, nicméně výsledek týmu je i jejich dílem díky vynikající sezoně. Musíme jejich problém pečlivě analyzovat a odhalit přesně příčinu. Ale už nyní víme, že to nesouvisí s vypadnutím Loeba ve Francii. Pro tuto sezonu jsme si dali dva cíle - tituly mezi piloty a konstruktéry. Dnes jsme splnili první z nich!"
První body Novikova s Citroënem

Při svém prvním startu ve voze Citroën DS3 WRC si Evgeny Novikov a Denis Giraudet připsali první body za sedmé místo i přes proraženou pneumatiku. Peter Van Merksteijn a Erwin Monbaerts naznačili, nakolik se zlepšili na asfaltu, když zajeli sedmý nejrychlejší čas v nejdelší rychlostní zkoušce sezony. Petter Solberg se blýskl nejrychlejším časem hned na zahajovacím shakedownu, nicméně skončil velice brzy - hned během prvního soutěžního dne. „Bylo tam moc prašno. Podobné podmínky jsem až dosud příliš neviděl," řekl mistr světa z roku 2003. „V zatáčce, do které nebylo vidět, jsme najeli na bariéru a odneslo to kolo. Nemohli jsme pokračovat. I kdybychom se vrátili díky pravidlu SuperRally, nemělo by to smysl a těžko bychom dosáhli dobrého výsledku. Proto jsme se rozhodli nepokračovat a udělat všechno pro náš start v Rally Velká Británie."

Velice hektický den měl hned na úvod Kimi Räikkönen. Na jeho voze došlo k úniku paliva a netěsnost způsobila oheň. Fin se tak ani nedostal ke startu na asfaltu, a tak veškeré úsilí Citroën Racing Technologies se soustředilo na Evgenyje Novikova a Petera Van Merksteijna.Ve své první rally v Citroënu DS3 WRC Rus se zkušeným Denisem Giraudetem v roli spolujezdce jel velmi rychle. Novikov zajel pátý čas na RZ 6 Les Garrigues 2, a neustále se pohyboval v desítce nejlepších. I když měl defekt pneumatiky, dojel až do cíle na sedmé pozici po souboji s Henningem Solbergem. „Je to můj nejlepší výsledek sezony. S celým týmem jsme udělali kus práce a já se za volantem cítil velice dobře. Můj hlavní cíl byl dojet do cíle a ještě víc poznat auto. To jsem dosáhl a navíc jsem získal i body."

Peter Van Merksteijn měl pomalejší a opatrný start do prvního, prašného dne. Na asfaltu hodně zrychlil, protože potřeboval dohnat čas ztracený defektem pneumatiky. „Na asfalt jsem se opravdu moc těšil. Měl jsem sedmý čas na nejdelší erzetě El Priorat 1, bohužel pak jsme píchli a ztratili drahocenný čas. Musel jsem pokračovat několik kilometrů i s prázdným kolem, než jsem ho mohl vyměnit. I tak se nám povedlo přidat pro náš tým Van Marksteijn Motorsport čtyři body."

Nejlepší časy:

1. etapa – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) – RZ 2 a 3 : Sébastien Ogier (Citroën DS3 WRC) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC) – RZ 6 : Loeb.
2. etapa – RZ 7 a 8 : Loeb - RZ 9 a 10 : Latvala – RZ 11 : Dani Sordo (Mini JCW) – RZ 12 : Latvala.
3. etapa – RZ 13 : Ogier – RZ 14 : Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) – RZ 15 : Loeb – RZ 16 : Ogier – RZ 17 Latvala – RZ 18 : Kris Meeke (Mini JCW).

Nejlepší časy celkem:
Latvala, 6; Loeb, 5; Ogier, 4; Sordo, Hirvonen a Meeke 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 3 : Loeb – RZ 4 a 5 : Latvala – RZ 6 až 17 : Loeb.

Celkové pořadí::
1 S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4:05:39,3 hod.
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:06,9 min.
3 JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:32,4
4 D. Sordo / C. del Barrio Mini JCW +3:24,1
5 K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +5:15,0
6 M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5:54,2
7 E. Novikov / D. Giraudet Citroën DS3 WRC +9:31,8
8 H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +9:40,1
9 D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +11:13,8
10 J. Hänninen / M. Markkula Škoda Fabia S2000 +13:49,2
Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů a Pohár konstruktérů

Citroën/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally Fotografie k článku Citroën posedmé mistrem světa v rally
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich