Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

vloženo

Luxusně pojaté řadě DS od Citroënu se podařilo navázat na historické úspěchy. Modely DS3 a DS4 se prodávají ve světě dobře. Tento týdne navíc vstoupí i na český trh model DS5, u čehož nebudeme chybět. Francouzská automobilka však jde ještě dále a světu ukázala koncept Numéro 9, který je předobrazem superluxusního modelu DS9.

Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů. Proto historie řady DS pokračuje i letos, a to na čínském trhu. Značka zde představí ve světové premiéře na pekingském autosalonu koncept Numéro 9. Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady, jimiž budou sedan ze segmentu C Premium, SUV a luxusní sedan ze segmentu D.

Koncept Numéro 9 pozvedá DNA modelů řady DS opět o něco výš. Jeho designové pojetí je výrazné, vyzařuje z něj fantazie a emoce, elegance a výjimečné provedení, dosud nepoznané pocity z řízení a vynikající funkce usnadňující každodenní používání. Charismatický tvar vozu čerpá z konceptu typu shooting brake, ale změnila se jeho čelní strana, která musí pojmout plně hybridní technologii Plug-in. Koncept dosahuje vynikajících výkonů (dojezd 50 km, 295 k, boost, 39 g CO2/km).

Numéro 9 se honosí karosérií typu shooting brake, která v sobě snoubí rozměry kupé a kombi. Má protáhlé linie, dlouhou kapotu, velmi nízké posazení (výška 127 cm) na 21-palcových kolech. Současně ale nabízí také pocity jedinečného komfortu kabiny, k němuž přispívají velkorysé rozměry a střecha rozdělená do tří světelných „šachet“, což v kabině vytváří příjemné prostředí pro celou posádku. Vůz je dlouhý 493 cm a široký 194 cm, jeho rozvor je 300 cm. To znamená výhodu, neboť se tím uvolní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Koncept Numéro 9 zapadá díky technologii Full-hybrid Plug-in do koncepce environmentálního přístupu Citroënu. Pro hybridní pohon s nabíjením je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Numéro 9 kombinuje benzínový nebo dieselový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Tento elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, které se nabíjejí pouze z běžné domácí zásuvky, pro nabití potřebují 3,5 hodiny. Model vystavený na pekingském autosalonu je vybaven benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm.

Numéro 9 je vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV = Zero Emission Vehicule), který umožňuje jízdu ve zcela elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Hodí se i na náročné silnice, kde je nutné neustále zrychlovat a zpomalovat, kde hybridizace umožňuje snížit spotřebu, protože se při jízdě využívají obě energie. Na dálnicích přebírá žezlo tepelný motor, který nabízí skutečné výkony. Numéro 9 využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.

Systém nijak nezhoršil potěšení a pocity z řízení. Podle automobilky tak v případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu tepelného motoru točivý moment motoru elektrického a Numéro 9 tak dosáhne vysokého výkonu (295 k), aniž by to mělo vliv na spotřebu (1,7 l/100 km a emise 39 g CO2/km). Zrychlení z 0 na 100 km se dosáhne za 5,4 vteřiny a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 vteřiny. Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, tepelný motor přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost a přitom dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Numéro 9.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI:
Rozměry
Délka: 4,93 m
Šířka: 1,94 m
Výška: 1,27 m
Rozvor: 3 m

Hmotnost:
Celková dovolená hmotnost: 1 500 kg

Hybridní pohon plug-in:
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW) / točivý moment 275 Nm
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k / točivý moment 200 Nm
Režim ZEV (nulové emise): dojezd 50 km

Výkony a spotřeba:
0 – 1000 m: 25,3 vteřiny
0 – 100 km/h: 5,4 vteřiny
Maximální rychlost: 244 km/h
Spotřeba: 1,7 l/100 km ve smíšeném režimu (podle metodiky MVEG)
Emise CO2: 39 g/km

Aerodynamika:
SCx: 0,61 m²

Nápravový systém:
Pneumatiky MICHELIN 245/35 ZR21

Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem