Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

vloženo

Luxusně pojaté řadě DS od Citroënu se podařilo navázat na historické úspěchy. Modely DS3 a DS4 se prodávají ve světě dobře. Tento týdne navíc vstoupí i na český trh model DS5, u čehož nebudeme chybět. Francouzská automobilka však jde ještě dále a světu ukázala koncept Numéro 9, který je předobrazem superluxusního modelu DS9.

Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

Řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů. Proto historie řady DS pokračuje i letos, a to na čínském trhu. Značka zde představí ve světové premiéře na pekingském autosalonu koncept Numéro 9. Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady, jimiž budou sedan ze segmentu C Premium, SUV a luxusní sedan ze segmentu D.


Koncept Numéro 9 pozvedá DNA modelů řady DS opět o něco výš. Jeho designové pojetí je výrazné, vyzařuje z něj fantazie a emoce, elegance a výjimečné provedení, dosud nepoznané pocity z řízení a vynikající funkce usnadňující každodenní používání. Charismatický tvar vozu čerpá z konceptu typu shooting brake, ale změnila se jeho čelní strana, která musí pojmout plně hybridní technologii Plug-in. Koncept dosahuje vynikajících výkonů (dojezd 50 km, 295 k, boost, 39 g CO2/km).

Numéro 9 se honosí karosérií typu shooting brake, která v sobě snoubí rozměry kupé a kombi. Má protáhlé linie, dlouhou kapotu, velmi nízké posazení (výška 127 cm) na 21-palcových kolech. Současně ale nabízí také pocity jedinečného komfortu kabiny, k němuž přispívají velkorysé rozměry a střecha rozdělená do tří světelných „šachet“, což v kabině vytváří příjemné prostředí pro celou posádku. Vůz je dlouhý 493 cm a široký 194 cm, jeho rozvor je 300 cm. To znamená výhodu, neboť se tím uvolní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Koncept Numéro 9 zapadá díky technologii Full-hybrid Plug-in do koncepce environmentálního přístupu Citroënu. Pro hybridní pohon s nabíjením je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Numéro 9 kombinuje benzínový nebo dieselový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Tento elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, které se nabíjejí pouze z běžné domácí zásuvky, pro nabití potřebují 3,5 hodiny. Model vystavený na pekingském autosalonu je vybaven benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm.

Numéro 9 je vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV = Zero Emission Vehicule), který umožňuje jízdu ve zcela elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Hodí se i na náročné silnice, kde je nutné neustále zrychlovat a zpomalovat, kde hybridizace umožňuje snížit spotřebu, protože se při jízdě využívají obě energie. Na dálnicích přebírá žezlo tepelný motor, který nabízí skutečné výkony. Numéro 9 využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.

Systém nijak nezhoršil potěšení a pocity z řízení. Podle automobilky tak v případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu tepelného motoru točivý moment motoru elektrického a Numéro 9 tak dosáhne vysokého výkonu (295 k), aniž by to mělo vliv na spotřebu (1,7 l/100 km a emise 39 g CO2/km). Zrychlení z 0 na 100 km se dosáhne za 5,4 vteřiny a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 vteřiny. Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, tepelný motor přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost a přitom dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Numéro 9.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI:
Rozměry
Délka: 4,93 m
Šířka: 1,94 m
Výška: 1,27 m
Rozvor: 3 m

Hmotnost:
Celková dovolená hmotnost: 1 500 kg

Hybridní pohon plug-in:
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW) / točivý moment 275 Nm
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k / točivý moment 200 Nm
Režim ZEV (nulové emise): dojezd 50 km

Výkony a spotřeba:
0 – 1000 m: 25,3 vteřiny
0 – 100 km/h: 5,4 vteřiny
Maximální rychlost: 244 km/h
Spotřeba: 1,7 l/100 km ve smíšeném režimu (podle metodiky MVEG)
Emise CO2: 39 g/km

Aerodynamika:
SCx: 0,61 m²

Nápravový systém:
Pneumatiky MICHELIN 245/35 ZR21

Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek