Citroën na Ženevském autosalonu 2005

vloženo

Značka Citroën s hrdostí představuje nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii. V Ženevě je poprvé k vidění kompletní modelová řada osobních vozů Citroën. Nástup modelů C1 a C6 – vozů v segmentech nejnižší a nejvyšší třídy – odráží priority značky spočívající v inovaci, designu a moderních technologiích

Ilustrační foto k článku Citroën na Ženevském autosalonu 2005 Od uvedení modelu C5 na trh v roce 2001 Citroën průběžně rozšiřoval nabídku, aby uspokojil různorodé potřeby rostoucího počtu zákazníků. Každý segment obsahuje širokou řadu modelů: C1, C2, C3 a C3 Pluriel jsou zástupci v kategorii malých vozů, C4 a C4 Coupé ve střední třídě, C5 a C5 Break se řadí do vyšší střední třídy a nyní, jako třešnička na dortu, přichází luxusní limuzína C6.

DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY
Podobně jako nový design modelů C5 a C4 i C1 a C6 vyjadřují schopnost Citroënu tvořit automobily, které splňují náročné a různorodé požadavky zákazníků: od kompaktního městského vozu až po limuzínu dominantního vzhledu, která využívá vyspělé technologie. Model C1 završuje proces obnovy a rozšíření řady Citroën nejnižší třídy, která zahrnuje již nabízené modely C2, C3 a C3 Pluriel. Díky této kompletní řadě dokáže Citroën reagovat na různorodé požadavky potřeby všech typů zákazníků v segmentu malých městských vozů. V Evropě má segment nejnižší třídy třicetiprocentní podíl na trhu. S několika novými modely uvedenými na trh v roce 2002 Citroën svůj tržní podíl stále zvyšuje. Citroën C1 je kompaktní vozidlo s atraktivním designem a prostorným interiérem. Tento městský automobil vytvořený na moderní platformě je k dispozici ve třídveřovém a pětidveřovém provedení. Může se pochlubit motory s nízkou spotřebou, manuální nebo robotizovanou převodovkou SensoDrive a špičkovou úrovní aktivní bezpečnosti. Citroën C6 dodává exkluzivitu modelové řadě luxusních limuzín. Nový model je inspirovaný dřívějšími Citroëny, které této značce pomohly vybudovat silnou tradici v segmentu luxusních vozidel. C6 vyjadřuje základní hodnoty limuzín - eleganci, všestrannou dokonalost a jízdní vlastnosti – a spojuje je s vlastními klíčovými hodnotami značky Citroën. Tyto hodnoty jsou zřetelně vyjádřeny prostřednictvím jedinečného designu a použití avantgardní technologie. V Citroënu C6 se snoubí čisté, elegantní linie s pohodlným interiérem a nejpokročilejší technologií. Kompletní a inovativní řada moderních technologických prvků zahrnuje průheldový displej s údaji promítanými na čelní sklo v zorném poli řidiče (HUD - head-up display), systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL), xenonové samonatáčecí přední světlomety, hydraulické odpružení a nový motor 2.7 HDi V6 o výkonu 208 koní.

CITROËN PŘEDSTAVUJE NEJŠIRŠÍ A NEJMODERNĚJŠÍ ŘADU OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ VE SVÉ HISTORII

Uvedení nových modelů C5 a C4 (C4 Coupé a C4) na konci roku 2004 se ve střední třídě stalo přelomovou událostí. Obě vozidla si vysloužila jednohlasné uznání ze strany tisku i veřejnosti za design, inovaci a použité technologie zvyšující pohodlí zákazníka. Oba modely jsou vybaveny moderními a efektivními prvky navrženými pro snadné a pohodlné řízení: systémem varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecími xenonovými světlomety pro lepší viditelnost v zatáčkách, předním a zadním parkovacím asistentem a tempomatem s omezovačem rychlosti. Modely C5 i C4 potvrdily mimořádně vysokou úroveň pasivní bezpečnosti při nárazových zkouškách EuroNCAP. Obě auta získala nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček a 36, respektive 35 bodů z 37 možných. Citroën C5 dosáhl historicky vůbec nejvyššího hodnocení. Model C4 se stává měřítkem při nárazových zkouškách bezpečnosti chodců se třemi hvězdičkami. Čtyři hvězdičky získal za ochranu bezpečnosti dětí. Nejnižší třída, nyní doplněná o model C1, vylepšuje svůj úspěch. S počtem 518 000 celosvětově prodaných vozidel C2, C3 a C3 Pluriel v roce 2004 zaznamenal Citroën v tomto segmentu 4,7% nárůst tržby. Velkému úspěchu se nadále těší model C3, jehož bylo v roce 2004 prodáno 336 000 kusů. Od svého uvedení na trh byl rozšířen o několik verzí, konkrétně o C3 X-TR, C3 VTR a verzi C3 Stop & Start, která podporuje ochranu životního prostředí. Citroën prodal více než 150 000 kusů modelu C2. Tuto řadu rozšířila nová sportovní verze C2 VTS o výkonu 125 koní, čímž byla potvrzena její přední pozice v nejnižší třídě. Modelová řada osobních vozidel značky Citroën, jak kombi tak kompaktní MPV – konkrétně C8, Xsara Picasso, Xsara Estate, C5 Estate a Berlingo – vyniká uznávanými vlastnostmi, jakými jsou všestrannost, komfort a uživatelsky příjemný design. Kompaktní osobní vozidlo Xsara Picasso si dobře vede s více než miliónem prodaných aut na celém světě od uvedení na trh. V roce 2004 si Citroën Xsara Picasso udržel úroveň odbytu na 220 000 prodaných kusů zejména díky novému motoru 1,6 HDi s výkonem 110 koní a spotřebou pouhých 4,9 l/100 km. Součástí standardního vybavení Xsary Picasso je nyní tempomat a signalizace vzdálenosti při couvání; záleží však na úrovni základního vybavení a zemi prodeje.

UKÁZKA UŽITEČNÉ TECHNOLOGIE CITROËNU
Modely Citroën jsou vybaveny celou škálou technologických novinek, které aktivně napomáhají řidiči při řízení. Ženevský autosalón je pro společnost Citroën příležitostí předvést tento technologický pokrok veřejnosti. - Systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (AFIL) představuje velký krok kupředu v oblasti aktivní bezpečnosti. Při rychlostech nad 80 km/h systém varuje řidiče, když vůz přejede plnou nebo přerušovanou čáru, aniž by byla zapnutá směrovka. Vibrační mechanismus umístěný v sedadle řidiče se spustí na straně, na které došlo k vybočení. Řidič, který mohl na chvíli přestat věnovat pozornost řízení, může včas zareagovat. - SensoDrive: robotizovaná manuální převodovka SensoDrive je nabízena pro modely C3, C3 Pluriel a C2. Převodovka je kombinována s benzinovými motory 1.4i o výkonu 75 koní, 1.4i 16V o výkonu 90 koní a 1.6i 16V o výkonu 110 koní a dle modelu i s dieselovým motorem 1.4 HDi o výkonu 70 koní. Převodovka SensoDrive je namontována již téměř ve 100 000 vozidlech Citroën segmentu malých vozů po celém světě. - Motor 2.7 HDi V6 o výkonu 208 k s filtrem pevných částic: nový špičkový motor, který je dodáván pro modelovou řadu Citroën C6, byl vytvořen ve spolupráci koncernů Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën. Motor je vybaven nejnovějšími technologiemi. Nabízí vynikající výkonové vlastnosti a vytváří mimořádné jízdní pohodlí. Současně omezuje emise škodlivin. Nový šestiválcový motor vybavený dvěma turbodmychadly dosahuje výkonu 150 kW (208 k DIN), maximální točivý moment je 440 Nm. - Dieselový motor HDi s filtrem pevných částit (FAP): poprvé byl uveden v roce 2002 do modelu C5 a nyní už je součástí vybraných motorů u modelů C4, C5, C8, Xsara Picasso a nově i C6. Dieselové motory s filtrem pevných částic se vyznačují ekologickým provozem díky zachycení prakticky veškerých částic a výfukových plynů bez ohledu na jízdní styl a podmínky. - Multifunkční volant s pevným středem modelu C4 soustřeďuje hlavní ovladače pro řidiče (omezovač řízení, tempomat atd.) i ovládání komfortních funkcí (automatická klimatizace, multifunkční displej, navigační systém NaviDrive, audiosystém, telefon). Zvolený způsob rozmístění klade důraz na ergonomii a snadné používání, čímž podporuje pohodlné řízení. Pro vyšší bezpečnost má ve volantu pevné místo i airbag přizpůsobený tvaru těla řidiče.

VITALITA CITROËNU SE ODRÁŽÍ VE VÝSLEDCÍCH MISTROVSTVÍ SVĚTA V RALLYE
Úspěch Citroënu na Mistrovství světa v rallye (WRC) je odrazem jeho vitality. Již druhý rok po sobě získal Citroën titul v poháru konstruktérů a Sébastien Loeb vyhrál mezi jezdci, což jsou výsledky, jejichž zopakování je cílem pro rok 2005. V letošní sezoně se k týmu Citroënu se k Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi připojili François Duval a Stéphane Prévost. Sébastien s Danielem měli skvělý start do roku 2005, když potřetí za sebou vyhráli Rallye Monte Carlo.

Data uvedení vozidel Citroën na trh
C1: konec první poloviny roku 2005 C6: konec roku 2005

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě