Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie

vloženo

Včera jsme měli možnost v ulicích Prahy vyzkoušet nový Citroën DS5 a dnes se podělíme o první dojmy, které předcházejí klasickému redakčnímu testu.

Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie

Nestává se často, aby se představený koncept dostal do sériové výroby v téměř nezměné podobě. Design karoserie je to hlavní, čímž nová DS5 zaujme a čím na sebe strhává pozornost. Během půlhodinové jízdy tento model vzbuzoval řadu obdivných reakcí. Přední část DS5 je dosti vysoká, což si vyžádaly předpisy pro případ srážky s chodcem. Po otevření kapoty proto můžeme vidět hodně nevyužitého místa nad samotným motorem. Boční siuleta vcelku vyvážená a zdobena bohatým chromováním. Zadní partie zdobí dvojice koncovek výfuku, avšak ta levá je falešná. Výfuková soustava využívá pouze pravou část.


Po otevření dveří testovaného modelu je znát luxusnější pojetí interiéru. Rozmístění ovladačů je netradiční (například tlačítka ovládání oken nejsou umístěné standardně ve výplní dveří, ale na středovém panelu v předu i vzadu) a připomíná spíše kokpit letadla, který byl podle lidí z Citroënu předlohou. Zajímavostí je dělené střešní okno mezi kterým se táhne podelný střešní panel posetý ovladači (některé slouží pro ovládání roletek a jedno pro ovládání sklonu Head-up průhledového displeje, který zobrazuje například aktuální rychlost). Volant je vcelku masivní a drží se dobře. Nastavení předních sedadel je dostatečné a sezení v nich připomíná spíše křeslo. Výhled šikmo vpřed přes dvojici tenkých sloupků je dostatečný, směrem vzad je to díky malému oknu daleko horší. Celkové zpracování kabiny je na vysoké úrovni, Citroën nešetřil na měkčených plastech. Páté dveře zavazadelníku lze otevřít klíčkem nebo tlačítkem umístěným vlevo pod volantem.

Za necelé dvě desítky minut strávených za volantem DS5 nelze vynést nad tímto modelem konečný verdikt. K jízdě nám byla zapůjčená DS5 ve verzi Styl s dvoulitrovým dieselovým motorem pod kapotou. Podvozek stojí na devatenáctipalcových kolech a působí sportovním dojmem. Tvrdší nastavení zaručuje minimální náklony karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách, na druhou stranu filtrování menších příčných nerovností není díky velkým kolům dostatečné (na sedmnáctkách se DS5 zřejmě bude chovat poddajněji). Na kvalitním povrchu komunikace je to jiné kafe. Podvozek se chová jistě a důstojně. Mrštnost malých vozů nelze čekat, a tak je nutné počítat v zatáčkách s vyšší hmotností a z toho plynoucího chování.  Řízení je vcelku citlivé. Rovněž manuální šestirychostní převodovka působí na francouzské poměry přesně a dráhy jednotlivých stupňů nejsou příliš dlouhé. Brzdy fungují znamenitě.


Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory