Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie

vloženo

Včera jsme měli možnost v ulicích Prahy vyzkoušet nový Citroën DS5 a dnes se podělíme o první dojmy, které předcházejí klasickému redakčnímu testu.

Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Nestává se často, aby se představený koncept dostal do sériové výroby v téměř nezměné podobě. Design karoserie je to hlavní, čímž nová DS5 zaujme a čím na sebe strhává pozornost. Během půlhodinové jízdy tento model vzbuzoval řadu obdivných reakcí. Přední část DS5 je dosti vysoká, což si vyžádaly předpisy pro případ srážky s chodcem. Po otevření kapoty proto můžeme vidět hodně nevyužitého místa nad samotným motorem. Boční siuleta vcelku vyvážená a zdobena bohatým chromováním. Zadní partie zdobí dvojice koncovek výfuku, avšak ta levá je falešná. Výfuková soustava využívá pouze pravou část.

Po otevření dveří testovaného modelu je znát luxusnější pojetí interiéru. Rozmístění ovladačů je netradiční (například tlačítka ovládání oken nejsou umístěné standardně ve výplní dveří, ale na středovém panelu v předu i vzadu) a připomíná spíše kokpit letadla, který byl podle lidí z Citroënu předlohou. Zajímavostí je dělené střešní okno mezi kterým se táhne podelný střešní panel posetý ovladači (některé slouží pro ovládání roletek a jedno pro ovládání sklonu Head-up průhledového displeje, který zobrazuje například aktuální rychlost). Volant je vcelku masivní a drží se dobře. Nastavení předních sedadel je dostatečné a sezení v nich připomíná spíše křeslo. Výhled šikmo vpřed přes dvojici tenkých sloupků je dostatečný, směrem vzad je to díky malému oknu daleko horší. Celkové zpracování kabiny je na vysoké úrovni, Citroën nešetřil na měkčených plastech. Páté dveře zavazadelníku lze otevřít klíčkem nebo tlačítkem umístěným vlevo pod volantem.

Za necelé dvě desítky minut strávených za volantem DS5 nelze vynést nad tímto modelem konečný verdikt. K jízdě nám byla zapůjčená DS5 ve verzi Styl s dvoulitrovým dieselovým motorem pod kapotou. Podvozek stojí na devatenáctipalcových kolech a působí sportovním dojmem. Tvrdší nastavení zaručuje minimální náklony karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách, na druhou stranu filtrování menších příčných nerovností není díky velkým kolům dostatečné (na sedmnáctkách se DS5 zřejmě bude chovat poddajněji). Na kvalitním povrchu komunikace je to jiné kafe. Podvozek se chová jistě a důstojně. Mrštnost malých vozů nelze čekat, a tak je nutné počítat v zatáčkách s vyšší hmotností a z toho plynoucího chování.  Řízení je vcelku citlivé. Rovněž manuální šestirychostní převodovka působí na francouzské poměry přesně a dráhy jednotlivých stupňů nejsou příliš dlouhé. Brzdy fungují znamenitě.


Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!