Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie

vloženo

Včera jsme měli možnost v ulicích Prahy vyzkoušet nový Citroën DS5 a dnes se podělíme o první dojmy, které předcházejí klasickému redakčnímu testu.

Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie

Nestává se často, aby se představený koncept dostal do sériové výroby v téměř nezměné podobě. Design karoserie je to hlavní, čímž nová DS5 zaujme a čím na sebe strhává pozornost. Během půlhodinové jízdy tento model vzbuzoval řadu obdivných reakcí. Přední část DS5 je dosti vysoká, což si vyžádaly předpisy pro případ srážky s chodcem. Po otevření kapoty proto můžeme vidět hodně nevyužitého místa nad samotným motorem. Boční siuleta vcelku vyvážená a zdobena bohatým chromováním. Zadní partie zdobí dvojice koncovek výfuku, avšak ta levá je falešná. Výfuková soustava využívá pouze pravou část.


Po otevření dveří testovaného modelu je znát luxusnější pojetí interiéru. Rozmístění ovladačů je netradiční (například tlačítka ovládání oken nejsou umístěné standardně ve výplní dveří, ale na středovém panelu v předu i vzadu) a připomíná spíše kokpit letadla, který byl podle lidí z Citroënu předlohou. Zajímavostí je dělené střešní okno mezi kterým se táhne podelný střešní panel posetý ovladači (některé slouží pro ovládání roletek a jedno pro ovládání sklonu Head-up průhledového displeje, který zobrazuje například aktuální rychlost). Volant je vcelku masivní a drží se dobře. Nastavení předních sedadel je dostatečné a sezení v nich připomíná spíše křeslo. Výhled šikmo vpřed přes dvojici tenkých sloupků je dostatečný, směrem vzad je to díky malému oknu daleko horší. Celkové zpracování kabiny je na vysoké úrovni, Citroën nešetřil na měkčených plastech. Páté dveře zavazadelníku lze otevřít klíčkem nebo tlačítkem umístěným vlevo pod volantem.

Za necelé dvě desítky minut strávených za volantem DS5 nelze vynést nad tímto modelem konečný verdikt. K jízdě nám byla zapůjčená DS5 ve verzi Styl s dvoulitrovým dieselovým motorem pod kapotou. Podvozek stojí na devatenáctipalcových kolech a působí sportovním dojmem. Tvrdší nastavení zaručuje minimální náklony karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách, na druhou stranu filtrování menších příčných nerovností není díky velkým kolům dostatečné (na sedmnáctkách se DS5 zřejmě bude chovat poddajněji). Na kvalitním povrchu komunikace je to jiné kafe. Podvozek se chová jistě a důstojně. Mrštnost malých vozů nelze čekat, a tak je nutné počítat v zatáčkách s vyšší hmotností a z toho plynoucího chování.  Řízení je vcelku citlivé. Rovněž manuální šestirychostní převodovka působí na francouzské poměry přesně a dráhy jednotlivých stupňů nejsou příliš dlouhé. Brzdy fungují znamenitě.


Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie Fotografie k článku Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší